[80 B4 2.0 ABK] dym w komorze silnika
[80 B4 2.0 ABK] dym w komorze silnika
Witam
Ostatnio pojechałem do miasta ok 30 km wszystko było ok. Samochód postał tam ok. 2 godziny no i wróciłem do domu tą samą trasą, przed domem poczułem w smród palącej się gumy zatrzymałem się zgasiłem auto, otworzyłem maskę no i zauważyłem lekki dymek, który po chwili przestał sie wydobywac. Odpaliłem ponownie żeby dokładnie sprawdzic z kąd leci potem lekko przygazowałem no i gaz wystrzelił i to jeszcze tak ze rozwaliło przepływomież!! poprostu masakra. Tak więc nie doszedłem z kąd ten dym bo auto juz nie odpaliło . Dzisiaj dostałem inną przepływke (koszt 300zł).
Mam dwa pytania :??
- Z kąd może byc ten dym? jest tylko przy rozgrzanym silniku i ma zapach palącej sie gumy.
- dlaczego wystrzelił mi ten gaz skoro zapalałem auto na benzynie no i wyłączyłem centralke gazową tak zeby przy dodawaniu gazu sie nie przełączyła na LPG.
pozdr.
Ostatnio pojechałem do miasta ok 30 km wszystko było ok. Samochód postał tam ok. 2 godziny no i wróciłem do domu tą samą trasą, przed domem poczułem w smród palącej się gumy zatrzymałem się zgasiłem auto, otworzyłem maskę no i zauważyłem lekki dymek, który po chwili przestał sie wydobywac. Odpaliłem ponownie żeby dokładnie sprawdzic z kąd leci potem lekko przygazowałem no i gaz wystrzelił i to jeszcze tak ze rozwaliło przepływomież!! poprostu masakra. Tak więc nie doszedłem z kąd ten dym bo auto juz nie odpaliło . Dzisiaj dostałem inną przepływke (koszt 300zł).
Mam dwa pytania :??
- Z kąd może byc ten dym? jest tylko przy rozgrzanym silniku i ma zapach palącej sie gumy.
- dlaczego wystrzelił mi ten gaz skoro zapalałem auto na benzynie no i wyłączyłem centralke gazową tak zeby przy dodawaniu gazu sie nie przełączyła na LPG.
pozdr.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Owszem, zdarza się co prawda baaardzo rzadko, ale jest to możliwe przy okazji jakiejś awarii wtrysku czy zawieszonego zaworu ssącego.grabon.a pisze:benzyna strzeliła, to ona wogóle ma prawo strzelic?
Moim zdaniem przy małym kichnięciu spełnią swoją rolę, ale przy solidnym strzale, żadna klapka nie pomoże.grabon.a pisze:Wogóle te klapki przeciw wybuchowe cos dają? u mnie raczej nie poskutkowała
Ostatnio zmieniony 01 gru 2007, 14:19 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
kurcze jeszcze jedna sprawa wypadła po drodze
wymieniając przepływomierz zauwazyłem ze ta klapka która znajduje sie w dolnej częsi obudowy filtra jest prykręcona na stałe tak aby łapac to ciepłe powietrze z pod silnika. Jaki to ma wpływ na prace silnika? po co ktos to zrobił? moze sie teraz szybciej rozgrzewa ale wydaje mi sie ze zimnie powietrze jest lepsze bogatsze w tlen.
wymieniając przepływomierz zauwazyłem ze ta klapka która znajduje sie w dolnej częsi obudowy filtra jest prykręcona na stałe tak aby łapac to ciepłe powietrze z pod silnika. Jaki to ma wpływ na prace silnika? po co ktos to zrobił? moze sie teraz szybciej rozgrzewa ale wydaje mi sie ze zimnie powietrze jest lepsze bogatsze w tlen.
Jeśli chodzi o ten dymek to ja też "mam jeden", jak jestem w daleko od domu (min 200 km) i stoje w większym korku to pojawia się dymek spod maski, ale z tego co przyuważyłem to cieknie płyn chłodzący gdzieś w okolicach dolnego węża przy chłodnicy. Co ciekawe zawsze jak się zabieram za naprawę to nie mogę sprowokowac auta do wycieku i nie wiem dokładnie skąd cieknie.
rsdziadek, miałem bardzo podobny problem!
Tyle, że u mnie czuć było właśnie takim spalonym borygo.
Otwórz maskę, stań z boku silnika od strony pasażera i pod filtrem powietrza będzie taki gumowy przewód wodny od podgrzewania kolektora ssącego. Z niego może kapać na rurę wydechową i dlatego pojawia się dymek. U mnie pękł on przy zacisku, więc dobrze obmacaj i sprawdź czy nie jest mokro na przewodzie lub na rurze wydechowej. Jak tak to pędź do sklepu po zamiennik (ja zapłaciłem około 8 zł)
zobacz ten temat: viewtopic.php?t=8607
[ Dodano: 2007-12-01, 10:47 ]
ooo przepraszam, Ty masz ABK... ale i tak pewnie podobny przewód tam jest.
Tyle, że u mnie czuć było właśnie takim spalonym borygo.
Otwórz maskę, stań z boku silnika od strony pasażera i pod filtrem powietrza będzie taki gumowy przewód wodny od podgrzewania kolektora ssącego. Z niego może kapać na rurę wydechową i dlatego pojawia się dymek. U mnie pękł on przy zacisku, więc dobrze obmacaj i sprawdź czy nie jest mokro na przewodzie lub na rurze wydechowej. Jak tak to pędź do sklepu po zamiennik (ja zapłaciłem około 8 zł)
zobacz ten temat: viewtopic.php?t=8607
[ Dodano: 2007-12-01, 10:47 ]
ooo przepraszam, Ty masz ABK... ale i tak pewnie podobny przewód tam jest.
Juz wiem z kąd ten dym, Danek miał racje to Olej kapie na rure wydechową. Wogóle coś sie dzieje z moim silnikem bo cały jest z dołu mokry od oleju łącznie ze skrzynią biegów i pierwszym tłumnikiem. Dzisiaj jade go umyc żeby póżniej sprawdzić z kąd cieknie. Wydaje sie byc mocno rozszczelniony pewnie bedzie cza powymieniec uszczelki .
pozdr.
pozdr.
grabon.a, możliwe że uszczelnienie wału od strony sprzęgła powiedziało Ci "papa" skoro masz mokry dół razem ze skrzynią albo skrzynia puszcza
Powodzenia w naprawie
A tak poza tym to mam ten sam problem tylko u mnie dochodzi jeszcze to że mi olej cieknie górą spod pokrywy zaworów i leży na kolektorze ssącym i jak ją czasami przegonie to mam to samo tzn. dym leci mi z kratek wentylacyjnych i spod maski
Ogólnie szybko nie jeżdże ale pierwszy raz zauważyłem to jak chciałem jechać za A6 w kombiaku :mrgreen: udawało mi się to przez pierwsze kilka kilometrów ale jak dojechałem odpowiednio blisko i zobaczyłem że na klapie ma emblemat 2.5tdi to już długo za nią nie jechałem, bo później widziałem tylko gdzieś daleko bat od gościa cb-radia :->
Jak myślicie czy to olej na kolektorze tak się grzeje :?:
Na wiosne przewiduje uszczelnienie całego silnika i skrzyni tak żeby było czysto, sucho i pachnąco a do tego czasu pozostaje mi tylko spokojna jazda
A bo bym zapomniał jak postoje w korku gdzieś w mieście albo jade bardzo powoli dłuższy odcinek tak na 1 lub 2 biegu bez użycia pedału gazu to też jest to samo
Powodzenia w naprawie
A tak poza tym to mam ten sam problem tylko u mnie dochodzi jeszcze to że mi olej cieknie górą spod pokrywy zaworów i leży na kolektorze ssącym i jak ją czasami przegonie to mam to samo tzn. dym leci mi z kratek wentylacyjnych i spod maski
Ogólnie szybko nie jeżdże ale pierwszy raz zauważyłem to jak chciałem jechać za A6 w kombiaku :mrgreen: udawało mi się to przez pierwsze kilka kilometrów ale jak dojechałem odpowiednio blisko i zobaczyłem że na klapie ma emblemat 2.5tdi to już długo za nią nie jechałem, bo później widziałem tylko gdzieś daleko bat od gościa cb-radia :->
Jak myślicie czy to olej na kolektorze tak się grzeje :?:
Na wiosne przewiduje uszczelnienie całego silnika i skrzyni tak żeby było czysto, sucho i pachnąco a do tego czasu pozostaje mi tylko spokojna jazda
A bo bym zapomniał jak postoje w korku gdzieś w mieście albo jade bardzo powoli dłuższy odcinek tak na 1 lub 2 biegu bez użycia pedału gazu to też jest to samo
Z tego co piszesz wynika iż zaczoł się proces rozszczelniania silnika góra dół itd czy oby nie masz syntetyku oleju wlanego ?Napisz jak kondycja Twego silnika i jaki ojej lejesz,a i czy zauważyłeś głośniejszą pracę popychaczygrabon.a pisze:Juz wiem z kąd ten dym, Danek miał racje to Olej kapie na rure wydechową. Wogóle coś sie dzieje z moim silnikem bo cały jest z dołu mokry od oleju łącznie ze skrzynią biegów i pierwszym tłumnikiem. Dzisiaj jade go umyc żeby póżniej sprawdzić z kąd cieknie. Wydaje sie byc mocno rozszczelniony pewnie bedzie cza powymieniec uszczelki .
pozdr.
Qrde to u mnie by było to samo?? Tyle że ja mam silniczek 1.8 oznaczenie RP[ :?: ] i mam go zalanego półsyntetykiem (tak kupiłem nie zmieniałem jeszcze oleju) a popychacze zaworów słyszę ale tylko czasami jak odpalam na gazie to go słychać ze 30-45sek a później cichnie na benzynce popychacz słychać 1-3sek na zimnym silniku co to oznacza :?:mysza240 pisze:Z tego co piszesz wynika iż zaczoł się proces rozszczelniania silnika góra dół itd czy oby nie masz syntetyku oleju wlanego ?Napisz jak kondycja Twego silnika i jaki ojej lejesz,a i czy zauważyłeś głośniejszą pracę popychaczygrabon.a pisze:Juz wiem z kąd ten dym, Danek miał racje to Olej kapie na rure wydechową. Wogóle coś sie dzieje z moim silnikem bo cały jest z dołu mokry od oleju łącznie ze skrzynią biegów i pierwszym tłumnikiem. Dzisiaj jade go umyc żeby póżniej sprawdzić z kąd cieknie. Wydaje sie byc mocno rozszczelniony pewnie bedzie cza powymieniec uszczelki .
pozdr.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
witam znalazłem temat który mnie interesuje i chcę odgrzać kotleta
U mnie dzieje się to samo cograbon.apatrząc na liczbę postów wnioskuje że nie ma już go na forum i się nie dowiem jak rozwiazał problem
Do rzeczy u mnie zauważyłem dym od strony kierowcy za akumulatorem i mam tak samo cały dół silnika mokry jak mogę zniwelować ten wyciek-kałuży jeszcze nie mam ale ten dym jest nie do zniesienia szczególnie w korkach(aż wstyd jechać)
jakie uszczelki miałbym wymienić? szukałem kilka razy z kąd to ustrojstwo cieknie i nie mogę znaleźć.chciałbym sam znaleźć przyczynę.
dokładnie wczoraj zaczęło mi stukać coś w silniku. Auto czeka na naprawę blacharską i chciałbym przy okazji to zrobić.
jak kupiłem auto gościu nie wiedział jaki mu ojciec olej wlał i teraz mam pytanie co ja mam mu wlać :?: aktualny przebieg 265000
proszę o pomoc
[ Dodano: 2009-05-07, 20:50 ]
Nikt nie odpisał więc ja odpisze
Zaprowadziłem auto do mechaniora i mi sprawdził gdzie jest wycek-okazało sie że spod simmeringu na wale pomiędzy skrzynią a silnikiem no i trochę z pokryw zaworów na kolektor <ok>
U mnie dzieje się to samo cograbon.apatrząc na liczbę postów wnioskuje że nie ma już go na forum i się nie dowiem jak rozwiazał problem
Do rzeczy u mnie zauważyłem dym od strony kierowcy za akumulatorem i mam tak samo cały dół silnika mokry jak mogę zniwelować ten wyciek-kałuży jeszcze nie mam ale ten dym jest nie do zniesienia szczególnie w korkach(aż wstyd jechać)
jakie uszczelki miałbym wymienić? szukałem kilka razy z kąd to ustrojstwo cieknie i nie mogę znaleźć.chciałbym sam znaleźć przyczynę.
dokładnie wczoraj zaczęło mi stukać coś w silniku. Auto czeka na naprawę blacharską i chciałbym przy okazji to zrobić.
jak kupiłem auto gościu nie wiedział jaki mu ojciec olej wlał i teraz mam pytanie co ja mam mu wlać :?: aktualny przebieg 265000
proszę o pomoc
[ Dodano: 2009-05-07, 20:50 ]
Nikt nie odpisał więc ja odpisze
Zaprowadziłem auto do mechaniora i mi sprawdził gdzie jest wycek-okazało sie że spod simmeringu na wale pomiędzy skrzynią a silnikiem no i trochę z pokryw zaworów na kolektor <ok>