Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 1.9 1Z] czujnik doładowania turbiny

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

[B4 1.9 1Z] czujnik doładowania turbiny

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 12:28

gdzie znajduje się czujnik doładowania turbiny w audi 80 b4 93r. i czy można go sprawdzić na oporności jak tak to jakie wartości powinny być

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 13:12

Jeśli chodzi Tobie o mapsensor to znajduje sie na błotniku razem z zaworami N75 i od egr
Obrazek

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 13:23

no to zaznaczyłeś blaszkę i do tego są przymocowane dwa jeden to zaworek podciśnienia turbiny i drugi to atm, to które z tych?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 13:31

Pod tą blaszka jest mapsensor i tam jest podłączony wężyk idący od intercoolera.

Napisz wogóle co Ci sie dzieje z autem :?: , co tam chcesz od tego mapsensora.

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 13:36

nie ma mocy ostatnio wyczyściłem kolektor ssący (wymiana uszczelki od razu), wyczyszczony EGR i auto dalej nie ma mocy pedał w ziemię a zbiera się jak traktor i dowiedziałem się że przyczyną może być czujnik doładowania turbiny

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 13:43

Auto pod vaga na sprawdzenie błędów i dawki. Sprawdzić szczelność dolotu, wężyki od N75, a jak masz od kogo pożyczyć to założyc drugi na podmianke.

N75 masz tu Obrazek

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 14:19

wężyki są szczelne i auto nie ma mocy i bardzo mi zależy na sprawdzenie tego czujnika doładowania turbiny ale nie wiem który to dokładnie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 14:26

Jak pisałem, jest on pod tą blaszka, sprawdź wężyk od IC do mapsensora bo może nie widzi wcale doładowania. Przydałby sie manometr i sprawdzić doładowanie.

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 14:28

wiesz może ile powinien mieć ?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 14:32

Dawid0405 pisze:wiesz może ile powinien mieć ?
0,8 - 0,9 bara

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lut 2014, 17:00

Dawid0405 pisze:wężyki są szczelne i auto nie ma mocy i bardzo mi zależy na sprawdzenie tego czujnika doładowania turbiny ale nie wiem który to dokładnie
Odpuść sobie tę robotę ,bo szkoda na nią czasu :roll: to mówię Ci ja ,który zęby sobie zjadł, na tych autach i odmulił wszystkie,czy to na starym osprzęcie,czy nowym ,które się u mnie do tej pory pojawiły ...i zapewniam Cię że czujnik o który pytasz ,nie ma z zamuleniem nic wspólnego ;-) Ostatnii ,wjątkowo ciężki przypadek na starym osprzęcie ,robiłem wczoraj ,koledze DONkamillo_88...walczyłem przeszło 3 godziny ,bo jakiś ''miszczu" tak namieszał w elektryce ,robiąc jakieś "odcięcia " ,że jego "dzieło "skutkowało ciągłym i niedającym się skasować ,błędem n109 ...a z takim błedem auto jeżdzi,a raczej toczy się, bez reakcji na gaz :mrgreen: , ciągle w trybie awaryjnym ,o czym mało kto wie....ale w końcu namierzyłem co namieszał i doprowdziłem do stanu ori ,a po tym ,można już było zapiąć kompa z softem i następny staruszek ''bosch " ,zbiera się jak nigdy wcześniej ,ku radości właściciela 8-)

[ Dodano: 2014-02-23, 17:25 ]
A szukanie przyczyny zamulenia ,zacznij od tego <ok>
Krzysiek 84 pisze:Auto pod vaga na sprawdzenie błędów i dawki. Sprawdzić szczelność dolotu, wężyki od N75, a jak masz od kogo pożyczyć to założyc drugi na podmianke.
a nie od marnowania czasu ,na sprawdzanie czegoś ,co na pewno nie jest przyczyną ;-)

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 18:06

czyli sprawdzić wszystkie przewody i dawkowanie paliwa? i jak zobaczyłem przewody to dwa były poprzecierane ale dziury nie miały a były to od zaworka podciśnienia turbiny i ATM

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lut 2014, 18:35

Dawid0405 pisze:czyli sprawdzić wszystkie przewody i dawkowanie paliwa? i jak zobaczyłem przewody to dwa były poprzecierane ale dziury nie miały a były to od zaworka podciśnienia turbiny i ATM
Akurat ich szczelność ,na zamuła,wpływ ma żaden ;-) ...co najwyżej przy nieszczelnych wezykach do n75 ,łapał by odcinkę z przeładowania ,i tyle ,ale na pewno nie muła i na pewno dopiero w okolicy 2,5 tys obrotów ,lub więcej ;-) Po pierwsze podpiąc kompa ,sprawdzić dawkę ,kąt wtrysku ,błędy ....o ile jakieś są ,skasować ...żaden nie powinien powrócić ...puzniej zaślepić EGR ,puzniej zmierzyć doładowanie manometrem ....i w zalezności co się okaże ,działać dalej <ok> proste jak budowa cepa

Dawid0405
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:20

Post autor: Dawid0405 » 23 lut 2014, 20:08

bo on sie nie wkręca na małych bo na większych obrotach już lepiej idzie a te ciśnienie to w którym miejscu sprawdzić?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 23 lut 2014, 20:44

Dawid0405 pisze:bo on sie nie wkręca na małych bo na większych obrotach już lepiej idzie a te ciśnienie to w którym miejscu sprawdzić?
Bo to takie auto że idzie od 2 tys obr, moze masz jeszcze niską dawke i temu takie odczucie.
A króciec do podpiecia manometru masz na kolanku na kolektorze dolotowym, takie zaślepione kawałkiem wężyka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl