Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] zwiększenie ciśnienia oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

[B3 2.3 NG] zwiększenie ciśnienia oleju

Post autor: krs » 30 mar 2014, 22:55

Czy w silniku 2.3 NG da się podciągnąć ciśnienie oleju na pompie oleju ?? w niektórych starszych silnikach dało się to zrobić (typu polonez fiat 125 itp) proszę o konkretne odpowiedzi (da się lub nie) Pozdro :-D
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2014, 08:15 przez krs, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 mar 2014, 22:59

Nie. Bo jest tylko zawór przelewowy 5bar a jak jego podkręcisz to wiesz.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 30 mar 2014, 23:03

dzięki za szybka odpowiedz Jarewa o to mi chodziło temat można usunąć :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 mar 2014, 07:27

a jaki byłby sens ?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 31 mar 2014, 10:02

Leo pisze:a jaki byłby sens ?
Przypuszczam, że chodzi o zwiększenie smarowania na niskich obrotach (czyt. jałowe) Bo tylko to mi się kojarzy w jakim celu się to robi.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 mar 2014, 10:13

czyli pseudo recepta na zużyty silnik...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 31 mar 2014, 10:15

W przypadku seryjnego tak. Chyba, że ktoś doprężał, włozył ostrzejszy wałek i nei wystroił to wtedy jałowych prawie brak bo spadają lub bujają się niżej niż seria - mam tak w rajdówce stąd wiem po co się stosuje zwiększenie ciśnienia na "śrubce ze spręzynką" w pomie olejowej :-)

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 31 mar 2014, 17:08

chciałem podciągnąć ciśnienie ponieważ jak spada z obrotów to czasem spadnie tak do 600 500 rmp i zaświeca się kontrolka oleju ale po chwili jak obroty się podniosą to gaśnie być może w czujnik jest walnięty bo mam dodatkowe zegary, jeszcze sprawdzę zegarem mechanicznym jakie ciśnienie będzie pokazywał i się wtedy okaże czy faktycznie moje kochane NG :D jest na wykończeniu oczywiście dodam że kontrolka zapala się tylko jak silnik jest mocno zagrzany

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2014, 17:53

bloku pisze:W przypadku seryjnego tak. Chyba, że ktoś doprężał, włozył ostrzejszy wałek i nei wystroił to wtedy jałowych prawie brak bo spadają lub bujają się niżej niż seria - mam tak w rajdówce stąd wiem po co się stosuje zwiększenie ciśnienia na "śrubce ze spręzynką" w pomie olejowej
Nie znam się na tym tak bardzo. Ale co daje kręcenie ciśnienia? skoro to wina pompy słaba wydajność za małe obroty duży wyciek z układu smarowania, co innego jak by silnik posiadał jakiś akumulator ciśnienia to wtedy może i by dało. Ale z drugiej strony więcej jak 5bar nie można w dzisiejszych silnikach bo hydro-popychacze otworzą zawór więc teoretycznie to co seria.

Jedynie żeby się pozbyć tego problemu to wymiana pompy o zwiększonej wydajności, albo przeróbka obrotów pompy na większe, lub jak kto woli gęściejszym olejem który spowoduje poprawę w wydajności pompy.

Awatar użytkownika
jarzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 01 lip 2008, 13:59

Post autor: jarzyn » 31 mar 2014, 21:32

Ciśnienie na wolnych i niskich (jeśli to chcesz osiągnąć) doraźnie zwiększysz przez włożenie podkładki dystansowej pod sprężynę czujnika ciśnienia oleju w pompie, jeśli natomiast pompa ma już dość to to Ci jej nie zregeneruje. Ciśnienie na wolnych przy zajechanej pompie i 90st temp. oleju rzędu 2-2,5 bara osiągniesz regeneracją pompy, podkładka plus porządny olej LM jest do zrobienia na miekko
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 mar 2014, 21:40

Nie rozumiem co daje podkładka pod sprężynę? Przecież nie tu tkwi problem bo mając mniej niż 5bar po prostu zawór nie działa! nie idzie nic zaworem przelewowym. Kombinując coś przy zaworze to tylko podnosimy próg powyżej 5bar a poniżej bez zmian zostaje to co było.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 31 mar 2014, 21:54

Dokładnie tak, wolne obroty zostają bez zmian, metodą może być zaciesnienie pompy, ale tak naprawde moze przyniesc wiecej szkody niż pożytku. Pompe oleju to bym raczej w spokoju zostawił, na szybko zeby na wolnych podniesc cisnienie to zaklepac dysze od natrysku na denka (nie wiem czy ten silnik ma), a jak nie to zmienić panewki.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 31 mar 2014, 23:09

jak już napisałem :P temat można zamknąć nie ma co się sprzeczać ''co by dało to a co tamto'' uzyskałem odpowiedz, a czy silnik jest ''zużyty'' się okaże jak sprawdzę ciśnienie manometrem mechanicznym, szkoda zaśmiecać forum Pozdrawiam wszystkich :mrgreen:

Awatar użytkownika
jarzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 01 lip 2008, 13:59

Post autor: jarzyn » 01 kwie 2014, 08:50

Pisałem o dwóch warunkach pracy, normalnie po uruchomieniu silnika i po osiągnięciu temp. 90st. to w gwoli ścisłości jest jasno napisane.
Jeżeli na sprężynę zaworu nadmiarowego położysz większe napięcie wstępne to da większe ciśnienie działające na zawór otwarcia przelewowego
efektem jest podniesienie maksymalnego roboczego ciśnienia oleju czyli tego które faktycznie smaruje silnik a nie trafia z powrotem do miski

Z ciekawszych rzeczy to w silnikach ABY/AAN/ADU spotyka się w serii takie podkładki dystansowe, w słabszych benzynowych nigdy tego nie spotkałem
Obrazek

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 01 kwie 2014, 12:42

czyli to tą sprężynę co jest na zdjęciu wystarczy dać podkładkę i ciśnienie powinno się zwiększyć ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl