[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint
Problem sie zaczyna jak sie chce zejsc jeszcze nizej. Moge zrobic tak jak zajac tylko dac amory np. od golfa??? albo tak jak skoti zrobil i dac te sprezyny zreszta skoti Ty tak chcesz zrobic prawda? masz foto tylu jak masz skrecony na max?
Rybson91 co masz na mysli mowiac mody z nakretkami?
No dobra powiedzmy ze wszystko jest ok a w przyszlosci naszla by ochota na powietrze i co wtedy?
Rybson91 co masz na mysli mowiac mody z nakretkami?
No dobra powiedzmy ze wszystko jest ok a w przyszlosci naszla by ochota na powietrze i co wtedy?
Przybysz pisze:Problem sie zaczyna jak sie chce zejsc jeszcze nizej. Moge zrobic tak jak zajac tylko dac amory np. od golfa??? albo tak jak skoti zrobil i dac te sprezyny zreszta skoti Ty tak chcesz zrobic prawda? masz foto tylu jak masz skrecony na max?
Rybson91 co masz na mysli mowiac mody z nakretkami?
No dobra powiedzmy ze wszystko jest ok a w przyszlosci naszla by ochota na powietrze i co wtedy?
Mniej więcej połowa regulacji jak widać/widzisz niżej się nie da przez koło
Z tyłu ze względu na ''volkswagenowską'' konstrukcje zawiasu (b1,b2,b3) mamy właściwie nieograniczone możliwości glebowania jedynymi ograniczeniami tyłu są: belka która może zaprzeć się o podłogę + wydech no i felgi z oponami ;p szkoda, że z przodem nie jest tak łatwo zejść nisko i tak łatwo jak z tyłu
Przybysz to jakie masz nakrętki w gwincie też ma wpływ masz dwie najczęściej główną i kontrującą no to kontrująca ma np najczęściej 5mm i już kolejny kawałek regulacji jak ją wyrzucimy a główną ? Myślę, że są i tacy którzy je staczali po 2-3mm żeby zejść niżej - ale uważam, że to już lekka przesada a górny talerz ? Górne talerze można też wykonać customowe maksymalnie krótkie kończące się fazą na sprężynę 2mm od poduchy wystarczy popatrzeć np. na stożki z golfa IV czy innych gwintów i pomyśleć.
Przybysz to jakie masz nakrętki w gwincie też ma wpływ masz dwie najczęściej główną i kontrującą no to kontrująca ma np najczęściej 5mm i już kolejny kawałek regulacji jak ją wyrzucimy a główną ? Myślę, że są i tacy którzy je staczali po 2-3mm żeby zejść niżej - ale uważam, że to już lekka przesada a górny talerz ? Górne talerze można też wykonać customowe maksymalnie krótkie kończące się fazą na sprężynę 2mm od poduchy wystarczy popatrzeć np. na stożki z golfa IV czy innych gwintów i pomyśleć.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2014, 02:55 przez Rybson91, łącznie zmieniany 2 razy.
skoti dzieki
Mam mozliwosc zakupu sprezyn o wym. 17cm wysokość, średnica zewnętrzna sprężyny 8.5, średnica wewnętrzna 6.2 pytanie czy jak wloze to tak jak zrobic skoti to cos mi da czy lepiej zainwestowac w ten zestaw ze sprezyna i zrobic tak jak zajac. CO byscie wybrali? bo sam juz nie wiem czy kupowac caly gwint i przod rzezbic czy tylko tyl a przod od z allegro i machac ori kolumne? czy tez kupic krotkie amory mtsa wrzucic do ori kolumny zestaw z allegro ew. sciac troche kolumne ??
Mam mozliwosc zakupu sprezyn o wym. 17cm wysokość, średnica zewnętrzna sprężyny 8.5, średnica wewnętrzna 6.2 pytanie czy jak wloze to tak jak zrobic skoti to cos mi da czy lepiej zainwestowac w ten zestaw ze sprezyna i zrobic tak jak zajac. CO byscie wybrali? bo sam juz nie wiem czy kupowac caly gwint i przod rzezbic czy tylko tyl a przod od z allegro i machac ori kolumne? czy tez kupic krotkie amory mtsa wrzucic do ori kolumny zestaw z allegro ew. sciac troche kolumne ??
1. 17 cm to odpowiednia sprężyna jak najbardziej a jak z jej obciążeniami i twardością ?
2. To już jak chcesz - dowolność ja gwintowałem rurę grubościenną konstrukcyjną ze stali zwykłej węglowej - podobny skład stali jak naszych kolumn i ją dospawałem do kolumny na tulejce i kolumnie zrobiłem fazę pod spawanie - spaw taki, że koparką byś tego nie ruszył polecam tak szykować materiał do spawania aniżeli spawać do czoła. Można też kupić gwint odciąć ile potrzeba i dospawać a wkłady zregenerować i je wykorzystać.
3. Możesz kupić cały gwint i rzeźbić spawając jarzmo trzymające drążek do tych gwintowanych kolumn + wyrzeźbić na dole solidne mocowanie pod nasze zwrotnice o ile były by różnice na otworach na śruby, tył ? tył... może być równie dobrze od kit'u z regulacją na segerze i krótkich twardych odbojach kit na tyle niby pozwala na -80 ale można rzucić na tokarkę i dorobić więcej rowków poniżej.
4. Przód na ori kolumnę ? Tuleja z aukcji ma 50-51mm więc nie ma szans jej wcisnąć na naszą lagę, nasza laga ma 55mm to po 1. a po 2. jakbyś chciał ją spawać, spawanie amelinium do stali w takim obciążonym połączeniu jest bardzo ryzykowne. Krótkie MTS'y ? MTS'y sportowe do A80 mają taką samą długość obudowy jak seryjne 36cm śmiem twierdzić nawet, że są ciut wyższe, chyba że chodzi Ci o wkłady z astry które mają 32cm lub jakieś wkłady z gwintu co mają 31-32cm to wtedy skracanie ma sens
Jak sam widzisz możliwości jest mnóstwo - każdy robi jak sam sobie to wymyśli
Poniżej masz zdjęcie moich lag - są na wkładach MTS sportowych (takie miałem wcześniej kupione razem z kitem) do A80 jak się wyleją wycinam pod wąsem 4cm materiału obspawuje blachą 2mm naokoło dla wzmocnienia i pasuje wkłady z astry lub jakieś z gwintu co do nakrętki zastosowałem jedną solidną (wychodzę z założenia, że lepiej żeby więcej mm gwintowanej stali ją trzymało aniżeli toczyć sobie nakrętki po 5mm) z 4 otworami na śruby robaczkowe do kontry 5'ty otwór jest na klucz do regulacji którym u mnie jest największy imbus z kompletu.
A tak wygląda u mnie B3 na dosyć baloniastej oponie regulacji zostało 2-3 centy w dół dopóki się te moje MTSy nie wyleją musi tak być na niższych wkładach po wycięciu 4cm pod wąsem zejdzie się niżej i poszuka jakiejś felgi w rozmiarze 16''
spasowane tak żeby nie tarło i dało się normalnie skręcać, jest twardo ale względnie komfortowo
2. To już jak chcesz - dowolność ja gwintowałem rurę grubościenną konstrukcyjną ze stali zwykłej węglowej - podobny skład stali jak naszych kolumn i ją dospawałem do kolumny na tulejce i kolumnie zrobiłem fazę pod spawanie - spaw taki, że koparką byś tego nie ruszył polecam tak szykować materiał do spawania aniżeli spawać do czoła. Można też kupić gwint odciąć ile potrzeba i dospawać a wkłady zregenerować i je wykorzystać.
3. Możesz kupić cały gwint i rzeźbić spawając jarzmo trzymające drążek do tych gwintowanych kolumn + wyrzeźbić na dole solidne mocowanie pod nasze zwrotnice o ile były by różnice na otworach na śruby, tył ? tył... może być równie dobrze od kit'u z regulacją na segerze i krótkich twardych odbojach kit na tyle niby pozwala na -80 ale można rzucić na tokarkę i dorobić więcej rowków poniżej.
4. Przód na ori kolumnę ? Tuleja z aukcji ma 50-51mm więc nie ma szans jej wcisnąć na naszą lagę, nasza laga ma 55mm to po 1. a po 2. jakbyś chciał ją spawać, spawanie amelinium do stali w takim obciążonym połączeniu jest bardzo ryzykowne. Krótkie MTS'y ? MTS'y sportowe do A80 mają taką samą długość obudowy jak seryjne 36cm śmiem twierdzić nawet, że są ciut wyższe, chyba że chodzi Ci o wkłady z astry które mają 32cm lub jakieś wkłady z gwintu co mają 31-32cm to wtedy skracanie ma sens
Jak sam widzisz możliwości jest mnóstwo - każdy robi jak sam sobie to wymyśli
Poniżej masz zdjęcie moich lag - są na wkładach MTS sportowych (takie miałem wcześniej kupione razem z kitem) do A80 jak się wyleją wycinam pod wąsem 4cm materiału obspawuje blachą 2mm naokoło dla wzmocnienia i pasuje wkłady z astry lub jakieś z gwintu co do nakrętki zastosowałem jedną solidną (wychodzę z założenia, że lepiej żeby więcej mm gwintowanej stali ją trzymało aniżeli toczyć sobie nakrętki po 5mm) z 4 otworami na śruby robaczkowe do kontry 5'ty otwór jest na klucz do regulacji którym u mnie jest największy imbus z kompletu.
A tak wygląda u mnie B3 na dosyć baloniastej oponie regulacji zostało 2-3 centy w dół dopóki się te moje MTSy nie wyleją musi tak być na niższych wkładach po wycięciu 4cm pod wąsem zejdzie się niżej i poszuka jakiejś felgi w rozmiarze 16''
spasowane tak żeby nie tarło i dało się normalnie skręcać, jest twardo ale względnie komfortowo
ja kupiłem 57/6,3 przy takiej rurze masz w środku 44,4 czyli idealnie pod nasze wkłady które wchodzą niemal na sztywno w rurę inne wkłady z gwintów też się mieszczą więc jest to idealny wymiar wewnętrzny ścianka wiadomo gwintowanie zabiera trochę materiału najlepiej jak tokarz Ci stoczy na 55 i dopiero nagwintuje (ja mam tak zrobione i wszystko ładnie siedzi ciasno nawet sprężyna siedzi ciasno spring ma fi wenetrzne 60-62 po podniesieniu auta nakrętka ma fazę na spreżynę (faza centrująca spring to 1mm stali z każdej strony więc faza ma 59mm) która ją trzyma w 1 pozycji i przy opuszcznaiu auta sprężyna sama się centruje) ścianka musi być gruba ja za taką rurę zrobienie z niej tulejek i wytoczenie nakrętek dałem 220 zł - czyli wychodzi podobnie co dorwać wylaną używkę ale ja miałem już roczne wkłady MTS'a i nie chciałem się pchać w regenerację amorków moim zdaniem regenerowany nigdy nie dorówna nowemu dlatego zrobiłem tak seryjne gwinty mają dość cienką ściankę a wiadomo więcej mm stali to lepiej na takiej tulejce jak ja toczyłem miałem porządną fazę do spawania śmiem twierdzić, że atom tego nie ruszy, jeśli chodzi o koszty to moją metodą zmieścisz się w 400 za całość - ja tyle dałem za drugie kompletne lagi, rurę, nakrętki, toczenie, springi od golfa IV z górnymi talerzami: cięcie, spawanie, szlifowanie, malowanie lag robiłem samodzielnie na garażu.
Jak MTS'y się wyleją wlatują niższe o 4cm wkłady z astry i kolumna idzie do skrócenia - tak ja to wykonałem ale możesz inaczej
idea jest ta sama u każdego co rzeźbi jedynie wykonanie może się różnić zależy kto jak jest kreatywny ;p
Jak MTS'y się wyleją wlatują niższe o 4cm wkłady z astry i kolumna idzie do skrócenia - tak ja to wykonałem ale możesz inaczej
idea jest ta sama u każdego co rzeźbi jedynie wykonanie może się różnić zależy kto jak jest kreatywny ;p
zobacz zdjęcie - ja zrobiłem sobie tak, że nie musiałem toczyć nakrętki trzymającej wkład zastosowałem OEM ważne żeby nie miała tych ostrych rowków a poza tym OEM'owa nakrętka jest z b. dobrego materiału prawdopodobnie brąz - góra lagi jest stoczona pod oryginalną nakrętkę wkładu - możesz też stoczyć i nagwintować rurę wewnątrz i dotoczyć do tego nakrętke trzymającą wkład tutaj jest dowolność. Mapet sprzedaje na sztuki talerzyki mogą być takie stożki np. z golfa IV jakie mam ja wpisz sobie w fb. Łukasz Janecki i napisz o talerze do golfa IV. Osłony zrobiłem z osłon magla od jakiegoś samochodu kupionych w motoryzacyjnym ''za rogiem'' pojechałem ze sprężyną i dobrałem odpowiednie tak żeby się w niej mieściły, odbój mam z 2 plastrów poliuretanu o grubości 10mm każdy - kolega robił z tego odboje zostało mu więc przygarnąłem. A co długości rury ja miałem w drugich kolumnach co dokupiłem wkłady i ich używałem do miary i centrowania przy spawaniu. Długość tulejki regulacyjnej u mnie to około 11,5 cm miary brałem z seryjnego długiego wkładu przy braniu miary z krótszego wkładu tulejka wyszła by krótsza najlepiej wziąć miarę i dorobić tulejkę pod OEM wysokość wkładu dospawać, potem przymierzyć krótsze obciąć pod wąsem i wzmocnić naokoło np. blachą 2-3mm ja bym tak zrobił i tak też planuje skrócić moje jak MTSy dedykowane do A80 się wyleją ;p
tzn? Czyli gwintuje 1.5 cm rury tak? cz wiecej? nie no mysle nad tym tak jak pisalem wczesnie czyli nagwintowac rure 57/6.3 skrocic kolumne pod wasem wpakowac wklady z astry i dac sprezyny 18cm. Ok napisze do Niego bo bede bral u NIego tyl+ amory+talerzyki Rybson na takim customie powinno ladnie zejsc nie?Rybson91 pisze:zobacz zdjęcie - ja zrobiłem sobie tak, że nie musiałem toczyć nakrętki trzymającej wkład zastosowałem OEM ważne żeby nie miała tych ostrych rowków a poza tym OEM'owa nakrętka jest z b. dobrego materiału prawdopodobnie brąz - góra lagi jest stoczona pod oryginalną nakrętkę wkładu - możesz też stoczyć i nagwintować rurę wewnątrz i dotoczyć do tego nakrętke trzymającą wkład tutaj jest dowolność. Mapet sprzedaje na sztuki talerzyki mogą być takie stożki np. z golfa IV jakie mam ja wpisz sobie w fb. Łukasz Janecki i napisz o talerze do golfa IV
w przypadku naszych 80'tkowych kolumn najlepsze są najkrótsze odboje - zapewniają jakiś skok zawieszenia wiadomo zawsze możesz brać od mapeta twarde oboje TA nasze tłoczysko z przodu ma standardowy wymiar 22-24mm każde inne odboje przednie będą pasować z VW/Audi. Zawsze to też trochę wygodniej, kwestia odbojów zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie im krótszy odbój tym niżej można zejść a przy wyższym skręceniu pozwala na jakiś komfort - ale znów zwiększając skok zawieszenia narażasz się na tarcie opony o błotnik, niektórzy w ogóle go wyrzucają i żyją ;p można też posadzić auto na twardych odbojach (betonowo podobny efekt otrzymałbyś wstawiając rurę/pręt w miejsce amorka) czego ja osobiście nie polecam - źle się taka kombinacja prowadzi to po 1. a po drugie buda mocno dostaje po d....e to jakie odboje dać musisz sam przemyśleć zależy co chcesz uzyskać pomysł a dojdziesz do odpowiedniego rozwiązania moim zdaniem to kwestia indywidualna