[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu
Zrzuciłem okiem dziś jeszcze raz na ustawienie rozrządu i na moje oko jest w porządku czyli na kole zamachowym jest kreska, z przodu na kole wału nacięcie trafia idealnie w strzałkę tą bezpośrednio nad kołem, punkt z koła wałka rozrządu trafia w strzałkę O.T znajdującą się nad kołem wałka natomiast nacięcie na aparacie trafia w środek palca. Nie wiem jak ja to wcześniej sprawdzałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
To trochę inaczej niż u mnie jeśli chodzi o to nacięcie na kole zamachowym i kole rozrządu. Jak piszesz masz koło zamachowe na kreskę czyli 6 stopni, a wałek rozrządu na kreskę między OT.
Ja natomiast mam koło zamachowe na 0 (nie na kreskę) i wałek na kreskę jak u Ciebie pomięddzu OT. Po za tym wszystkie inne znaki jak u Ciebie.
[ Dodano: 2014-03-14, 21:24 ]
I kto ma dobrze??
Ja natomiast mam koło zamachowe na 0 (nie na kreskę) i wałek na kreskę jak u Ciebie pomięddzu OT. Po za tym wszystkie inne znaki jak u Ciebie.
[ Dodano: 2014-03-14, 21:24 ]
I kto ma dobrze??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Najprawdopodobniej to te 6 stopni aż takiego dużego zamieszania nie robi bo mówimy tu o jednym milimetrze, może kilku, skoku tłoka. ważne aby zapłon był na te 6 stopni. Co moge powiedzieć jeśli zawory będą się źle otwierać, chodzi o mijankę, to jest tak, że możesz mieć albo opary wyrzucane częściowo do ssącego albo paliwo do wydechowego. Tylko to są przypadki przesunięcia o jeden ząbek, ja tak miałem i każdy mi mówił że czuć benzynę jak jechałem i nie wiedziałem dlaczego. Później okazało się że wałek rozrządu był o jeden ząbek przestawiony. Teraz jest ok.
Jeśli chodzi o te 6 stopni to sobie tak pomyślałem, że jeśli nawet teraz przestawisz koło zamachowe na 0 to i tak na rozrządzie jeszcze będzie na strzałce kreska. Minimalna odchyłka. Powinieneś mieć ok. Nie ma się pewnie czym przejmować. Jeśli robiłeś i masz jak na rysunkach to działaj dalej i się nie przejmuj.
[ Dodano: 2014-03-14, 22:23 ]
mam jeszcze pytanko do aldi. Pisałeś że można ustawić wałek rozrządu na kreskę OT lub na kropkę. A co jeśli pierwszy obrót wału mam na rozrządzie kreskę, a na drugim obrocie kropka wychodzi jakieś 3-5 zębów, nie pamiętam dokładnie, dalej??
Jeśli chodzi o te 6 stopni to sobie tak pomyślałem, że jeśli nawet teraz przestawisz koło zamachowe na 0 to i tak na rozrządzie jeszcze będzie na strzałce kreska. Minimalna odchyłka. Powinieneś mieć ok. Nie ma się pewnie czym przejmować. Jeśli robiłeś i masz jak na rysunkach to działaj dalej i się nie przejmuj.
[ Dodano: 2014-03-14, 22:23 ]
mam jeszcze pytanko do aldi. Pisałeś że można ustawić wałek rozrządu na kreskę OT lub na kropkę. A co jeśli pierwszy obrót wału mam na rozrządzie kreskę, a na drugim obrocie kropka wychodzi jakieś 3-5 zębów, nie pamiętam dokładnie, dalej??
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
majkel1987, Nie masz racji, w aucie z nowszaelektroniką przestawienie aparatu spowoduje ze komputer poleci z korekcją, pozniej jak zmienisz ustawienie to korekcja bedzie błedna. Druga sprawa, koło rozrzadu kreci sie o połowe wolniej niz koło wału. Wiec porównuj ustawienie po 2 obrotach. Jeśłi sie nie zgadza to masz zbyt luźny pasek lub przy zakładaniu napiąłeś go ze złej strony i takie masz kwiatki. Nie ma opcji ze po dobrym ustawieniu rozrzadu znaki po 2 obrotach sie nie zgodza. Wału rozdzadu, wałka posredniego jak i wałka rozdzadu. To nie możliwe. Swoje położenie zmienia jedynie pasek rozrzadu, wiec jeśli zaznaczyłeś znaki na nim to możliwe sie rozjezdza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Chodzi mi tylko o to że kropka powinna być najprawdopodobniej dokładnie po przeciwnej stronie co do kreski pomiędzy OT, a nie jest. Jak kręcę wałem to wszystko wraca na swoje znaki, napięcie i obroty są ok. Tylko co do tej kropki miałem wątpliwości. Sprawdzę dziś może mam jeszcze jedną i nie zauważyłem bo trochę mechanik pomalował jak zmieniał pasek kilka miesięcy temu przed moim remontem.karolas123 pisze:Druga sprawa, koło rozrzadu kreci sie o połowe wolniej niz koło wału. Wiec porównuj ustawienie po 2 obrotach. Jeśłi sie nie zgadza to masz zbyt luźny pasek lub przy zakładaniu napiąłeś go ze złej strony i takie masz kwiatki. Nie ma opcji ze po dobrym ustawieniu rozrzadu znaki po 2 obrotach sie nie zgodza.
Co do ustawiania zapłonu nie chcę zabierać za bardzo głosu bo wiem mam starszy typ. Chodziło mi głównie o ustawienie wałka rozrządu co do wału korbowego. Co do zapłonu to chyba nie powinno być błędem ustawianie na znaki, ale mogę się mylić skoro elektronika bierze tu udział.karolas123 pisze:majkel1987, Nie masz racji, w aucie z nowszaelektroniką przestawienie aparatu spowoduje ze komputer poleci z korekcją, pozniej jak zmienisz ustawienie to korekcja bedzie błedna.
Głównie zastanowiło mnie to
Może któryś z nas ma rozciągnięty pasek. Nie wiem. Mój silnik na razie chodzi w porządku po za tym, że iskra aczasem jest za wcześnie a czasem za późno i słychać jak nie równo pracuje, aletak miałem od początku jak kupiłem.majkel1987 pisze:To trochę inaczej niż u mnie jeśli chodzi o to nacięcie na kole zamachowym i kole rozrządu. Jak piszesz masz koło zamachowe na kreskę czyli 6 stopni, a wałek rozrządu na kreskę między OT.
Ja natomiast mam koło zamachowe na 0 (nie na kreskę) i wałek na kreskę jak u Ciebie pomięddzu OT. Po za tym wszystkie inne znaki jak u Ciebie.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
tak na jeden obrót wałka rozrządu przypadają dwa obroty wału korbowego. Co do znaków jest wyżej ładny rysunek wstawiony i tak powinno być ( nie tylko w tych podanych modelach silnika ) Co do koła zamachowego ta kreska powinna być tak jak przedni znak na kole pasowym wału, ale tu podam przykład z życia koledze w 1,9 td padła głowica ( ceny w necie masakra ) mówię mu że za 300zł to kupi całego 1,6d czy td i głowica będzie pasić bez problemu plus masa gratów zostanie, tak zrobił kupił założył głowice ustawił odpalił i tłucze, powiedział że go oszukałem po czym obraził się i kupił głowice do 1,9d za 400 założył i też tłucze okazało się że ktoś wcześniej zmienił sprzęgło i koło zamachowe było z 1,6 i znak miało w innym miejscu o jakieś 3 ząbki, potem przepraszał, więc tak znak na kole może być nie trafiony auta te mają wnet 20lat i więcej i do końca nie można być pewnym co przy nich robiono. pozdrawiam
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
nie rozumiem pytania ?? koła są takie same tak ale ty patrzysz że do b4 używamy części z b4 a ja mówię że można użyć z grupy VAG passata golfa czy innych ( pompy alternatory głowice bloki sprzęgła i inne ) to są takie same silniki czy skrzynie przedstawiony przykład był z golfa 3 sam coś z passka b2 wkładałem do audi b3 i teraz problem Kwestia spojrzenia na podejście np coś do audi kosztuje tyle a ta sama rzecz do innego kosztuje mniej Nie mówiąc o usługach w warsztatach, kiedyś dawno temu pytam orientacyjną cenę wymiany rozrządu passat b4 cena 250zł a byłem moim MKI z tym samym silnikiem i pytam a w tym, a tu w tym starym 150 a ja do chłopa a k... a czym się różnią te silniki ???? Do benzyny pakowałem całe sprzęgło jak i skrzynie z tdi bez żadnych przeróbek o tym mówię