Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] czujnik doładowania turbiny

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

[B4 1.9 1Z] czujnik doładowania turbiny

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 12:28

gdzie znajduje się czujnik doładowania turbiny w audi 80 b4 93r. i czy można go sprawdzić na oporności jak tak to jakie wartości powinny być

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 13:12

Jeśli chodzi Tobie o mapsensor to znajduje sie na błotniku razem z zaworami N75 i od egr
Obrazek

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 13:23

no to zaznaczyłeś blaszkę i do tego są przymocowane dwa jeden to zaworek podciśnienia turbiny i drugi to atm, to które z tych?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 13:31

Pod tą blaszka jest mapsensor i tam jest podłączony wężyk idący od intercoolera.

Napisz wogóle co Ci sie dzieje z autem :?: , co tam chcesz od tego mapsensora.

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 13:36

nie ma mocy ostatnio wyczyściłem kolektor ssący (wymiana uszczelki od razu), wyczyszczony EGR i auto dalej nie ma mocy pedał w ziemię a zbiera się jak traktor i dowiedziałem się że przyczyną może być czujnik doładowania turbiny

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 13:43

Auto pod vaga na sprawdzenie błędów i dawki. Sprawdzić szczelność dolotu, wężyki od N75, a jak masz od kogo pożyczyć to założyc drugi na podmianke.

N75 masz tu Obrazek

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 14:19

wężyki są szczelne i auto nie ma mocy i bardzo mi zależy na sprawdzenie tego czujnika doładowania turbiny ale nie wiem który to dokładnie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 14:26

Jak pisałem, jest on pod tą blaszka, sprawdź wężyk od IC do mapsensora bo może nie widzi wcale doładowania. Przydałby sie manometr i sprawdzić doładowanie.

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 14:28

wiesz może ile powinien mieć ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 14:32

Dawid0405 pisze:wiesz może ile powinien mieć ?
0,8 - 0,9 bara

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lut 2014, 17:00

Dawid0405 pisze:wężyki są szczelne i auto nie ma mocy i bardzo mi zależy na sprawdzenie tego czujnika doładowania turbiny ale nie wiem który to dokładnie
Odpuść sobie tę robotę ,bo szkoda na nią czasu :roll: to mówię Ci ja ,który zęby sobie zjadł, na tych autach i odmulił wszystkie,czy to na starym osprzęcie,czy nowym ,które się u mnie do tej pory pojawiły ...i zapewniam Cię że czujnik o który pytasz ,nie ma z zamuleniem nic wspólnego ;-) Ostatnii ,wjątkowo ciężki przypadek na starym osprzęcie ,robiłem wczoraj ,koledze DONkamillo_88...walczyłem przeszło 3 godziny ,bo jakiś ''miszczu" tak namieszał w elektryce ,robiąc jakieś "odcięcia " ,że jego "dzieło "skutkowało ciągłym i niedającym się skasować ,błędem n109 ...a z takim błedem auto jeżdzi,a raczej toczy się, bez reakcji na gaz :mrgreen: , ciągle w trybie awaryjnym ,o czym mało kto wie....ale w końcu namierzyłem co namieszał i doprowdziłem do stanu ori ,a po tym ,można już było zapiąć kompa z softem i następny staruszek ''bosch " ,zbiera się jak nigdy wcześniej ,ku radości właściciela 8-)

[ Dodano: 2014-02-23, 17:25 ]
A szukanie przyczyny zamulenia ,zacznij od tego <ok>
Krzysiek 84 pisze:Auto pod vaga na sprawdzenie błędów i dawki. Sprawdzić szczelność dolotu, wężyki od N75, a jak masz od kogo pożyczyć to założyc drugi na podmianke.
a nie od marnowania czasu ,na sprawdzanie czegoś ,co na pewno nie jest przyczyną ;-)

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 18:06

czyli sprawdzić wszystkie przewody i dawkowanie paliwa? i jak zobaczyłem przewody to dwa były poprzecierane ale dziury nie miały a były to od zaworka podciśnienia turbiny i ATM

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lut 2014, 18:35

Dawid0405 pisze:czyli sprawdzić wszystkie przewody i dawkowanie paliwa? i jak zobaczyłem przewody to dwa były poprzecierane ale dziury nie miały a były to od zaworka podciśnienia turbiny i ATM
Akurat ich szczelność ,na zamuła,wpływ ma żaden ;-) ...co najwyżej przy nieszczelnych wezykach do n75 ,łapał by odcinkę z przeładowania ,i tyle ,ale na pewno nie muła i na pewno dopiero w okolicy 2,5 tys obrotów ,lub więcej ;-) Po pierwsze podpiąc kompa ,sprawdzić dawkę ,kąt wtrysku ,błędy ....o ile jakieś są ,skasować ...żaden nie powinien powrócić ...puzniej zaślepić EGR ,puzniej zmierzyć doładowanie manometrem ....i w zalezności co się okaże ,działać dalej <ok> proste jak budowa cepa

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 20:08

bo on sie nie wkręca na małych bo na większych obrotach już lepiej idzie a te ciśnienie to w którym miejscu sprawdzić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 20:44

Dawid0405 pisze:bo on sie nie wkręca na małych bo na większych obrotach już lepiej idzie a te ciśnienie to w którym miejscu sprawdzić?
Bo to takie auto że idzie od 2 tys obr, moze masz jeszcze niską dawke i temu takie odczucie.
A króciec do podpiecia manometru masz na kolanku na kolektorze dolotowym, takie zaślepione kawałkiem wężyka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl