Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Co to jest? [Pb+LPG]

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 20 kwie 2014, 10:40

U mnie w mieście III gen. kosztuje 1600zł na podzespołach firmy BRC, więc nie jest tak źle. Ale skoro mówisz, że bez problemu wystarczy II gen. to po co mnożyć koszty i przepłacać ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 kwie 2014, 11:30

PROmil pisze:U mnie w mieście III gen. kosztuje 1600zł na podzespołach firmy BRC, więc nie jest tak źle.
To cena za używaną :?:

I czy II generacja przy NG wg mnie ma poważna wadę w postaci w postaci bardzo małego miksera, który zmniejsza moc na także na benzynie. Ale i tak chyba poważniejszą wadą jest możliwość wystrzałów.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 20 kwie 2014, 11:41

Blos dobra sprawa i przynajmniej nie dlawi dolotu ale kolega pisal ze chcialby chociaz odpalic na pb wiec problem moze pojawic sie w zimie przy duzym mrozie zeby odpalic na lpg. (no chyba ze jednak jakos chodzi na pb?)

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 20 kwie 2014, 11:43

To cena za nówkę z 2 letnią gwarancją.
Do strzałów jest antywybuch także nie jest tak źle, A co do mocy to nie mam porównania jak jedzie niegazowane NG także się nie wypowiadam, wiecie może co zrobić żeby nie tracić mocy :?:
Co do odpalania na mrozie, to na LPG odpaliła nawet przy -11 także jest OK, na benzynie nie chodzi w ogóle.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 kwie 2014, 11:52

To wręcz niesamowita cena jak za nową III generację. Musiałeś coś pokręcić, bo to pewnie cena za II generacje, bo gdzieś mniej więcej za tyle zakładają w BRC. Druga sprawa, że nowe części do montażu III generacji są praktycznie nie do zdobycia i zazwyczaj kosztują tyle, ile dobra sekwencja.
PROmil pisze: wiecie może co zrobić, żeby nie tracić mocy :?:
Wywalić mikser i jeździć na benzynie. A na gazie, to blos jak wspomniał damianek1234561, albo III generacja albo montaż sterownika elektronicznego wtrysku + sekwencja.

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 20 kwie 2014, 12:18

Sam nie dowierzałem gazownikowi ale taka jest prawda, ze starego LPG zostaje tylko butla, a wszystko pod maską jest zmieniane na III gen.
Czy LPG w tym aucie będzie zadecyduje to jak dobrze płatną pracę znajdę, tak rozmyślam nad tym elektronicznym wtryskiem i mam już mętlik w głowie co robić, czy II gen. czy dołożyć do przerabiania wtrysku, czy Blos, czy wywalić LPG.
Najlepiej byłoby kupić drugi silnik NG, który gazu nigdy nie widział i taki wsadzić, bo z moim już za wesoło nie jest jeżeli chodzi o zasilanie Pb :cry:
Najchętniej to bym znalazł jakiego hakera od mechanicznego wtrysku w południowej Wlkp. i mu zaprowadził auto żeby to wszystko ogarnął, może ktoś z forum dobrze ogarnia :?:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 kwie 2014, 12:42

PROmil pisze:Najlepiej byłoby kupić drugi silnik NG,
Chyba lepiej kupić osprzęt bo sam silnik mechanicznie jest pancerny tylko jego nieszczęsny mechaniczny wtrysk.

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 20 kwie 2014, 13:02

Kupić osprzęt to jedno, ale trzeba go jeszcze wyregulować. Auto jest na razie zrobione tak, że na gazie chodzi idealnie, trzyma obroty, przyzwoicie jedzie, odpala z "półobrotu", a na benzynie nie chodzi w ogóle, podejrzewam, że skończyły się wtryski, więc czy wystarczy wymiana końcówek, które wchodzą w blok?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 kwie 2014, 13:23

Jak weźmiesz się za wymianę wtrysków to od razu kup nowe gniazda i oringi bo oryginalne na pewno się rozsypią. Możesz też spróbować podłączyć osobny wtryskiwacz na zewnątrz do rozdzielacza zamiast jednego z twoich i zobaczyć czy będzie dawał paliwo (nawet na gazie możesz załączyć pompą paliwa aby zobaczyć czy będzie dawał benzynę).

Talerz przepływomierza jest prosty? Pompa daje odpowiednie ciśnienie?

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 20 kwie 2014, 14:39

Pompa daje ciśnienie odpowiednie, tego jestem pewny bo była wymieniana, talerz przepływki jest minimalnie podgięty w jednym miejscu po strzale gazu u poprzedniego właściciela.
Wiadomo, że przy wymianie wtrysków nowe gniazda i oringi to podstawa, nie ma co odwalać jakichś cudów tylko robić konkretnie.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 20 kwie 2014, 14:47

Nie ma szans zeby III gen kupic za nowa 1600 zl.Moze jakas uzywka.Kiedys pare lat temu pytalem o III gen i w PL mial ja tylko czakram.Koszt chyba ze 4 kola z tego co pamietam.Co do uszczelek na wtryskach to wiadomo tylko aso.Na podgietym talerzyku NG nie bedzie dobrze jezdzic.Takze proponuje wymiane i dobre ustawienie czyli dokladnie 1.9 mm

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 20 kwie 2014, 14:57

Czy można taki talerzyk wykonać samemu? I czy warto?
Czy lepiej kupic oryginalny, prosty?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 20 kwie 2014, 15:12

PROmil, musisz miec odpowiedni material i cos do wycinania bo raczej nozyczami do blachy talerzyka nie wytniesz.No i chyba tam otwory trzeba wiercic by go zamontowac nie?Nie wiem juz nie pamietam jak on tan jest wykonany.Moze trafisz okazyjnie caly rodzielacz to wez na zapas.Samo wymienianie czesci w NG to pikus.Prawdziwy klopot pojawia sie pozniej przy regulacji.malo osob chce sie tego podjac.

Awatar użytkownika
PROmil
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 167
Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:26
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: PROmil » 20 kwie 2014, 16:43

Materiał to aluminium (chyba), wyciąć to można na prasce albo wytoczyć sobie z wałeczka jakiegoś, na środku talerzyka jest jeden otwór na śrube M6 bodajże.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 kwie 2014, 17:53

Wg. mnie nowy talerze powinien mieć też dokładnie taką samą masę jak oryginał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl