Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 14 mar 2014, 19:29

Zrzuciłem okiem dziś jeszcze raz na ustawienie rozrządu i na moje oko jest w porządku czyli na kole zamachowym jest kreska, z przodu na kole wału nacięcie trafia idealnie w strzałkę tą bezpośrednio nad kołem, punkt z koła wałka rozrządu trafia w strzałkę O.T znajdującą się nad kołem wałka natomiast nacięcie na aparacie trafia w środek palca. Nie wiem jak ja to wcześniej sprawdzałem.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 14 mar 2014, 21:23

To trochę inaczej niż u mnie jeśli chodzi o to nacięcie na kole zamachowym i kole rozrządu. Jak piszesz masz koło zamachowe na kreskę czyli 6 stopni, a wałek rozrządu na kreskę między OT.
Ja natomiast mam koło zamachowe na 0 (nie na kreskę) i wałek na kreskę jak u Ciebie pomięddzu OT. Po za tym wszystkie inne znaki jak u Ciebie.

[ Dodano: 2014-03-14, 21:24 ]
I kto ma dobrze??

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 14 mar 2014, 21:32

Zatem teraz kto ma właściwie? :roll:

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 14 mar 2014, 21:50

Najprawdopodobniej to te 6 stopni aż takiego dużego zamieszania nie robi bo mówimy tu o jednym milimetrze, może kilku, skoku tłoka. ważne aby zapłon był na te 6 stopni. Co moge powiedzieć jeśli zawory będą się źle otwierać, chodzi o mijankę, to jest tak, że możesz mieć albo opary wyrzucane częściowo do ssącego albo paliwo do wydechowego. Tylko to są przypadki przesunięcia o jeden ząbek, ja tak miałem i każdy mi mówił że czuć benzynę jak jechałem i nie wiedziałem dlaczego. Później okazało się że wałek rozrządu był o jeden ząbek przestawiony. Teraz jest ok.
Jeśli chodzi o te 6 stopni to sobie tak pomyślałem, że jeśli nawet teraz przestawisz koło zamachowe na 0 to i tak na rozrządzie jeszcze będzie na strzałce kreska. Minimalna odchyłka. Powinieneś mieć ok. Nie ma się pewnie czym przejmować. Jeśli robiłeś i masz jak na rysunkach to działaj dalej i się nie przejmuj.

[ Dodano: 2014-03-14, 22:23 ]
mam jeszcze pytanko do aldi. Pisałeś że można ustawić wałek rozrządu na kreskę OT lub na kropkę. A co jeśli pierwszy obrót wału mam na rozrządzie kreskę, a na drugim obrocie kropka wychodzi jakieś 3-5 zębów, nie pamiętam dokładnie, dalej??

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 mar 2014, 09:28

majkel1987, Nie masz racji, w aucie z nowszaelektroniką przestawienie aparatu spowoduje ze komputer poleci z korekcją, pozniej jak zmienisz ustawienie to korekcja bedzie błedna. Druga sprawa, koło rozrzadu kreci sie o połowe wolniej niz koło wału. Wiec porównuj ustawienie po 2 obrotach. Jeśłi sie nie zgadza to masz zbyt luźny pasek lub przy zakładaniu napiąłeś go ze złej strony i takie masz kwiatki. Nie ma opcji ze po dobrym ustawieniu rozrzadu znaki po 2 obrotach sie nie zgodza. Wału rozdzadu, wałka posredniego jak i wałka rozdzadu. To nie możliwe. Swoje położenie zmienia jedynie pasek rozrzadu, wiec jeśli zaznaczyłeś znaki na nim to możliwe sie rozjezdza.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 15 mar 2014, 10:31

karolas123 pisze:Druga sprawa, koło rozrzadu kreci sie o połowe wolniej niz koło wału. Wiec porównuj ustawienie po 2 obrotach. Jeśłi sie nie zgadza to masz zbyt luźny pasek lub przy zakładaniu napiąłeś go ze złej strony i takie masz kwiatki. Nie ma opcji ze po dobrym ustawieniu rozrzadu znaki po 2 obrotach sie nie zgodza.
Chodzi mi tylko o to że kropka powinna być najprawdopodobniej dokładnie po przeciwnej stronie co do kreski pomiędzy OT, a nie jest. Jak kręcę wałem to wszystko wraca na swoje znaki, napięcie i obroty są ok. Tylko co do tej kropki miałem wątpliwości. Sprawdzę dziś może mam jeszcze jedną i nie zauważyłem bo trochę mechanik pomalował jak zmieniał pasek kilka miesięcy temu przed moim remontem.
karolas123 pisze:majkel1987, Nie masz racji, w aucie z nowszaelektroniką przestawienie aparatu spowoduje ze komputer poleci z korekcją, pozniej jak zmienisz ustawienie to korekcja bedzie błedna.
Co do ustawiania zapłonu nie chcę zabierać za bardzo głosu bo wiem mam starszy typ. Chodziło mi głównie o ustawienie wałka rozrządu co do wału korbowego. Co do zapłonu to chyba nie powinno być błędem ustawianie na znaki, ale mogę się mylić skoro elektronika bierze tu udział.
Głównie zastanowiło mnie to
majkel1987 pisze:To trochę inaczej niż u mnie jeśli chodzi o to nacięcie na kole zamachowym i kole rozrządu. Jak piszesz masz koło zamachowe na kreskę czyli 6 stopni, a wałek rozrządu na kreskę między OT.
Ja natomiast mam koło zamachowe na 0 (nie na kreskę) i wałek na kreskę jak u Ciebie pomięddzu OT. Po za tym wszystkie inne znaki jak u Ciebie.
Może któryś z nas ma rozciągnięty pasek. Nie wiem. Mój silnik na razie chodzi w porządku po za tym, że iskra aczasem jest za wcześnie a czasem za późno i słychać jak nie równo pracuje, aletak miałem od początku jak kupiłem.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 mar 2014, 11:03

Oczywiscie ze koło zamachowe na kreske jest błedem.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 mar 2014, 11:41

tak na jeden obrót wałka rozrządu przypadają dwa obroty wału korbowego. Co do znaków jest wyżej ładny rysunek wstawiony i tak powinno być ( nie tylko w tych podanych modelach silnika ) Co do koła zamachowego ta kreska powinna być tak jak przedni znak na kole pasowym wału, ale tu podam przykład z życia koledze w 1,9 td padła głowica ( ceny w necie masakra ) mówię mu że za 300zł to kupi całego 1,6d czy td i głowica będzie pasić bez problemu plus masa gratów zostanie, tak zrobił kupił założył głowice ustawił odpalił i tłucze, powiedział że go oszukałem po czym obraził się i kupił głowice do 1,9d za 400 założył i też tłucze okazało się że ktoś wcześniej zmienił sprzęgło i koło zamachowe było z 1,6 i znak miało w innym miejscu o jakieś 3 ząbki, potem przepraszał, więc tak znak na kole może być nie trafiony auta te mają wnet 20lat i więcej i do końca nie można być pewnym co przy nich robiono. pozdrawiam

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 mar 2014, 12:00

dzikx, Stary o czym Ty piszesz wszystkie koła w beznzynach r4 sa takie same w b4.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 16 mar 2014, 12:29

nie rozumiem pytania ?? koła są takie same tak ale ty patrzysz że do b4 używamy części z b4 a ja mówię że można użyć z grupy VAG passata golfa czy innych ( pompy alternatory głowice bloki sprzęgła i inne ) to są takie same silniki czy skrzynie przedstawiony przykład był z golfa 3 sam coś z passka b2 wkładałem do audi b3 i teraz problem Kwestia spojrzenia na podejście np coś do audi kosztuje tyle a ta sama rzecz do innego kosztuje mniej Nie mówiąc o usługach w warsztatach, kiedyś dawno temu pytam orientacyjną cenę wymiany rozrządu passat b4 cena 250zł a byłem moim MKI z tym samym silnikiem i pytam a w tym, a tu w tym starym 150 a ja do chłopa a k... a czym się różnią te silniki ???? Do benzyny pakowałem całe sprzęgło jak i skrzynie z tdi bez żadnych przeróbek o tym mówię

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl