[B3 2.3 NG] zwiększenie ciśnienia oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
[B3 2.3 NG] zwiększenie ciśnienia oleju
Czy w silniku 2.3 NG da się podciągnąć ciśnienie oleju na pompie oleju ?? w niektórych starszych silnikach dało się to zrobić (typu polonez fiat 125 itp) proszę o konkretne odpowiedzi (da się lub nie) Pozdro
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 08:15 przez krs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
chciałem podciągnąć ciśnienie ponieważ jak spada z obrotów to czasem spadnie tak do 600 500 rmp i zaświeca się kontrolka oleju ale po chwili jak obroty się podniosą to gaśnie być może w czujnik jest walnięty bo mam dodatkowe zegary, jeszcze sprawdzę zegarem mechanicznym jakie ciśnienie będzie pokazywał i się wtedy okaże czy faktycznie moje kochane NG jest na wykończeniu oczywiście dodam że kontrolka zapala się tylko jak silnik jest mocno zagrzany
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie znam się na tym tak bardzo. Ale co daje kręcenie ciśnienia? skoro to wina pompy słaba wydajność za małe obroty duży wyciek z układu smarowania, co innego jak by silnik posiadał jakiś akumulator ciśnienia to wtedy może i by dało. Ale z drugiej strony więcej jak 5bar nie można w dzisiejszych silnikach bo hydro-popychacze otworzą zawór więc teoretycznie to co seria.bloku pisze:W przypadku seryjnego tak. Chyba, że ktoś doprężał, włozył ostrzejszy wałek i nei wystroił to wtedy jałowych prawie brak bo spadają lub bujają się niżej niż seria - mam tak w rajdówce stąd wiem po co się stosuje zwiększenie ciśnienia na "śrubce ze spręzynką" w pomie olejowej
Jedynie żeby się pozbyć tego problemu to wymiana pompy o zwiększonej wydajności, albo przeróbka obrotów pompy na większe, lub jak kto woli gęściejszym olejem który spowoduje poprawę w wydajności pompy.
Ciśnienie na wolnych i niskich (jeśli to chcesz osiągnąć) doraźnie zwiększysz przez włożenie podkładki dystansowej pod sprężynę czujnika ciśnienia oleju w pompie, jeśli natomiast pompa ma już dość to to Ci jej nie zregeneruje. Ciśnienie na wolnych przy zajechanej pompie i 90st temp. oleju rzędu 2-2,5 bara osiągniesz regeneracją pompy, podkładka plus porządny olej LM jest do zrobienia na miekko
pozdrawiam
pozdrawiam
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dokładnie tak, wolne obroty zostają bez zmian, metodą może być zaciesnienie pompy, ale tak naprawde moze przyniesc wiecej szkody niż pożytku. Pompe oleju to bym raczej w spokoju zostawił, na szybko zeby na wolnych podniesc cisnienie to zaklepac dysze od natrysku na denka (nie wiem czy ten silnik ma), a jak nie to zmienić panewki.
Pisałem o dwóch warunkach pracy, normalnie po uruchomieniu silnika i po osiągnięciu temp. 90st. to w gwoli ścisłości jest jasno napisane.
Jeżeli na sprężynę zaworu nadmiarowego położysz większe napięcie wstępne to da większe ciśnienie działające na zawór otwarcia przelewowego
efektem jest podniesienie maksymalnego roboczego ciśnienia oleju czyli tego które faktycznie smaruje silnik a nie trafia z powrotem do miski
Z ciekawszych rzeczy to w silnikach ABY/AAN/ADU spotyka się w serii takie podkładki dystansowe, w słabszych benzynowych nigdy tego nie spotkałem
Jeżeli na sprężynę zaworu nadmiarowego położysz większe napięcie wstępne to da większe ciśnienie działające na zawór otwarcia przelewowego
efektem jest podniesienie maksymalnego roboczego ciśnienia oleju czyli tego które faktycznie smaruje silnik a nie trafia z powrotem do miski
Z ciekawszych rzeczy to w silnikach ABY/AAN/ADU spotyka się w serii takie podkładki dystansowe, w słabszych benzynowych nigdy tego nie spotkałem