Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Nierówna praca silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 16 mar 2014, 19:45

Panowie to jest temat rzeka, takie szarpanie to może być z co najmniej kilka różnych przyczyn przy elektronicznym wtrysku więc ciężko wróżyć przez forum i dobrze Wam radze jedźcie do jakeigos ogarniętego gościa który zdiagnozuje Wam to VAGiem i zna się na elektronicznym wtrysku tej generacji i wszystkich jego czujnikach co ma na co wpływ i jak, bo inaczej porobią Wam taką rzeźnie panowie Tadkowie od wymieniania cewki jak szarpie (jak w polonezie-szrpie to cewka, albo gaźnik wyczyść...), że nie dojdziecie potem co i jak....

Albo samemu trzeba czytać dużo for i różnych tematów az w końcu wyłoni się spójna wizja jak ten cały elektroniczny wtrysk funkcjonuje i po co mu tyle różnych czujniczków ;) Tą opcje polecam szczególnie gdy lubi się auta z lat 90 bo większość ma podobne sterowanie.

Viper- czym sprawdzałes wskazania czujnika? Jelsi odpinasz i jest oki to najprawdopodobniej on-objawy poniekąd pasują. Zresztą i tak warto go zmienic przy tym roczniku(pamniętaj żęby dobrać taki o dobrej oporowości, sprawdź dokładnie jaki masz, teoretycznie kostka powinna mieć taki sam kolor ale w praktyce to nei ejstem pewien czy tak jest... koledzy z forum biegli w katalogach i etce Ci napewno pomogą)

Jeśli odpięcie przepływomierza stabilizuje wolne obroty i silink przestaje szarpać to również wskazuje na albo nieszczelność w dolocie(łapie lewe powietrze za przepływką, cześtrze w przypadku turbo), albo padającą przepływka). To jest normalne że auto z odpiętą przepływką nie będzie jechać-niektóre auta z podobnym osprzętem nie wkręcą się bez niej na więcej niz 2-3tys obr. Czujnik TPS najprawdopodobniej nei pokazuje komputerowi obciążenia więc nei może służyć zamiast przepływki(mógłby, ale tu tak najprawdopodobniej nie ma)-pokazuje tylko czy przepustnica jest zamknięta czy otwarta.

Przy wszelkeigo typu przerywaniach, parchnięciach i strzałach szczególnie pdoczas jazdy w zakresie do 3-4tys obr warrto odpiać sondy lambda i zobaczyć czy będzie poprawa...

Może to być tez pompa paliwa, ale ona objawia się raczej pod obciżeniem przy mocnym przyspeiszaniu auto jest słabe albo przerywa/szarpie, chyba że już zupełnie pompa pada albo filtr jest strasznie zapaćkany wtedy problem może pojawiac się nawet na małym obciążeniu.

Mogą tez kończyć Wam się czujniki położenia wału-nie wiem dokładnie który, wiem że sa dwa w tym aucie i jeden jest ważniejszy i szybciej pada-chyba ten na wałku z tyłu silnika po stronie kierowcy. Objawy tutaj mmoga być różne tj. przerywanie w różnych zakresach, zależnei od temp. niemożnośc zapalenia po nagrzaniu albo i bez nagrzania itd... Osobiscie neimiałem z nimi jeszcze problemu w żadnym aucie więc nie wime dokładnie, ale takie objawy opisywali koledzy na forum....

Oczywiści eukł. zapłonowy też warto sprawdzić-otworzyć maske w nocy zobaczyć czy iskry po kablach nie skaczą, świece włożć nowe jak nie były zmieniane, cewke niby tez można wymienić, ale raczej będzie to problem z jakimś czujnikiem albo czymś co opisałem wyżej....
Temat rzeka jka pisałem... przez internet to można sobie tak wyliczać w nieskończoność, ale próbujcie mozę akurat się uda-po to jest forum :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 mar 2014, 21:46

Piotrekłdz pisze:Czujnik TPS najprawdopodobniej nei pokazuje komputerowi obciążenia więc nei może służyć zamiast przepływki(mógłby, ale tu tak najprawdopodobniej nie ma)-pokazuje tylko czy przepustnica jest zamknięta czy otwarta.
Tu jest potencjometryczny tps komputer widzi dokładnie jak mocno jest otwarta przepustnica. Gdyby nie TPS to nie dało by się jechać bez przepływomierza. Chyba nawet w SSP o wtrysku AAH jest to opisane. W drugą stronę też działa, gdy nie działa TPS można jechać na samym przepływomierzu. Kiedyś przeleciałam programem OCR i wkleiłem sobie w translator google prawie całe to ssp.

Przy normalnej pracy paliwo jest obliczane z przepływomierza a TPS odpowiada za wzbogacenie przy nagłym dodaniu gazu, wysłanie komunikatu o zamkniętej przepustnicy aby sterownik wiedział kiedy dać cut-off i stabilizacje wolnych obrotów.

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 16 mar 2014, 22:00

Aha, to dobrze wiedzieć. Nie byłem tutaj na 100% pewny-niektóre ecu widzą tps'a tylko jako on/off mimo że sam tps jest w stanie wysyłać sygnał z całego zakresu(tak mam np w nissanie 200sx 1.8t)-w takim przypadku z odpięta przepływką silnik chodzi po prostu na mapie po obrotach bez obciążenia więc oczywiście silnik muli i/lub ma bardzo nisko odcinkę.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 22 mar 2014, 13:44

Ten czujnik TPS to ta kostka przy przepustnicy ?
U mnie jak się ją odepnie to nie odpali auto.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 mar 2014, 14:05

viper370 pisze:Ten czujnik TPS to ta kostka przy przepustnicy ?
U mnie jak się ją odepnie to nie odpali auto.
Tak to ta 6 pinowa kostka.

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 04 kwie 2014, 12:25

Witam! Jeśli chodzi o nierówną pracę silnika (czuć drgania na samochodzie), mulenie do 3 tyś. i szarpanie przy przyśpieszaniu to naprawiłem to, winne były wtryskiwacze. Mimo że ładnie rozpylały to coś im dolegało. Po zmianie wogóle nie ten samochód, żadnych szarpań, drgań i płynne przyśpieszanie od samego dołu :-D Wtryski z A6 C4.
Muszę wymienić jeszcze puszkę na przepustnicy bo w środku był zaworek którego nie mam przez co zasysa lewe powietrze za przepustnice; jest tam krótki wężyk którym zasysa.

Piotrekłdz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37

Post autor: Piotrekłdz » 09 kwie 2014, 19:56

O kurde to ładny fart że to znalazłeś ^^
wężyk lepeij zatkac niż ma lewe powietrze łapać...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl