[1.9TDI 1Z] Oznczenie sterownika
Witam
Dzięki kostrz za schemat. Ja też coś znalazłem... w załączniku.
Mam kolejną prośbę...
Mam sterownik "8A0 907 401 B".
1. Czy to jest normalne, że ten sterownik po podpięciu samego zasilania (12V na pinach 15,16,17 i masa na 18,19) pobiera ponad 1A??? Czy to raczej oznacza jakieś uszkodzenie sterownika.
2. Jakie ma być napięcie zasilające nastawnik potencjometryczny, czyli między pinami 14 i 39 sterownika lub pomiędzy stykami 2 i 3 we wtyku do pompy. W swoim sterowniku mam 5.25V... czy ta wartość jest poprawna?? Możecie podać wartość tego napięcia jakie macie u siebie?
Pozdrawiam,
Alfred
Dzięki kostrz za schemat. Ja też coś znalazłem... w załączniku.
Mam kolejną prośbę...
Mam sterownik "8A0 907 401 B".
1. Czy to jest normalne, że ten sterownik po podpięciu samego zasilania (12V na pinach 15,16,17 i masa na 18,19) pobiera ponad 1A??? Czy to raczej oznacza jakieś uszkodzenie sterownika.
2. Jakie ma być napięcie zasilające nastawnik potencjometryczny, czyli między pinami 14 i 39 sterownika lub pomiędzy stykami 2 i 3 we wtyku do pompy. W swoim sterowniku mam 5.25V... czy ta wartość jest poprawna?? Możecie podać wartość tego napięcia jakie macie u siebie?
Pozdrawiam,
Alfred
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie da się określić po niczym :roll: jedynie po zajrzeniu do środka Podstawki w sterowniku od nowszych 80 tek tdi na pierburgu ,to wielka rzadkość :roll: ...ja na dziesiątki kompów jakie przepusciłem przez swoje ręce ,z fabrycznie montowanymi podstawkami pod epromy ,spotkałem się chyba ze 3 razy i to tylko w 8 bitowych sterownikach ...w 16 tkach nie ma takiej opcji ,żeby spotkać fabryczne podstawki 8-) Jeśli chodzi o silniki benzynowe ,to nie mam pojecia,bo nigdy nie miałem do czynieniakubabart pisze: czy w 80tce z 26.05.1995r sa podstawki czy trzeba rozlutowywac?
czy po dacie produkcji nie da się tego określić?
dzięki kolego MUNIOR za odpowiedź.
pytam bo powoli zastanawiam się nad zakupem sterownika z chipem ewentualnie zmiany wtryskiwaczy na asv/afn do mojej 80tki przy czym zależy mi tylko na zwiekszeniu dynamiki. mysle ze moc do 120km wystarczy. auto ogólnie jeździ spokojnie(tzn kierowca) przy mojej jeździe w cyklu mieszanym spala mi ok 5.2 l/100km
może ktoś poradzi czy lepiek zmienić sterownik na taki z chipem czy same wtryski?
pytam bo powoli zastanawiam się nad zakupem sterownika z chipem ewentualnie zmiany wtryskiwaczy na asv/afn do mojej 80tki przy czym zależy mi tylko na zwiekszeniu dynamiki. mysle ze moc do 120km wystarczy. auto ogólnie jeździ spokojnie(tzn kierowca) przy mojej jeździe w cyklu mieszanym spala mi ok 5.2 l/100km
może ktoś poradzi czy lepiek zmienić sterownik na taki z chipem czy same wtryski?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Na wydajniejszych wtryskach ( afn, i takie bierz - z ciśnieniem 190/300 , nie żadne asv 220/300 )kubabart pisze:
może ktoś poradzi czy lepiek zmienić sterownik na taki z chipem czy same wtryski?
auto bedzie żwawsze troche od dołu, ale żeby wykorzystać ich potencjał musisz mieć chip'a.
zamawiaj ECU 16 bit z softem 130/300 pod wtryski Afn i zauważysz znaczną poprawe dynamiki w zetorku :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na pewno efekt po "chipie " na ori wtryskach ,będzie większy ,niż po wymianie wtrysków na AFN-y i pozostaniu przy ori kompie .Po ''chipie" mamy ok.110 koni i auto nie do poznania :roll: po zmianie samych wtrysków ,lekko odczujemy porawę dynamiki ,ale ta porawa ,daleka jest ,do efektu jaki mamy gwarantowany po "chipie "i to akurat potwierdzi Ci każdy uzytkownik ,który robił "chipa " i pozostał przy ori wtryskach 8-) A że do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja ,to zwykle po jakimś czasie jazdy na "chipie " ,korci na więcej ,więc ludzie wymieniają wtryski na większekubabart pisze:może ktoś poradzi czy lepiek zmienić sterownik na taki z chipem czy same wtryski?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wszystko się zgadza 8-) ,ale pytanie brzmiało <ok>Krzysiek 84 pisze:zamiast robić chip'y na ori wtryskach to wstawiać większe a potem stroić by wykorzystać potencjały
więc odpowiedż na pytanie brzmi <ok> lepiej ori wtryski i "chip" ,bo jest mega efekt ,niż wymieniać tylko same wtryski na większe ,bo efekt mizerny i nieporównywalnykubabart pisze:czy lepiek zmienić sterownik na taki z chipem czy same wtryski?