Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Nie bój się swojego przepływomierza :)

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
MikiTiki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 15 wrz 2013, 11:35

Post autor: MikiTiki » 02 sty 2014, 15:53

Witam, kupiłem przepływkę od alfy romeo, ktora wyglada identycznie jak od abk, tylko wiadomo roznica numerow. Klapka chodzi leciutko na dotyk. Gdy podlacze wtyczke do przeplywki silnik na pb odpala i od razu gasnie, w ogole nie wkreca sie na obroty, gdy wtyczka jest odlaczona to auto na pb chodzi jak nalezy. Na lpg nie ma roznicy czy wtyczka przeplywki jest podlaczona czy nie, auti zachowuje sie dobrze. Takze teraz jezdze na odlaczonej wtyczce ze wzgledu na lepsza prace silnika na pb. Czy musze wymieniac uklad elektroniczny od starej ori przeplywki czy wystaczy dobrze naciagnac sprezyne przy tej od alfy i komp przestanie wywalac bledy? Czy komp przechodzi w stan awaryjny gdy mam odlaczona wtyczke przeplywki?

Awatar użytkownika
tttlll
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tttlll » 15 sty 2014, 11:27

Mam pytanie odnośnie przepływomierza, mianowicie odczyt z bloków wykazał mi, że na wolnych obrotach pozycja "LOAD" wartość wynosi 18% - czy to kwalifikuje się do regulacji naciągu sprężyny?Auto trochę muli w dolnym zakresie obrotów.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64d ... c5b64.html

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 15 sty 2014, 15:40

MikiTiki pisze:Witam, kupiłem przepływkę od alfy romeo, ktora wyglada identycznie jak od abk, tylko wiadomo roznica numerow. Klapka chodzi leciutko na dotyk. Gdy podlacze wtyczke do przeplywki silnik na pb odpala i od razu gasnie, w ogole nie wkreca sie na obroty, gdy wtyczka jest odlaczona to auto na pb chodzi jak nalezy. Na lpg nie ma roznicy czy wtyczka przeplywki jest podlaczona czy nie, auti zachowuje sie dobrze. Takze teraz jezdze na odlaczonej wtyczce ze wzgledu na lepsza prace silnika na pb. Czy musze wymieniac uklad elektroniczny od starej ori przeplywki czy wystaczy dobrze naciagnac sprezyne przy tej od alfy i komp przestanie wywalac bledy? Czy komp przechodzi w stan awaryjny gdy mam odlaczona wtyczke przeplywki?
tak bo nie ma informacji o kącie uchylenia klapki i lepiej to ogarnąć

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sty 2014, 16:33

tttlll pisze:Mam pytanie odnośnie przepływomierza, mianowicie odczyt z bloków wykazał mi, że na wolnych obrotach pozycja "LOAD" wartość wynosi 18% - czy to kwalifikuje się do regulacji naciągu sprężyny?Auto trochę muli w dolnym zakresie obrotów.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/64d ... c5b64.html
myślę że nie, u mnie tyle było i żadnego mulenia nie zauważyłem a po regulacji tak z ciekawości na 15,6 % różnic brak.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2014, 16:30 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

machmat93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 paź 2010, 01:13

Post autor: machmat93 » 12 lut 2014, 13:36

U mnie przepływomierz też będzie to wymiany albo naprawy. Jak na razie odpiąłem go i auto przestało się dusić przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. Jakie mogą być konsekwencje jego odpięcia?? Większe spalanie? mniejsza moc? co jeszcze?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2014, 16:35

machmat93 pisze:Jak na razie odpiąłem go i auto przestało się dusić przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu.
a da się normalnie jeździć :?: u mnie po odpięciu(wtyczki przepływki) gaśnie, muszę go ręcznie utrzymywać na wolnych obr.

machmat93
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 21 paź 2010, 01:13

Post autor: machmat93 » 12 lut 2014, 18:10

No właśnie jeździ normalnie i będę musiał tak chwile jeździć ponieważ nie mam pieniędzy na naprawę ani czasu.

Jeździł ktoś tak dłużej z odpiętą wtyczką od przepływomierza?

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 18 kwie 2014, 10:12

Witam u mnie objawy podobne były z zablokowana klapka, rozebrałem przepływke wyszlifowałem i złożyłem. Wyczyściłem wszystko benzyna ekstrakcyjną i zaczęły się schody.
Auto praktycznie nie schodziło z 1500/2000 obrotów a jeżeli już to bardzo powoli podpiolem vaga i sprawdziłem naciąg sprężynki i było 10% wiec podciągnąłem na 14 i powinno być ok ale zauważyłem ze mam wytarte ścieżki na potencjometrze i dla tego nie schodził dobrze z obrotów.
Trochę pokombinowałem i znalazłem informacje jak reanimować wytarte ścieżki.

Trzeba się udać do jakiegoś lepiej zaopatrzonego sklepu wędkarskiego i kupić grafit w płynie (nie smar grafitowy) taka fiolka jak lakier do paznokci, koszt to okolo 4.50 :lol: i delikatnie przemalować wytarta ścieżkę a nadmiar usunąć. Drugi sposób i jeszcze tańszy to zakupienie w sklepie papierniczym bardzo miękkiego ołówka (chyba o symbolu 9b) i pomalować wytarta ścieżkę koszt to cale 1.50 :lol: :mrgreen: Jak wiadomo grafit przewodzi prąd i daje poślizg tej blaszce która tam sobie lata, no i wszystko jest suche bez żadnego smaru.
U mnie to pomoglo i auto teraz schodzi z obrotów idealnie, czynność pewnie trzeba będzie co jakiś czas powtarzać ale lepiej wydać 1.50 niż 100 czy 200.
Niestety główny problem nie ustąpił do końca bo auto ciągle faluje na obrotach na PB i LPG wymyłem krokowca , wymieniłem świece na NGK, kopułkę, kable, sondę lambda i teraz obstawiam sławny przekaźnik nr 30 bo chyba tylko to mi zostało, chyba ze macie inne pomysły.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 kwie 2014, 14:24

W takich sytuacjach rozpiłowuje się otworki montażowe płytki iglakiem by pałąk chodził po nieużywanych ścieżkach.... Oczywiście wszystko zależy od zdolności manualnych <ok> I ocenie ile trzeba spiłować

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 21 kwie 2014, 23:16

Spoko masz 100% racji, mój sposób jest doraźny i dla nie ogarniających robótek ręcznych, ale działa.

Ma ktoś jakieś pomysły co dalej mogę zrobić z tymi lekko falującymi obrotami, trochę grzebałem na forum i przelutowalem przekaźnik 30 i dalej nic, na vagu nie pokazuje żadnych błędów potencjonometra przeplywki ani innych, po prostu jest czysto.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 kwie 2014, 23:31

Oprócz błędów zobacz w blokach pomiarowych co pokazuje czujnik położenia przepustnicy oraz przepływomierz.

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 21 kwie 2014, 23:57

Wychylenie klapki przeplywki mam 14.2% na biegu jalowym, jutro sprawdze przepustnice chyba ze nie będę mógł znaleźć tego na vagu

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 03 lip 2014, 10:12

Witam was widzę ,że temat przepływki to może wiedzy ,ale do sedna.U mnie miałem takie objawy ,że obroty mi szalały i szarpała.Po podpięciu pod vaga wyszedł błąd przepływki.Więc zdjąłem dekielek plastikowy i zauwarzyłem dość spore wytarcie ścieżki potencjometru.Popuściłem te wkręty mocujące płytkę do korpusu i delikatnie ją obniżyłem tak aby w innym miejscu pracował ten suwaczek co chodzi po płytce i jest ok narazie.I teraz mam zasadnicze pytanie do was.Po tym wszystki pojechałem na vaga i na wolnych obrotach pokazuje 18,4 % uchylenie i nie wiem czy to ruszać ?
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, 12:56 przez cinu77, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lip 2014, 10:26

cinu77 pisze:Po tym wszystki pojechałem na vaga i na wolnych obrotach pokazuje 18,4 % uchylenie i nie wiem czy to ruszać ?
fabrycznie powinno być 12-15 ja dobrze pamiętam ale tu nie ma reguły bo sporo zależy od stanu motoru. Ja ma w tej chwili około 16 a też wcześniej miałem coś jak Ty i też kombinowałem swego czasu i nawet 12 miałem ustawione ale nie było lepiej. Ale jak Ci się chce i masz czas to możesz pokombinować i obaczysz czy będzie lepiej.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 03 lip 2014, 11:20

Dzięki za info ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl