Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG]Pytanie dotyczace silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kacper0408
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 16:48

[2.3 NG]Pytanie dotyczace silnika

Post autor: kacper0408 » 23 lut 2014, 16:59

Witam mam do was pytanie. W swojej audi z 92r posiadam silnik 2.3 NG(?) mam bardzo male cisnienie na dwoch cylindrach bo na jednym 4 na drugim 5. Czy cisnienie na trzech wynoszace 10 jest jeszcze dobrym cisnieniem? I jeszcze jedno pytanie, czy ten silnik by pasowal do mojego auta na zasadzie plug&play? http://allegro.pl/kompletny-silnik-audi ... 06153.html ? I czy ktos posiada moze przewód ktory idzie od pompy wtryskowej do wtrysku do odpalania bo mi pekl?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2014, 21:42 przez kacper0408, łącznie zmieniany 1 raz.

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 23 lut 2014, 17:14

Coś dziwne te Ciśnienie... może uszczelkę pod głowicą masz walniętą i dlatego masz takie Ciśnienie! zacznij od tego. szkoda wydawać kasy na drugi silnik nigdy nie wiadomo na co trafisz.

A I POPRAW TAGI W TEMACIE.

kacper0408
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 16:48

Post autor: kacper0408 » 23 lut 2014, 17:19

a dlaczego uwazasz ze to uszczelka... cisnienie na 1.2 i 5 cylindrze wynosi 10. Na 3 wynosi 4 na 4 wynosi 5. Proba olejowa zrobiona i wyskoczylo odrazu 10. Dlatego wnioskuje ze jezeli po probie olejowej cisnienie wskazalo 10 to reszta pierscieni powinna byc git...

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 23 lut 2014, 18:49

Moim zdaniem cisnienie 10 to absolutne minimum.Ten silnik z linka to tez NG.Odradzalbym kupno uzywki bo nie wiesz co kupisz.Silnik juz wyjety z auta wiec ciezko bedzie Ci go dokladniej sprawdzic.Polecam remont starego NG-koszta wieksze ale zrobisz raz i masz swiety spokoj.Z uzywka moze tez byc nie tak kolorowo.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lut 2014, 20:57

kacper0408, _uwaga

kacper0408
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 16:48

Post autor: kacper0408 » 23 lut 2014, 21:55

Ale to sa bardzo duze koszty remontu takiego silnika... pierscienie szlif olanowanie eszystkie uszczelki panewki. A ten silnik z aukcji pasowal by do mnie na zasadzie plug&play? On ma wiatrak zamocowany do silnika a ja mam chlodnice z boku... a czy duzo roboty by bylo zeby wlozyc silnik 2.0?

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 23 lut 2014, 23:10

silnik 2.0 jesli masz na mysli ABK to calkiem inna instalka elek. Robiłem kapitalny remont audi 2.3 NG i wcale tragedii nie ma : ) Troche cierpliwości o funduszu :p nie więcej niż 1000 zł. a i przy remoncie nie zapomnij od razu o nowych oringach na wtryski :D a i uszczelki TYLKO ORYGINALNE :D powodzenia :D

[ Dodano: 2014-02-23, 23:11 ]
a co do tego CISNIENIA TWOJEGO ALBO PIERSCIENIE ALBO PRZEDMUCH MIĘDZY 3 a 4 cyl.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 24 lut 2014, 11:14

kacper0408, ma wiatrak tak zamontowany bo silnik pewnie pochodzi z 100 C4.Koszty kosztami ale zrobisz raz i masz spokoj a tu wydasz te 500 zl plus paliwo czy tam kurier ze 150 zl i jak juz pisalem wczesn9ej nie wiesz cos masz pod ta maską.Silnik moze Ci odmówic posłuszenstwa po kilku km albo bedzie łykał oliwe jak szalony.
adamix98, co do kosztów remontu NG to wszystko zalezy jak ktoś podchodzi do remontu i co jest do wymiany.Co do cisnienia to raczej nie ma tam pierscieni.

Awatar użytkownika
kr1s56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 05 lis 2012, 16:30
Lokalizacja: okolice Brzeska

Post autor: kr1s56 » 24 lut 2014, 17:25

przepraszam sie sie wtrącę ;) moje ng ma 9,5 na kazdym cylindrze przebieg licznikowy 290tys km. Do wymiany oleju co 10tys dolewam 200ml. Mam myslec o remoncie skoro ma mnij niz 10 na cylindrach??? Fajnie chodzi i ma moc

kacper0408
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 16:48

Post autor: kacper0408 » 24 lut 2014, 17:56

Czytajac tutaj tematy to koszt takiego remontu to min 2000zl... to jest najbiedniejsza wersja... bo nie ma niczego... tak wiec nie wiem czy sie w to pchać... chyba ze sie myle z kosztami i ktos by mi podal przykladowe koszty... sam bym to robil ze znajomym mechanikiem... tak wiec juz mniej... czy sama wymiana pierscieni zalatwi sprawe?

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 24 lut 2014, 19:41

Nie wiem skad wy taki kosztorys bierzecie albo na pomorzu takie tanie części :D hehe ;p serio mnie naprawa nie silnika nie wyniosła więcej niż 1000zł. a zmieniałem wszystko i to oryginalne. Tylko jak mowie wszystko sam robilem nie płacąc nikomu za usługi.

Kolega mówi ze masz po 9,5 na kazdym i jest moc? chyba nie wiesz co te 133KM potrafia :D to ja mam na:
1-14
2-13
3-11.5
4-12
5-11.5
przebieg ponad 360 tyś tak że sam Sb odpowiedz na pytanie :D czy warto robić...

[ Dodano: 2014-02-24, 19:43 ]
.... i jeszcze jedno nie sugeruj się TYM CO PISZE KAŻDY, każdy człowiek ma prawo wyboru i powinien sam podjąć MĘSKĄ DECYZJE :P

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 25 lut 2014, 11:45

adamix98, nie ma takiej opcji zeby caly remont NG zrobic za tysiąc złoty.To nie 126P.
Wszystko zalezy od podejscia wlasciciela i od silnika tzn czego dokladnie wymaga remont czyli ktorych czesci.Jedni wymienia i zrobią szlif glowicy i mowia ze zrobili remont silnika to to ciut za malo do takiego pojecia.
kr1s56, majac po te 9,5 to jak dla mnie marny wynik.Auto owszem bedzie jezdzic.Skad wiesz ze Twoje trzyma moc?Hamowales je?Łapałes sie z jakims innym NG?

rtoip_2004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 27 sty 2012, 12:15
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: rtoip_2004 » 25 lut 2014, 13:51

kacper0408 pisze:Czytajac tutaj tematy to koszt takiego remontu to min 2000zl... to jest najbiedniejsza wersja... bo nie ma niczego... tak wiec nie wiem czy sie w to pchać... chyba ze sie myle z kosztami i ktos by mi podal przykladowe koszty... sam bym to robil ze znajomym mechanikiem... tak wiec juz mniej... czy sama wymiana pierscieni zalatwi sprawe?
Jeżeli Twój mechanik zna się na rzeczy to zdecydowanie przy odrobinie szczęścia można obniżyć koszty remontu.
Być może masz przedmuch pomiędzy cylindrami. Jeżeli znika Ci płyn bądź dzieją się z nim inne ciekawe rzeczy jak gotowanie, brak ciepłego powietrza z nawiewów to sprawdź ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.
Zmierz jeszcze ciśnienie oleju, bo jeżeli zdecydujesz się na remont Swojego silnika to jest to ważny punkt przy tej inwestycji.
Potem możesz zdjąć głowicę i wtedy większość niewiadomych się objawi.
Blok:
Jeżeli nie ma faski (progów) na cylindrach i pomiar średnicy na trzech wysokościach średnicówką mieści się w normie oraz przylgnia bloku pod uszczelką nie podejrzanych wypaleń, wykruszeń czy innych mechanicznych uszkodzeń to wtedy najlepiej posłać blok na sprawdzenie osiowości, honowanie, planowanie i sprawdzenie szczelności (mikropęknięcia). Jeżeli są progi daj sobie spokój od razu.
Wał:
Wał również wymaga przyjrzenia się zarówno jemu samemu jak i panewkom. Jeżeli ciśnienie leju było w normie i panewki są srebrne bez rys, możesz spokojnie składać na tym samym lub zakupić nowe panewki w przypadku pojawienia się rudego koloru.
Głowica:
Podobny przegląd robimy z głowicą. Najpierw przegląd wizualny. Potem rozbiórka i zgłębiacie graty (prowadnice, gniazda, popychacze, wałek). Wysyłka na sprawdzenie szczelności i planowanie.
Składanie to oczywiście: wszystkie nowe uszczelki, o-ringi, uszczelniacze.
Jeżeli wiążesz z tym samochodem dłuższą przyszłość i nie chcesz żeby Cię zdradziła bądź zawiodła w przyszłości to na tym nie oszczędzaj. Kupno innego silnika jest jak gra w sapera :mrgreen:

kacper0408
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 23 lut 2014, 16:48

Post autor: kacper0408 » 25 lut 2014, 19:29

Bo teraz znajomy przywiozl na czesci takie ng... nie wiedzialem i juz zdazyl je rozebrac... ale mowi ze chodzil jak igieleczka... mowi ze silnik zdrowiutki... i z kolektorami i wszystkim przy silniku odda mi za 600 zl... oczywiscie jak cos bedzie nie tak to zwraca mi pieniądze... jutro pojade do niego i zobacze... a jak nie to pcham sie w remont ..

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 26 lut 2014, 11:11

Kurcze jak to jest ze wszystkie silniki juz wyjete z auta chodzą jak igiełeczki :mrgreen:
Niech sam wlasciciel zdecyduje czy kupuje "kota w worku" czyli silnik uzywany nie wiadomo jak chodzil i jak auto jezdzilo(moze byc ok a mozna tylko wywalic kase w bloto) czy robi remont swojego NG.Co do kosztow remontu...8 tysi przy starym poczciwym NG jest realne. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl