Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Podmiana silnika z 90 KM na 115 KM 2.0 b+g

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
na1ooprocent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
Lokalizacja: Lublin

Post autor: na1ooprocent » 10 mar 2014, 20:45

dzikx,
Silnik skończył się w następujący sposób: pierwszego dnia jechałam to zaczął głośniej chodzić, zaczęła się zaświecać kontrolka oleju i przy redukcji do 2 poprostu mi zgasł... Na drugi dzień sprawdziłam olej było trochę mało więc dolałam żeby uciszyć stuki... Ujechałam może 50 km i przy prędkości 80 km piątym biegiem nagle zaczął tracić moc... aż w końcu zgasł... Odczekałam chwile odpaliłam go kręcąc może z 10 razy zarówno na benzynie jak i na gazie... Stukało coś niemiłosiernie... Huk niesamowity!!! Przejechałam jakieś 10 km. Coś się zadymiło i zgasiłam silnik. Scholowano mnie i tak audi zakończyło swój byt... Po rozkręceniu okazało się że panewka a raczej jej resztki były w misce oleju...

Wcześniej też działo się z nim coś dziwnego jak na 90 KM to wogóle nie mial mocy coś tam cykało myślałam że może to szklanki a za brak mocy jest odpowiedzialny źle ustawiony zapłon/ rozrząd... Spekulacji było wiele ale póki co audi jechało to jeździłam nie przejmując się wiele :)


Podsyłam link z tymi stukami po przygazowaniu słuchać taki dziwny dzwięk to właśnie kończące się panewki... U mnie tak waliło na końcu bez dodawania gazu....

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 10 mar 2014, 22:41

Francis a dlaczego to tylko sekwencja? Ja mam IIGEN i jeżeli ogarnie to dobry gazownik to dobrze to współgra

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 11 mar 2014, 00:37

na1ooprocent pisze:Silnik skończył się w następujący sposób: pierwszego dnia jechałam to zaczął głośniej chodzić, zaczęła się zaświecać kontrolka oleju
Dzwoni żona do męża
- słuchaj kochanie , na desce rozdzielczej świeci mi czerwona lampka
- a co tam widzisz ?
- a taki czajnik
- to OLEJ !!!
- dobra , oleję
na1ooprocent pisze:Wcześniej też działo się z nim coś dziwnego jak na 90 KM to wogóle nie mial mocy coś tam cykało myślałam że może to szklanki a za brak mocy jest odpowiedzialny źle ustawiony zapłon/ rozrząd... Spekulacji było wiele ale póki co audi jechało to jeździłam nie przejmując się wiele :)
Typowe podejście kobiety... byle jechać...

Co do zmiany silnika to daj sobie spokój. Za dużo roboty i za duże ryzyko trafienia na podpicowany. No chyba że trafisz na silnik z auta które znasz, a które zostało np. rozbite lub idzie na części. W przeciwnym wypadku remontuj. Tylko wiesz, jak zobaczą kobietę to lubią policzyć za robotę x2.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 mar 2014, 07:19

Damian80b4LDZ pisze:Francis a dlaczego to tylko sekwencja? Ja mam IIGEN i jeżeli ogarnie to dobry gazownik to dobrze to współgra
Wystarczy poczytać na tym forum ile już było strzałów w ABK i nie tylko. No i dlaczego przepływomierze do ABK należą do najdroższych??? Plus do tego jakieś emulatory sondy... Jak jest sterowanie elektroniczne paliwem to trzeba z tego korzystać a nie wmawiać, że II gen może być. Bo gazownik d...a i nie umie ogarniać map ani mnożników.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 mar 2014, 16:58

Francis zgodzę sie z tymi strzałami lecz jest to wina niesprawnego układu WN lub nieszczelności,jeśli wszystko jest sprawne i nie ma nieszczelności jest małe prawdopodobieństwo że bd strzał

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 11 mar 2014, 23:26

Damian80b4LDZ pisze:jest małe prawdopodobieństwo że bd strzał
Ale niestety nie zerowe. Zresztą niech autorka postu poczyta sobie mój temat jakie miałem perypetie z II gen. to może odechce jej się ABK :-P
https://audi80.pl/b4-abk-zmiana-inst ... t27225.htm

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 11 mar 2014, 23:57

elektronic, no i jak się skończyło ? zagościła sekwencja ?

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 12 mar 2014, 00:33

Oczywiście, bo inaczej bym dostał nerwicy i osiwiał prędko (naszczęscie jestem blondynem i nie bylo by nic widać :-P ). Po trasie szła jak zła ale jazda po mieście (wogóle po jakichś miejscowościach) była koszmarem...
A kiedy było zakładane pisze tu https://audi80.pl/elektro-woz-czyli- ... t75652.htm

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 12 mar 2014, 00:46

A jak spalanie w mieście na sekw a 2 gen

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 12 mar 2014, 00:48

Jazda jest mieszana, więc ci nie powiem ile miasto ile trasa. Średnio mi wychodzi ok 11 litrów.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 12 mar 2014, 00:52

To mi na 2 gen średnia wychodzi 10.8 a w mieście nie oszczędzam ,trasa 100-110km/h

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 mar 2014, 17:29

ja powiem pani że silnik musiał być zajechany a sprawca ( kwestia czy długo go ma ) albo sprzedający albo właścicielka. Z doświadczenia wiem że niski stan oleju szybko auta nie wykończy nawet jak miarka ledwo łapie ( chyba że silnik ma dość ). Raz kiedyś oglądając jakąś audi po dłuższej pracy silnika dałem jej w palnik, handlarzyk aż podskoczył i pretensje że tak się nie robi a ja już słyszałem że jej zgon to kwestia czasu bo lobię deptać na gaz, A miała dodatkowe liczniki oleju i te wskazywały że wszystko dobrze. Obrotami w dobrym silniku i rozgrzanym nic nie zrobisz, benzyna to nie tdi że może oleju zaciągnąć i kopytka pokazać. Tylko nie wszyscy usłyszą to co może dolegać i drzemać w silniku. Co do gazu i silnika ABK to nie ciekawy silnik w większości falujące obroty ciężki przepływomierz do ogarnięcia, gaz no będzie chodzić ale zawsze kiedyś się ten strzał trafi. ABK na sekwencji albo jednopunkt. Ja mam ADA z II gen I nie strzela spalanie 8,5- 10 ale to nie jedzie tak fajnie jak na gołej benzynie zwężka jest straszna co zmula ją bardzo.

na1ooprocent
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
Lokalizacja: Lublin

Post autor: na1ooprocent » 15 mar 2014, 19:19

Jarewa pisze:Tylko ze wtedy mija się to z celem bo nie uzyskasz tych nawet 100KM.
a no właśnie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl