[B4 2.3 NG] auto nie odpala.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 78
- Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
- Lokalizacja: Głogów
[B4 2.3 NG] +lpg nie zapala na benzynie
Witam
dziś pojawił się kolejny problem z moim ng , zapaliłem normalnie wróciłem do domu i teraz chciałem pojechać do sklepu i nic..auto kreci ładnie chce chwycić , obroty podskoczą do 200 i gaśnie, dodanie gazu nic nie daje...bezpiecznik 13 od pompy paliwa sprawdzony aczkolwiek samej pompy nie słyszę ( gdzie jest zlokalizowana? pod kanapą nie znalazłem ale nie podnosiłem czarnego wygłuszenia) , sprawdzałem wtyczki, kable, wszsytko jest pieknie ładnie..wiec sprawdziłem czy pali na lpg i oczywiscie pali. po przełączeniu na PB gaśnie od razu. czytałem ze czujnik temperatury..ale który? jeden idzie na licznik to ten na przewodzie od chłodnicy, a drugi do sterowania wtryskiem ?
zasilanie na pomke dochodzi - sprawdzałem miernikiem, słychać jak pracuje po przekęceniu zapłonu -
czujniki temperatury? są dwa..jeden mały a pod nim taki duży..górny idzie do ECu a dolny na licznik z tego co wyczytałem..sprawdziłem opornosć górnego i wyszła prawie 4000 Ohm więc chyba zdecydowanie za dużo... ale po odłączeniu go auto tak czy tak nie zapala wiec raczej czujnik wykluczam...
jakieś pomysły?
pozdrawiam
dziś pojawił się kolejny problem z moim ng , zapaliłem normalnie wróciłem do domu i teraz chciałem pojechać do sklepu i nic..auto kreci ładnie chce chwycić , obroty podskoczą do 200 i gaśnie, dodanie gazu nic nie daje...bezpiecznik 13 od pompy paliwa sprawdzony aczkolwiek samej pompy nie słyszę ( gdzie jest zlokalizowana? pod kanapą nie znalazłem ale nie podnosiłem czarnego wygłuszenia) , sprawdzałem wtyczki, kable, wszsytko jest pieknie ładnie..wiec sprawdziłem czy pali na lpg i oczywiscie pali. po przełączeniu na PB gaśnie od razu. czytałem ze czujnik temperatury..ale który? jeden idzie na licznik to ten na przewodzie od chłodnicy, a drugi do sterowania wtryskiem ?
zasilanie na pomke dochodzi - sprawdzałem miernikiem, słychać jak pracuje po przekęceniu zapłonu -
czujniki temperatury? są dwa..jeden mały a pod nim taki duży..górny idzie do ECu a dolny na licznik z tego co wyczytałem..sprawdziłem opornosć górnego i wyszła prawie 4000 Ohm więc chyba zdecydowanie za dużo... ale po odłączeniu go auto tak czy tak nie zapala wiec raczej czujnik wykluczam...
jakieś pomysły?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, 09:24 przez misiosl, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: +lpg nie zapala na benzynie
Między pierwszym, a drugim cylindrem na króćcu cieczy chłodzącej - dolny idzie na zegary, a górny to ten, który Cię interesuje.misiosl pisze: czytałem ze czujnik temperatury..ale który? jeden idzie na licznik to ten na przewodzie od chłodnicy, a drugi do sterowania wtryskiem ?
Niekoniecznie:misiosl pisze: 4000 Ohm więc chyba zdecydowanie za dużo...
W zbiorniku paliwa?misiosl pisze:bezpiecznik 13 od pompy paliwa sprawdzony aczkolwiek samej pompy nie słyszę ( gdzie jest zlokalizowana?)
jakieś pomysły?
Co do pomysłów, to skoro na LPG wszystko jest ok to problemem może być sama pompa, a raczej ciśnienie przez nią generowane, które nie odpowiada nominalnym wartościom (6,5 bar?) Wykręć wtrysk rozruchowy, odepnij cewkę i zobacz jak rozruchowy pyli po przekręceniu zapłonu. Na szybko też możesz spróbować jakiegoś środka (STP, Wynn's) do do czyszczenia i konserwacji układu paliwowego. Koszt niewielki, a zobaczysz czy będzie jakikolwiek efekt.
sprawa wyglada tak..rano auto nie zapaliło..ale na lpg oczywiscie, udałem sie wiec na stację beznynowa bo głupio by było nie mieć paliwa zatankowałem 10l i auto zagadało od strzału. Co jest ciekawe gdyż w sobote wlałem 15 l PG a zrobiłem tylko 150km z czego 140 na lpg wiec coś jest nie tak...raczej nie zostałem pozbawiony paliwa..dziury też nigdzie nie mam , sprawdziłem przewody i jest ok.
teraz pytanie do gazu :
1. czu pompa paliwa pracuje cały czas po przełaczeniu na gaz?
2.czy jest możliwość /jakie objawy jednoczesnej pracy na PB i LPG?
prosze o pomoc.
pozdrawiam
teraz pytanie do gazu :
1. czu pompa paliwa pracuje cały czas po przełaczeniu na gaz?
2.czy jest możliwość /jakie objawy jednoczesnej pracy na PB i LPG?
prosze o pomoc.
pozdrawiam
1) Skąd mamy widzieć jak Ci przerobiono instalację? Sam powinieneś znać odpowiedź na to pytanie.misiosl pisze:sprawa wyglada tak..rano auto nie zapaliło..ale na lpg oczywiscie, udałem sie wiec na stację beznynowa bo głupio by było nie mieć paliwa zatankowałem 10l i auto zagadało od strzału. Co jest ciekawe gdyż w sobote wlałem 15 l PG a zrobiłem tylko 150km z czego 140 na lpg wiec coś jest nie tak...raczej nie zostałem pozbawiony paliwa..dziury też nigdzie nie mam , sprawdziłem przewody i jest ok.
teraz pytanie do gazu :
1. czu pompa paliwa pracuje cały czas po przełaczeniu na gaz?
2.czy jest możliwość /jakie objawy jednoczesnej pracy na PB i LPG?
prosze o pomoc.
pozdrawiam
2) Jeśli będziesz miał problem na benzynie i gazie, to na początku szukaj przyczyny w komponentach, które pracują w obu wypadkach - dolot powietrza, układ WN itp.
Jedni gazownicy odetną Ci pompę przy przełączeniu na gaz, drudzy nie. Uważam, że lepsze jest to pierwsze rozwiązanie. Co do ilości benzyny, to faktycznie nieciekawa sytuacja. Jak znajdziesz chwilę to przejedź się autem na PB i podnieś go na jakiś czas i poobserwuj co się dzieje na przewodach, w okolicach mocowania filtra paliwa, na rozdzielaczu czy w okolicy wtrysków. Jak gdzieś cieknie, a musi skoro ubywa Ci paliwa, to na pewno to wyczujesz.misiosl pisze:1. nie znam odpowiedzi bo auto zakupiłem z zamontowanym gazem- pytam bo nie wiem jak to powinno działać .
2. po zatankowaniu problem ustał ale nie tłumaczy to wyparowania 15l benzyny
autem zrobiłem 10 tys km i nie brało paliwa podczas tej jazdy , a jesli brało to napewno nie w ilości 15l na 10 km.
[B4 2.3 NG] Nie odpala, brak iskry.
Witam
Mam problem ze swoim NG mianowicie brak iskry. Problem pojawił się po zdemontowaniu gazu, była to najprostsza instalacja. Wcześniej pracował na LPG i na Pb. Cewka jest sprawna, czujnik halla wynieniony razem z kopułką i palcem, też został sprawdzony i jest iskra po dotknieciu środkowego pina do masy. Pompa pracuje słychac ją po przekręceniu stacyjki. Szukałem juz parę dni i nic podobnego nie znalazłem.
Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Mam problem ze swoim NG mianowicie brak iskry. Problem pojawił się po zdemontowaniu gazu, była to najprostsza instalacja. Wcześniej pracował na LPG i na Pb. Cewka jest sprawna, czujnik halla wynieniony razem z kopułką i palcem, też został sprawdzony i jest iskra po dotknieciu środkowego pina do masy. Pompa pracuje słychac ją po przekręceniu stacyjki. Szukałem juz parę dni i nic podobnego nie znalazłem.
Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.