[B4 2.0 ABT] Podmiana silnika z 90 KM na 115 KM 2.0 b+g
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
- Lokalizacja: Lublin
dzikx,
Silnik skończył się w następujący sposób: pierwszego dnia jechałam to zaczął głośniej chodzić, zaczęła się zaświecać kontrolka oleju i przy redukcji do 2 poprostu mi zgasł... Na drugi dzień sprawdziłam olej było trochę mało więc dolałam żeby uciszyć stuki... Ujechałam może 50 km i przy prędkości 80 km piątym biegiem nagle zaczął tracić moc... aż w końcu zgasł... Odczekałam chwile odpaliłam go kręcąc może z 10 razy zarówno na benzynie jak i na gazie... Stukało coś niemiłosiernie... Huk niesamowity!!! Przejechałam jakieś 10 km. Coś się zadymiło i zgasiłam silnik. Scholowano mnie i tak audi zakończyło swój byt... Po rozkręceniu okazało się że panewka a raczej jej resztki były w misce oleju...
Wcześniej też działo się z nim coś dziwnego jak na 90 KM to wogóle nie mial mocy coś tam cykało myślałam że może to szklanki a za brak mocy jest odpowiedzialny źle ustawiony zapłon/ rozrząd... Spekulacji było wiele ale póki co audi jechało to jeździłam nie przejmując się wiele
Podsyłam link z tymi stukami po przygazowaniu słuchać taki dziwny dzwięk to właśnie kończące się panewki... U mnie tak waliło na końcu bez dodawania gazu....
Silnik skończył się w następujący sposób: pierwszego dnia jechałam to zaczął głośniej chodzić, zaczęła się zaświecać kontrolka oleju i przy redukcji do 2 poprostu mi zgasł... Na drugi dzień sprawdziłam olej było trochę mało więc dolałam żeby uciszyć stuki... Ujechałam może 50 km i przy prędkości 80 km piątym biegiem nagle zaczął tracić moc... aż w końcu zgasł... Odczekałam chwile odpaliłam go kręcąc może z 10 razy zarówno na benzynie jak i na gazie... Stukało coś niemiłosiernie... Huk niesamowity!!! Przejechałam jakieś 10 km. Coś się zadymiło i zgasiłam silnik. Scholowano mnie i tak audi zakończyło swój byt... Po rozkręceniu okazało się że panewka a raczej jej resztki były w misce oleju...
Wcześniej też działo się z nim coś dziwnego jak na 90 KM to wogóle nie mial mocy coś tam cykało myślałam że może to szklanki a za brak mocy jest odpowiedzialny źle ustawiony zapłon/ rozrząd... Spekulacji było wiele ale póki co audi jechało to jeździłam nie przejmując się wiele
Podsyłam link z tymi stukami po przygazowaniu słuchać taki dziwny dzwięk to właśnie kończące się panewki... U mnie tak waliło na końcu bez dodawania gazu....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Dzwoni żona do mężana1ooprocent pisze:Silnik skończył się w następujący sposób: pierwszego dnia jechałam to zaczął głośniej chodzić, zaczęła się zaświecać kontrolka oleju
- słuchaj kochanie , na desce rozdzielczej świeci mi czerwona lampka
- a co tam widzisz ?
- a taki czajnik
- to OLEJ !!!
- dobra , oleję
Typowe podejście kobiety... byle jechać...na1ooprocent pisze:Wcześniej też działo się z nim coś dziwnego jak na 90 KM to wogóle nie mial mocy coś tam cykało myślałam że może to szklanki a za brak mocy jest odpowiedzialny źle ustawiony zapłon/ rozrząd... Spekulacji było wiele ale póki co audi jechało to jeździłam nie przejmując się wiele
Co do zmiany silnika to daj sobie spokój. Za dużo roboty i za duże ryzyko trafienia na podpicowany. No chyba że trafisz na silnik z auta które znasz, a które zostało np. rozbite lub idzie na części. W przeciwnym wypadku remontuj. Tylko wiesz, jak zobaczą kobietę to lubią policzyć za robotę x2.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Wystarczy poczytać na tym forum ile już było strzałów w ABK i nie tylko. No i dlaczego przepływomierze do ABK należą do najdroższych??? Plus do tego jakieś emulatory sondy... Jak jest sterowanie elektroniczne paliwem to trzeba z tego korzystać a nie wmawiać, że II gen może być. Bo gazownik d...a i nie umie ogarniać map ani mnożników.Damian80b4LDZ pisze:Francis a dlaczego to tylko sekwencja? Ja mam IIGEN i jeżeli ogarnie to dobry gazownik to dobrze to współgra
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Ale niestety nie zerowe. Zresztą niech autorka postu poczyta sobie mój temat jakie miałem perypetie z II gen. to może odechce jej się ABKDamian80b4LDZ pisze:jest małe prawdopodobieństwo że bd strzał
https://audi80.pl/b4-abk-zmiana-inst ... t27225.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Oczywiście, bo inaczej bym dostał nerwicy i osiwiał prędko (naszczęscie jestem blondynem i nie bylo by nic widać ). Po trasie szła jak zła ale jazda po mieście (wogóle po jakichś miejscowościach) była koszmarem...
A kiedy było zakładane pisze tu https://audi80.pl/elektro-woz-czyli- ... t75652.htm
A kiedy było zakładane pisze tu https://audi80.pl/elektro-woz-czyli- ... t75652.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ja powiem pani że silnik musiał być zajechany a sprawca ( kwestia czy długo go ma ) albo sprzedający albo właścicielka. Z doświadczenia wiem że niski stan oleju szybko auta nie wykończy nawet jak miarka ledwo łapie ( chyba że silnik ma dość ). Raz kiedyś oglądając jakąś audi po dłuższej pracy silnika dałem jej w palnik, handlarzyk aż podskoczył i pretensje że tak się nie robi a ja już słyszałem że jej zgon to kwestia czasu bo lobię deptać na gaz, A miała dodatkowe liczniki oleju i te wskazywały że wszystko dobrze. Obrotami w dobrym silniku i rozgrzanym nic nie zrobisz, benzyna to nie tdi że może oleju zaciągnąć i kopytka pokazać. Tylko nie wszyscy usłyszą to co może dolegać i drzemać w silniku. Co do gazu i silnika ABK to nie ciekawy silnik w większości falujące obroty ciężki przepływomierz do ogarnięcia, gaz no będzie chodzić ale zawsze kiedyś się ten strzał trafi. ABK na sekwencji albo jednopunkt. Ja mam ADA z II gen I nie strzela spalanie 8,5- 10 ale to nie jedzie tak fajnie jak na gołej benzynie zwężka jest straszna co zmula ją bardzo.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 paź 2013, 20:22
- Lokalizacja: Lublin