Eeeetam ...Krzysiu :mrgreen: idzie zrobić żeby się zbierało znacznie wcześniej 8-) tylko trzeba wiedzieć gdzie łapki wsadzić No i podstawowy warunek <ok> sprawny nastawnik potencjometryczny ,co jest raczej rzadkością ,ale się zdarza 8-)Krzysiek 84 pisze:Bo to takie auto że idzie od 2 tys obr,
[B4 1.9 1Z] czujnik doładowania turbiny
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Witaminka i owszem ,ale to nie lekarstwo na zamuła ....można i nawet trzeba ją zapodać ,ale dopiero po przywróceniu do stanu ori... przywrócenie do stanu ori ,to warunek żeby "witaminka "działała jak należy :mrgreen: ....niestety w wiekszosci przypadków ,staruszki na boschu ,nie zbierają się nawet jak na z grubsza 90 koni przystało :roll: Zwykle w takich przypadkach ,wygląda to tak <ok> wciskasz gaz na 5 tym biegu i....nic się nie dzieje...na 4 tym podobnie :roll:Krzysiek 84 pisze:I potem jeszcze witaminke podać
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
N75lutek pisze:gdzie znajduje sie ten czujnik jak sie nazywa i jak on wyglada?
żeby sprawdzić jego działanie , to najlepiej zrobić log dynamiczny i widać wtedy doładowanie.
To, że cyka to nie znaczy , że jest do wymiany.
Jakby był uszkodzony to nie zbijałby cisnienia i auto weszłoby w tryb awaryjny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czujnik cisnienia zostaw w spokoju ,bo on praktycznie się nie psuje .Jego robota to odczyt ciśnienia doładowania ,a jak ono jest niewłasciwe ,to komp zapisuje błąd ...i nie ma to nic wspólnego z niesprawnym czujnikiem .Przyczyną błedów związanych z doładowaniem w 99% jest właśnie elektrozawór n75,bo ten niestety z czasem się zużywa i mimo ze elektrycznie jest sprawny to albo się "spóznia" ,albo "spieszy " a to oznacza albo zbyt duze cisnienie ,albo zbyt małe .A to czy cyka ,czy nie ,nie jest żadnym wyznacznikiem jego sprawnosci,bo to czy jest sprawny czy nie ,można sprawdzić tylko podczas jazdy robiąc log 011lutek pisze:to nie czujnik tylko elektrozawor sterujacy grucha turbiny?