Panowie to jest temat rzeka, takie szarpanie to może być z co najmniej kilka różnych przyczyn przy elektronicznym wtrysku więc ciężko wróżyć przez forum i dobrze Wam radze jedźcie do jakeigos ogarniętego gościa który zdiagnozuje Wam to VAGiem i zna się na elektronicznym wtrysku tej generacji i wszystkich jego czujnikach co ma na co wpływ i jak, bo inaczej porobią Wam taką rzeźnie panowie Tadkowie od wymieniania cewki jak szarpie (jak w polonezie-szrpie to cewka, albo gaźnik wyczyść...), że nie dojdziecie potem co i jak....
Albo samemu trzeba czytać dużo for i różnych tematów az w końcu wyłoni się spójna wizja jak ten cały elektroniczny wtrysk funkcjonuje i po co mu tyle różnych czujniczków Tą opcje polecam szczególnie gdy lubi się auta z lat 90 bo większość ma podobne sterowanie.
Viper- czym sprawdzałes wskazania czujnika? Jelsi odpinasz i jest oki to najprawdopodobniej on-objawy poniekąd pasują. Zresztą i tak warto go zmienic przy tym roczniku(pamniętaj żęby dobrać taki o dobrej oporowości, sprawdź dokładnie jaki masz, teoretycznie kostka powinna mieć taki sam kolor ale w praktyce to nei ejstem pewien czy tak jest... koledzy z forum biegli w katalogach i etce Ci napewno pomogą)
Jeśli odpięcie przepływomierza stabilizuje wolne obroty i silink przestaje szarpać to również wskazuje na albo nieszczelność w dolocie(łapie lewe powietrze za przepływką, cześtrze w przypadku turbo), albo padającą przepływka). To jest normalne że auto z odpiętą przepływką nie będzie jechać-niektóre auta z podobnym osprzętem nie wkręcą się bez niej na więcej niz 2-3tys obr. Czujnik TPS najprawdopodobniej nei pokazuje komputerowi obciążenia więc nei może służyć zamiast przepływki(mógłby, ale tu tak najprawdopodobniej nie ma)-pokazuje tylko czy przepustnica jest zamknięta czy otwarta.
Przy wszelkeigo typu przerywaniach, parchnięciach i strzałach szczególnie pdoczas jazdy w zakresie do 3-4tys obr warrto odpiać sondy lambda i zobaczyć czy będzie poprawa...
Może to być tez pompa paliwa, ale ona objawia się raczej pod obciżeniem przy mocnym przyspeiszaniu auto jest słabe albo przerywa/szarpie, chyba że już zupełnie pompa pada albo filtr jest strasznie zapaćkany wtedy problem może pojawiac się nawet na małym obciążeniu.
Mogą tez kończyć Wam się czujniki położenia wału-nie wiem dokładnie który, wiem że sa dwa w tym aucie i jeden jest ważniejszy i szybciej pada-chyba ten na wałku z tyłu silnika po stronie kierowcy. Objawy tutaj mmoga być różne tj. przerywanie w różnych zakresach, zależnei od temp. niemożnośc zapalenia po nagrzaniu albo i bez nagrzania itd... Osobiscie neimiałem z nimi jeszcze problemu w żadnym aucie więc nie wime dokładnie, ale takie objawy opisywali koledzy na forum....
Oczywiści eukł. zapłonowy też warto sprawdzić-otworzyć maske w nocy zobaczyć czy iskry po kablach nie skaczą, świece włożć nowe jak nie były zmieniane, cewke niby tez można wymienić, ale raczej będzie to problem z jakimś czujnikiem albo czymś co opisałem wyżej....
Temat rzeka jka pisałem... przez internet to można sobie tak wyliczać w nieskończoność, ale próbujcie mozę akurat się uda-po to jest forum
[B4 2.8 AAH] Nierówna praca silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tu jest potencjometryczny tps komputer widzi dokładnie jak mocno jest otwarta przepustnica. Gdyby nie TPS to nie dało by się jechać bez przepływomierza. Chyba nawet w SSP o wtrysku AAH jest to opisane. W drugą stronę też działa, gdy nie działa TPS można jechać na samym przepływomierzu. Kiedyś przeleciałam programem OCR i wkleiłem sobie w translator google prawie całe to ssp.Piotrekłdz pisze:Czujnik TPS najprawdopodobniej nei pokazuje komputerowi obciążenia więc nei może służyć zamiast przepływki(mógłby, ale tu tak najprawdopodobniej nie ma)-pokazuje tylko czy przepustnica jest zamknięta czy otwarta.
Przy normalnej pracy paliwo jest obliczane z przepływomierza a TPS odpowiada za wzbogacenie przy nagłym dodaniu gazu, wysłanie komunikatu o zamkniętej przepustnicy aby sterownik wiedział kiedy dać cut-off i stabilizacje wolnych obrotów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Aha, to dobrze wiedzieć. Nie byłem tutaj na 100% pewny-niektóre ecu widzą tps'a tylko jako on/off mimo że sam tps jest w stanie wysyłać sygnał z całego zakresu(tak mam np w nissanie 200sx 1.8t)-w takim przypadku z odpięta przepływką silnik chodzi po prostu na mapie po obrotach bez obciążenia więc oczywiście silnik muli i/lub ma bardzo nisko odcinkę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam! Jeśli chodzi o nierówną pracę silnika (czuć drgania na samochodzie), mulenie do 3 tyś. i szarpanie przy przyśpieszaniu to naprawiłem to, winne były wtryskiwacze. Mimo że ładnie rozpylały to coś im dolegało. Po zmianie wogóle nie ten samochód, żadnych szarpań, drgań i płynne przyśpieszanie od samego dołu Wtryski z A6 C4.
Muszę wymienić jeszcze puszkę na przepustnicy bo w środku był zaworek którego nie mam przez co zasysa lewe powietrze za przepustnice; jest tam krótki wężyk którym zasysa.
Muszę wymienić jeszcze puszkę na przepustnicy bo w środku był zaworek którego nie mam przez co zasysa lewe powietrze za przepustnice; jest tam krótki wężyk którym zasysa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37