Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - pompa z 10mm na 11mm

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 04 wrz 2011, 18:24

Ross pisze:55-56mg
to Ładnie Mariusz mu napisałeś :mrgreen:

Ross czyli u Ciebie teraz siedzą 216stki, 1.4Bara, pompa po modach i bardzo mocny program?? Czy coś jeszcze robiłeś??

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 wrz 2011, 19:14

Ross pisze:
Niki20 pisze:A co to za problem pomyśleć troszkę i umocować orurowanie?? Przecież tam zbytniej filozofii nie ma ;-)
chyba nie do konca... Im dłuższe orurowanie tym większy lag i później wstaje turbo, a
wylot turbiny jest skierowany w strone chłodnicy, wiec chyba jedyne rozsadne wyjscie to przeciągnąć rurę między rozrządem a chłodnicą i dalej w dół... I to będzie ponad metr rur i bardziej napchane pod maską...

Nie chce się spierać z bardziej doświadczonymi kolegami, ale osobiscie uważam, że warto sprawdzić jak będzie się zachowywało auto przy mocy ok 150 km bez FMIC.
W końcu 1.9 Tdi 150km ARL mają doładowanie fabryczne 1.375 bara i latają na 170KM przy ok 1,5bara na standardowym ICku (wiem, że jest wiekszy :P )
co do orurowania to zgadzam sie z kolega Ross sam szukam IC do a6 z wejsciem i wyjściem po tej samej stronie moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie, co do silnika ARL i 170km przy seryjnym IC, ciśnienie doladowania 1.5bara to moim zdaniem nie ma co silnika PD porównywać do silnika na pompie vp37 w pd ciśnienie wtryskiwanego paliwa wynosi okolo 2000bar, lepiej rozpylone paliwko itp co ma bardzo duzo do spalania,wiadomo jeszcze ARL ma turbo vnt duze turbo co tez ma znaczenie
Ross napisz jaka masz temp powietrza przy max bucie przy ori IC w swojej b4???co do ciśnienia pompy zasilającej to możesz je zwiększyć do okolo max 14bar (tak jest chyba w afn)wbijając taka podkładke w pompie która znajduje sie naprzeciw wejścia zasilania pompy, oczywiście musisz podpiąć manometr na wyjściu pompy żeby kontrolować ciśnienie
Co do czyszczenia IC to cały dolot razem z kolektorem ssacym jak i kanaly w głowicy powinny być czyściutkie bez 1cm nagaru :mrgreen:
A montował ktoś wentylator do ori IC w audi 80 b4????

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 wrz 2011, 20:15

karol121 pisze: oczywiście musisz podpiąć manometr na wyjściu pompy żeby kontrolować ciśnienie
Warto podać przy ilu obrotach pompa ma mieć takie ciśnienie.
Zwiększając ciśnienie wewnętrzne trzeba również monitorować przesuw tłoczka przyśpieszacza aby za bardzo nie przyśpieszał kątu wtrysku i zastosować albo twardszą sprężynę albo nowe mapy.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 04 wrz 2011, 22:24

Niki20 pisze:
Ross pisze:55-56mg
to Ładnie Mariusz mu napisałeś :mrgreen:

Ross czyli u Ciebie teraz siedzą 216stki, 1.4Bara, pompa po modach i bardzo mocny program?? Czy coś jeszcze robiłeś??
glowica po remoncie - zawory, szklanki. Przy okazji kolektor wyczyszczony, egr odłączony i odma tez. katalizator wypruty i dodatkowy wlot powietrza do filtra.

Już przywykłem do tego ze auto jest dosyc mocne (od kilku miesiecy mam glowiczke 11mm tylko zeby dalo sie jezdzic dawka paliwa byla mala - teraz postanowilem zrobic softa)
...i nie mam tego wrażenia. Mam nadzieje, ze na hamowni nie bedzie zawodu :P

Chociaz jak jechalem ostatnio Pugiem 406 taty (ok 120km) to wydawalo mi sie, ze jest słaby...

[ Dodano: 2011-09-06, 19:04 ]
20110906023.mp4

na 4 biegu minimalnie pod górkę wciskam w podłogę przy 100. Wersja programu 51mg.

to dobry wynik?, liczylem na dalsza dyskusje

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 kwie 2014, 17:55

Wczoraj MUNIOR przerobił moją pompę na 11mm z falą AFN, :-D Czuć różnicę, z dołu auto ładnie ciągnie, bardziej równo i miękko pracuje, przy okazji Kostrz poprawił mi soft pod graty które ostatnio zmieniłem i tym sposobem z AVANTA ważącego 1400kg zrobił się wariat :-P ogólnie bardzo przyjemnie się jeździ. Najbardziej zadziwia mnie moment obrotowy :-D jest na zawołanie i dużej ilości, teraz przy pompie 11mm Turbo T2 wstaje praktycznie tak jak t15 :-P

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 16 kwie 2014, 06:19

ile kosztuje taka modyfikacja pompy, moze byc PW

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 16 kwie 2014, 07:22

Kolczat pisze:ile kosztuje taka modyfikacja pompy, moze byc PW
Munior chyba posiada też pompe Afn w opcji z głowiczką 11 to chyba 750 zł kosztowała, więc tu troszke taniej bo pompe juz masz swoją.

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 16 kwie 2014, 14:25

Panowie a ktoś przerabiał łapę pod mocowanie ori pompy 11 może ma ktoś zdjęcia ile trzeba roztoczyć itp
Bo chyba pakowanie gratów z tej 11 do mojej ori nie ma sensu. Będą duże straty w porównaniu z ori mam rację :?:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 16 kwie 2014, 14:55

DYZIO, Nie zgodzę się że będą duże straty. Ori. Pompy 11mm z VW mają przeważnie spore przebiegi i są dość wysłużone, jeśli dajesz głowiczkę 11mm z Reno DTI są one młodsze często w dużo lepszym stanie niż VW, różnica będzie tylko w fali, ale jak się postarasz to załatwisz falę DE 143 (ori 11mm VW) Chociaż jeśli nie masz dużego Turbo, dużych wtrysków to nie ma sensu wydawać majątku na falę z AHH. Ta pompa co teraz mam jest zrobiona i tak na wyrost, bo można byłoby założyć do niej wtryski 0,230 a mam teraz 0,210. Mi to wystarcza ;-)

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 16 kwie 2014, 16:20

Ja mam całą pompę ori 11 z końcówką 107 J (dziewicza nierozkręcana z auta uderzonego w tył niby mały przebieg był na liczniku ale kto to wie na 100%) i nowe wtryski 0.230 Fratelli bosio a turbinka mam ale od ARL także będzie zmiana na coś większego
Ale to wszystko jeszcze nie jest zamontowane dlatego pytam czy wkładać całą pompę czy tylko bebechy :?:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 16 kwie 2014, 16:32

DYZIO pisze:Ja mam całą pompę ori 11 z końcówką 107 J (dziewicza nierozkręcana z auta uderzonego w tył niby mały przebieg był na liczniku ale kto to wie na 100%) i nowe wtryski 0.230 Fratelli bosio a turbinka mam ale od ARL także będzie zmiana na coś większego
Ale to wszystko jeszcze nie jest zamontowane dlatego pytam czy wkładać całą pompę czy tylko bebechy :?:
To zmienia całkiem postać rzeczy :-P i zaczyna mieć sens. Ale, nie wiem niestety ile jest roboty z roztoczeniem. Nastawnik i tak musisz przełożyć swój, chyba że przelutujesz wtyczkę.

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 20 kwie 2014, 13:25

chciał bym dołaczyć do tematu z pytaniem czy taka modyfikacjie pompy mozna zrobic tez w pompie z górnym przelewem ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 kwie 2014, 22:06

stawiik pisze:chciał bym dołaczyć do tematu z pytaniem czy taka modyfikacjie pompy mozna zrobic tez w pompie z górnym przelewem ?
''Górny przelew" ,czyli nastawnik potencjometryczny ,to tylko sterowanie dołem pompy ...nie ma tu znaczenia czy nastawnik potencjometryczny ,czy indukcyjny ,dół można zrobić w każdej z tych pomp ,bo dół praktycznie niczym się nie różni 8-)

stawiik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 07 paź 2011, 07:43
Lokalizacja: Kłobuck/Częstochowa

Post autor: stawiik » 01 maja 2014, 23:52

pytam bo jak mechanik robil mi pompe to nie dało rady załozyc dołu od indukcyjnej z bocznym przelewem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 maja 2014, 23:28

stawiik pisze: jak mechanik robil mi pompe to nie dało rady załozyc dołu od indukcyjnej z bocznym przelewem
Jakieś fantastyczne historie opowiada Twój mechanik :shock: Każdy rodzaj nastawnika ,fizycznie pasuje do każdego dołu pompy i odwrotnie ,kazdy dół pompy pasuje do kazdego nastawnika ...a to że nastawnik indukcyjny nie będzie śmigał ,w aucie gdzie siedział potencjometryczny i odwrotnie ,to rzecz oczywista ,bo nastawnikiem steruje ECU i jest to zupełnie inne ECU ,dla jednego i drugiego rodzaju nastawnika 8-) No chyba że mowa o korpusie pompy ,z nowszych tdi ,z gwintem zamiast "fasoli '' i większym zatoczeniem od czoła ...wtedy się zgodze że nie wsadzi takiego korpusu do wspornika pompy przy silniku 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl