Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] auto nie odpala.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
nerwus1988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 19 cze 2011, 19:05
Lokalizacja: Głogów

Post autor: nerwus1988 » 24 sty 2014, 17:47

Sprawdź czy jest iskra na cylindrach oraz czy dochodzi paliwo.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 27 sty 2014, 14:01

Zobaczy czy masz iskre i sprawdz czujnik temperatury ten dwupinowy.Ostatnio on wlasnie umieruchomil moje ABC.KOntrolka od oleju Ci sie swieci cały czas nawet podczas krecenia rozrusznikiem?

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

Post autor: BAX » 28 sty 2014, 14:32

Piszesz że po mroźnej nocy nie pali może lewe powietrze dostaje

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 28 sty 2014, 16:06

wilgoć w kopułce zapłonowej, lub przebicie przewodu z cewki na kopułkę <ok>

misiosl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2013, 20:33

[B4 2.3 NG] +lpg nie zapala na benzynie

Post autor: misiosl » 18 mar 2014, 19:27

Witam

dziś pojawił się kolejny problem z moim ng , zapaliłem normalnie wróciłem do domu i teraz chciałem pojechać do sklepu i nic..auto kreci ładnie chce chwycić , obroty podskoczą do 200 i gaśnie, dodanie gazu nic nie daje...bezpiecznik 13 od pompy paliwa sprawdzony aczkolwiek samej pompy nie słyszę ( gdzie jest zlokalizowana? pod kanapą nie znalazłem ale nie podnosiłem czarnego wygłuszenia) , sprawdzałem wtyczki, kable, wszsytko jest pieknie ładnie..wiec sprawdziłem czy pali na lpg i oczywiscie pali. po przełączeniu na PB gaśnie od razu. czytałem ze czujnik temperatury..ale który? jeden idzie na licznik to ten na przewodzie od chłodnicy, a drugi do sterowania wtryskiem ?

zasilanie na pomke dochodzi - sprawdzałem miernikiem, słychać jak pracuje po przekęceniu zapłonu -

czujniki temperatury? są dwa..jeden mały a pod nim taki duży..górny idzie do ECu a dolny na licznik z tego co wyczytałem..sprawdziłem opornosć górnego i wyszła prawie 4000 Ohm więc chyba zdecydowanie za dużo... ale po odłączeniu go auto tak czy tak nie zapala :( wiec raczej czujnik wykluczam...

jakieś pomysły?

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 19 mar 2014, 09:24 przez misiosl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Re: +lpg nie zapala na benzynie

Post autor: orsa_83 » 19 mar 2014, 09:48

misiosl pisze: czytałem ze czujnik temperatury..ale który? jeden idzie na licznik to ten na przewodzie od chłodnicy, a drugi do sterowania wtryskiem ?
Między pierwszym, a drugim cylindrem na króćcu cieczy chłodzącej - dolny idzie na zegary, a górny to ten, który Cię interesuje.
misiosl pisze: 4000 Ohm więc chyba zdecydowanie za dużo...
Niekoniecznie:
Obrazek
misiosl pisze:bezpiecznik 13 od pompy paliwa sprawdzony aczkolwiek samej pompy nie słyszę ( gdzie jest zlokalizowana?)

jakieś pomysły?
W zbiorniku paliwa?

Co do pomysłów, to skoro na LPG wszystko jest ok to problemem może być sama pompa, a raczej ciśnienie przez nią generowane, które nie odpowiada nominalnym wartościom (6,5 bar?) Wykręć wtrysk rozruchowy, odepnij cewkę i zobacz jak rozruchowy pyli po przekręceniu zapłonu. Na szybko też możesz spróbować jakiegoś środka (STP, Wynn's) do do czyszczenia i konserwacji układu paliwowego. Koszt niewielki, a zobaczysz czy będzie jakikolwiek efekt.

misiosl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2013, 20:33

Post autor: misiosl » 19 mar 2014, 18:08

sprawa wyglada tak..rano auto nie zapaliło..ale na lpg oczywiscie, udałem sie wiec na stację beznynowa bo głupio by było nie mieć paliwa :) zatankowałem 10l i auto zagadało od strzału. Co jest ciekawe gdyż w sobote wlałem 15 l PG a zrobiłem tylko 150km z czego 140 na lpg wiec coś jest nie tak...raczej nie zostałem pozbawiony paliwa..dziury też nigdzie nie mam , sprawdziłem przewody i jest ok.

teraz pytanie do gazu :
1. czu pompa paliwa pracuje cały czas po przełaczeniu na gaz?
2.czy jest możliwość /jakie objawy jednoczesnej pracy na PB i LPG?

prosze o pomoc.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 20 mar 2014, 12:37

misiosl pisze:sprawa wyglada tak..rano auto nie zapaliło..ale na lpg oczywiscie, udałem sie wiec na stację beznynowa bo głupio by było nie mieć paliwa :) zatankowałem 10l i auto zagadało od strzału. Co jest ciekawe gdyż w sobote wlałem 15 l PG a zrobiłem tylko 150km z czego 140 na lpg wiec coś jest nie tak...raczej nie zostałem pozbawiony paliwa..dziury też nigdzie nie mam , sprawdziłem przewody i jest ok.

teraz pytanie do gazu :
1. czu pompa paliwa pracuje cały czas po przełaczeniu na gaz?
2.czy jest możliwość /jakie objawy jednoczesnej pracy na PB i LPG?

prosze o pomoc.

pozdrawiam
1) Skąd mamy widzieć jak Ci przerobiono instalację? Sam powinieneś znać odpowiedź na to pytanie.
2) Jeśli będziesz miał problem na benzynie i gazie, to na początku szukaj przyczyny w komponentach, które pracują w obu wypadkach - dolot powietrza, układ WN itp.

misiosl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 10 cze 2013, 20:33

Post autor: misiosl » 20 mar 2014, 16:41

1. nie znam odpowiedzi bo auto zakupiłem z zamontowanym gazem- pytam bo nie wiem jak to powinno działać .
2. po zatankowaniu problem ustał ale nie tłumaczy to wyparowania 15l benzyny

autem zrobiłem 10 tys km i nie brało paliwa podczas tej jazdy , a jesli brało to napewno nie w ilości 15l na 10 km.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 20 mar 2014, 17:19

misiosl pisze:1. nie znam odpowiedzi bo auto zakupiłem z zamontowanym gazem- pytam bo nie wiem jak to powinno działać .
2. po zatankowaniu problem ustał ale nie tłumaczy to wyparowania 15l benzyny

autem zrobiłem 10 tys km i nie brało paliwa podczas tej jazdy , a jesli brało to napewno nie w ilości 15l na 10 km.
Jedni gazownicy odetną Ci pompę przy przełączeniu na gaz, drudzy nie. Uważam, że lepsze jest to pierwsze rozwiązanie. Co do ilości benzyny, to faktycznie nieciekawa sytuacja. Jak znajdziesz chwilę to przejedź się autem na PB i podnieś go na jakiś czas i poobserwuj co się dzieje na przewodach, w okolicach mocowania filtra paliwa, na rozdzielaczu czy w okolicy wtrysków. Jak gdzieś cieknie, a musi skoro ubywa Ci paliwa, to na pewno to wyczujesz.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 20 mar 2014, 23:11

Pewnie auto po cichu Ci kradnie benzyne smigajac na LPG.Gazownik pewnie nie zamontowal Ci wcale odcinki na pompe gdy smigasz na gazie.Paliwo Ci nie wyparowalo.Nie az tyle.Co do wyciekow to cieknie Ci pewnie z tloczka rozdzielacza na filtr powietrza.Zerknij bo to bardzo czesty przypadek w NG

harry669
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 mar 2014, 16:53
Lokalizacja: Józefów/Otwock

[B4 2.3 NG] Nie odpala, brak iskry.

Post autor: harry669 » 09 kwie 2014, 12:21

Witam
Mam problem ze swoim NG mianowicie brak iskry. Problem pojawił się po zdemontowaniu gazu, była to najprostsza instalacja. Wcześniej pracował na LPG i na Pb. Cewka jest sprawna, czujnik halla wynieniony razem z kopułką i palcem, też został sprawdzony i jest iskra po dotknieciu środkowego pina do masy. Pompa pracuje słychac ją po przekręceniu stacyjki. Szukałem juz parę dni i nic podobnego nie znalazłem.
Proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 12 kwie 2014, 15:51

A sprawdzales przewody pod oslonka w aparacie zaplonowym?Moze poprostu Ci sie przetarly i iskry nie bedzie.

harry669
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 31 mar 2014, 16:53
Lokalizacja: Józefów/Otwock

Post autor: harry669 » 12 kwie 2014, 19:33

Tak, wszystko jest ok z przewodami. Sprawdziłem kostkę stacyjki i nie widzę żeby coś było nie tak. Dodam, że mam jakiś alarm/centralny z pilota firmy krzak.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 kwie 2014, 14:43

Moze ten alarm cos Ci sie psuje i stad Twoj problem z odpaleniem auta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl