Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 04 kwie 2014, 16:41

Problem sie zaczyna jak sie chce zejsc jeszcze nizej. Moge zrobic tak jak zajac tylko dac amory np. od golfa??? albo tak jak skoti zrobil i dac te sprezyny zreszta skoti Ty tak chcesz zrobic prawda? masz foto tylu jak masz skrecony na max?

Rybson91 co masz na mysli mowiac mody z nakretkami?

No dobra powiedzmy ze wszystko jest ok a w przyszlosci naszla by ochota na powietrze i co wtedy?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 04 kwie 2014, 16:52

Przybysz pisze:Problem sie zaczyna jak sie chce zejsc jeszcze nizej. Moge zrobic tak jak zajac tylko dac amory np. od golfa??? albo tak jak skoti zrobil i dac te sprezyny zreszta skoti Ty tak chcesz zrobic prawda? masz foto tylu jak masz skrecony na max?

Rybson91 co masz na mysli mowiac mody z nakretkami?

No dobra powiedzmy ze wszystko jest ok a w przyszlosci naszla by ochota na powietrze i co wtedy?
ObrazekObrazekObrazek
Mniej więcej połowa regulacji jak widać/widzisz niżej się nie da przez koło

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 04 kwie 2014, 17:44

Z tyłu ze względu na ''volkswagenowską'' konstrukcje zawiasu (b1,b2,b3) mamy właściwie nieograniczone możliwości glebowania jedynymi ograniczeniami tyłu są: belka która może zaprzeć się o podłogę + wydech no i felgi z oponami ;p szkoda, że z przodem nie jest tak łatwo zejść nisko i tak łatwo jak z tyłu

Przybysz to jakie masz nakrętki w gwincie też ma wpływ masz dwie najczęściej główną i kontrującą no to kontrująca ma np najczęściej 5mm i już kolejny kawałek regulacji jak ją wyrzucimy a główną ? Myślę, że są i tacy którzy je staczali po 2-3mm żeby zejść niżej - ale uważam, że to już lekka przesada a górny talerz ? Górne talerze można też wykonać customowe maksymalnie krótkie kończące się fazą na sprężynę 2mm od poduchy wystarczy popatrzeć np. na stożki z golfa IV czy innych gwintów i pomyśleć.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2014, 02:55 przez Rybson91, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 04 kwie 2014, 22:33

skoti dzieki :)

Mam mozliwosc zakupu sprezyn o wym. 17cm wysokość, średnica zewnętrzna sprężyny 8.5, średnica wewnętrzna 6.2 pytanie czy jak wloze to tak jak zrobic skoti to cos mi da czy lepiej zainwestowac w ten zestaw ze sprezyna i zrobic tak jak zajac. CO byscie wybrali? bo sam juz nie wiem czy kupowac caly gwint i przod rzezbic czy tylko tyl a przod od z allegro i machac ori kolumne? czy tez kupic krotkie amory mtsa wrzucic do ori kolumny zestaw z allegro ew. sciac troche kolumne ??

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 05 kwie 2014, 02:05

1. 17 cm to odpowiednia sprężyna jak najbardziej a jak z jej obciążeniami i twardością ?
2. To już jak chcesz - dowolność ja gwintowałem rurę grubościenną konstrukcyjną ze stali zwykłej węglowej - podobny skład stali jak naszych kolumn i ją dospawałem do kolumny na tulejce i kolumnie zrobiłem fazę pod spawanie - spaw taki, że koparką byś tego nie ruszył polecam tak szykować materiał do spawania aniżeli spawać do czoła. Można też kupić gwint odciąć ile potrzeba i dospawać a wkłady zregenerować i je wykorzystać.
3. Możesz kupić cały gwint i rzeźbić spawając jarzmo trzymające drążek do tych gwintowanych kolumn + wyrzeźbić na dole solidne mocowanie pod nasze zwrotnice o ile były by różnice na otworach na śruby, tył ? tył... może być równie dobrze od kit'u z regulacją na segerze i krótkich twardych odbojach kit na tyle niby pozwala na -80 ale można rzucić na tokarkę i dorobić więcej rowków poniżej.
4. Przód na ori kolumnę ? Tuleja z aukcji ma 50-51mm więc nie ma szans jej wcisnąć na naszą lagę, nasza laga ma 55mm to po 1. a po 2. jakbyś chciał ją spawać, spawanie amelinium do stali w takim obciążonym połączeniu jest bardzo ryzykowne. Krótkie MTS'y ? MTS'y sportowe do A80 mają taką samą długość obudowy jak seryjne 36cm śmiem twierdzić nawet, że są ciut wyższe, chyba że chodzi Ci o wkłady z astry które mają 32cm lub jakieś wkłady z gwintu co mają 31-32cm to wtedy skracanie ma sens
Jak sam widzisz możliwości jest mnóstwo - każdy robi jak sam sobie to wymyśli ;-)

Poniżej masz zdjęcie moich lag - są na wkładach MTS sportowych (takie miałem wcześniej kupione razem z kitem) do A80 jak się wyleją wycinam pod wąsem 4cm materiału obspawuje blachą 2mm naokoło dla wzmocnienia i pasuje wkłady z astry lub jakieś z gwintu co do nakrętki zastosowałem jedną solidną (wychodzę z założenia, że lepiej żeby więcej mm gwintowanej stali ją trzymało aniżeli toczyć sobie nakrętki po 5mm) z 4 otworami na śruby robaczkowe do kontry 5'ty otwór jest na klucz do regulacji którym u mnie jest największy imbus z kompletu.
Obrazek

A tak wygląda u mnie B3 na dosyć baloniastej oponie regulacji zostało 2-3 centy w dół dopóki się te moje MTSy nie wyleją musi tak być na niższych wkładach po wycięciu 4cm pod wąsem zejdzie się niżej i poszuka jakiejś felgi w rozmiarze 16''
spasowane tak żeby nie tarło i dało się normalnie skręcać, jest twardo ale względnie komfortowo
Obrazek

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 06 kwie 2014, 00:36

1. sprezyna od e46 wiec powinna dac rade
2.3.4 Moge zrobic tak nagwintuje tak jak Ty rurę grubościenną konstrukcyjną ze stali zwykłej węglowej wpakuje do ori lag ktore skroce pod wasem tak jak w manualu skotiego i wpakuje wklady od astry f tak moze byc?

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 06 kwie 2014, 00:50

tak, wtedy będzie gleba dosyć mocna ;-) taką rurę dość ciężko kupić, sam jej szukałem ze dwa tygodnie ;-)

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 06 kwie 2014, 10:58

i oto mi chodzi :D Podziekowal :D powiedz mi tylko jakie fi tej rury?

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 06 kwie 2014, 11:35

ja kupiłem 57/6,3 przy takiej rurze masz w środku 44,4 czyli idealnie pod nasze wkłady które wchodzą niemal na sztywno w rurę inne wkłady z gwintów też się mieszczą więc jest to idealny wymiar wewnętrzny ścianka wiadomo gwintowanie zabiera trochę materiału najlepiej jak tokarz Ci stoczy na 55 i dopiero nagwintuje (ja mam tak zrobione i wszystko ładnie siedzi ciasno nawet sprężyna siedzi ciasno spring ma fi wenetrzne 60-62 po podniesieniu auta nakrętka ma fazę na spreżynę (faza centrująca spring to 1mm stali z każdej strony więc faza ma 59mm) która ją trzyma w 1 pozycji i przy opuszcznaiu auta sprężyna sama się centruje) ścianka musi być gruba ja za taką rurę zrobienie z niej tulejek i wytoczenie nakrętek dałem 220 zł - czyli wychodzi podobnie co dorwać wylaną używkę ale ja miałem już roczne wkłady MTS'a i nie chciałem się pchać w regenerację amorków moim zdaniem regenerowany nigdy nie dorówna nowemu dlatego zrobiłem tak seryjne gwinty mają dość cienką ściankę a wiadomo więcej mm stali to lepiej na takiej tulejce jak ja toczyłem miałem porządną fazę do spawania śmiem twierdzić, że atom tego nie ruszy, jeśli chodzi o koszty to moją metodą zmieścisz się w 400 za całość - ja tyle dałem za drugie kompletne lagi, rurę, nakrętki, toczenie, springi od golfa IV z górnymi talerzami: cięcie, spawanie, szlifowanie, malowanie lag robiłem samodzielnie na garażu.
Jak MTS'y się wyleją wlatują niższe o 4cm wkłady z astry i kolumna idzie do skrócenia - tak ja to wykonałem ale możesz inaczej
idea jest ta sama u każdego co rzeźbi jedynie wykonanie może się różnić zależy kto jak jest kreatywny ;p

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 06 kwie 2014, 12:16

Tokarke mam spawanie tez ogarne czyli musze dorwac tylko rure :P Czyli jak doloze sprezyne z e46 i wklady od astry powinno byc dobrze :) Pytanie nie bede mial talerzykow moge gdzies je kupic ? ile tej rury nagwintowales?

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 06 kwie 2014, 12:56

zobacz zdjęcie - ja zrobiłem sobie tak, że nie musiałem toczyć nakrętki trzymającej wkład zastosowałem OEM ważne żeby nie miała tych ostrych rowków a poza tym OEM'owa nakrętka jest z b. dobrego materiału prawdopodobnie brąz - góra lagi jest stoczona pod oryginalną nakrętkę wkładu - możesz też stoczyć i nagwintować rurę wewnątrz i dotoczyć do tego nakrętke trzymającą wkład tutaj jest dowolność. Mapet sprzedaje na sztuki talerzyki mogą być takie stożki np. z golfa IV jakie mam ja wpisz sobie w fb. Łukasz Janecki i napisz o talerze do golfa IV. Osłony zrobiłem z osłon magla od jakiegoś samochodu kupionych w motoryzacyjnym ''za rogiem'' pojechałem ze sprężyną i dobrałem odpowiednie tak żeby się w niej mieściły, odbój mam z 2 plastrów poliuretanu o grubości 10mm każdy - kolega robił z tego odboje zostało mu więc przygarnąłem. A co długości rury ja miałem w drugich kolumnach co dokupiłem wkłady i ich używałem do miary i centrowania przy spawaniu. Długość tulejki regulacyjnej u mnie to około 11,5 cm miary brałem z seryjnego długiego wkładu przy braniu miary z krótszego wkładu tulejka wyszła by krótsza najlepiej wziąć miarę i dorobić tulejkę pod OEM wysokość wkładu dospawać, potem przymierzyć krótsze obciąć pod wąsem i wzmocnić naokoło np. blachą 2-3mm ja bym tak zrobił i tak też planuje skrócić moje jak MTSy dedykowane do A80 się wyleją ;p

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 07 kwie 2014, 15:57

Rybson91 pisze:zobacz zdjęcie - ja zrobiłem sobie tak, że nie musiałem toczyć nakrętki trzymającej wkład zastosowałem OEM ważne żeby nie miała tych ostrych rowków a poza tym OEM'owa nakrętka jest z b. dobrego materiału prawdopodobnie brąz - góra lagi jest stoczona pod oryginalną nakrętkę wkładu - możesz też stoczyć i nagwintować rurę wewnątrz i dotoczyć do tego nakrętke trzymającą wkład tutaj jest dowolność. Mapet sprzedaje na sztuki talerzyki mogą być takie stożki np. z golfa IV jakie mam ja wpisz sobie w fb. Łukasz Janecki i napisz o talerze do golfa IV
tzn? Czyli gwintuje 1.5 cm rury tak? cz wiecej? nie no mysle nad tym tak jak pisalem wczesnie czyli nagwintowac rure 57/6.3 skrocic kolumne pod wasem wpakowac wklady z astry i dac sprezyny 18cm. Ok napisze do Niego bo bede bral u NIego tyl+ amory+talerzyki :) Rybson na takim customie powinno ladnie zejsc nie?

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 07 kwie 2014, 21:17

na pewno a długość gwintowania ja dobierałem do wkładów oryginalnych, tuleja wyszła 115mm tak na oko część stoczona na górze pod OEM nakrętkę nie wiem jaką ma długość po prostu taką żeby nakrętka docisnęła wkład, gleba powinna być zacna ;)

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 07 kwie 2014, 22:09

Sprawdze :) hehe :)

[ Dodano: 2014-04-08, 12:42 ]
odbój mam z 2 plastrów poliuretanu o grubości 10mm każdy -

co moge do tego zastosowac? moze cos od MAPETA wziasc? co polecasz?

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 08 kwie 2014, 19:37

w przypadku naszych 80'tkowych kolumn najlepsze są najkrótsze odboje - zapewniają jakiś skok zawieszenia wiadomo zawsze możesz brać od mapeta twarde oboje TA nasze tłoczysko z przodu ma standardowy wymiar 22-24mm każde inne odboje przednie będą pasować z VW/Audi. Zawsze to też trochę wygodniej, kwestia odbojów zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie im krótszy odbój tym niżej można zejść a przy wyższym skręceniu pozwala na jakiś komfort - ale znów zwiększając skok zawieszenia narażasz się na tarcie opony o błotnik, niektórzy w ogóle go wyrzucają i żyją ;p można też posadzić auto na twardych odbojach (betonowo podobny efekt otrzymałbyś wstawiając rurę/pręt w miejsce amorka) czego ja osobiście nie polecam - źle się taka kombinacja prowadzi to po 1. a po drugie buda mocno dostaje po d....e to jakie odboje dać musisz sam przemyśleć zależy co chcesz uzyskać pomysł a dojdziesz do odpowiedniego rozwiązania ;) moim zdaniem to kwestia indywidualna ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl