Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3,B4] Rozbiórka i naprawa licznika wersja VDO.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Mody
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 22 gru 2012, 11:13
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: Mody » 28 gru 2012, 16:36

Ta wszystko fajnie tylko że wskazówkę ułamałem 15min się męczyłem tragedia musiała być stara albo nie wiem hmm ,najlepiej sobie nowy licznik kupie

Awatar użytkownika
QompaQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 23 kwie 2014, 15:33

Post autor: QompaQ » 23 kwie 2014, 15:54

Wskazówkę należy KRĘCIĆ w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
W momencie wyczucia delikatnego oporu kręcąc dalej jednocześnie ciągniemy do góry :)
Nie powinna się urwać jedynie zaskrzypi i zejdzie nie ma że boli.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 23 kwie 2014, 22:02

UN4 jest nierozbieralne? oczywiście pod kątem awarii nienaliczania km?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 kwie 2014, 22:45

UN4 jest nierozbieralne? oczywiście pod kątem awarii nienaliczania km?
Wszystko da się rozebrać ale złożyć to już trudno :-P

A odnośnie problemów UN4 nie miało tej przypadłości może się mylisz że masz go?

Awatar użytkownika
QompaQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 23 kwie 2014, 15:33

Post autor: QompaQ » 23 kwie 2014, 23:14

Wszystko da się rozebrać i złożyć :) :arrow:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 24 kwie 2014, 09:03

Mario - świetne zdjęcie :) wygląda bardzo skomplikowanie ...

dziś się upewnie czy mam UN4 czy VDO.

apropo tej zębatki, jest tylko jeden rozmiar i jedna zębatka? czy najpierw trzeba rozebrać?

Miał ktoś inny przypadek niż zębatka?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 24 kwie 2014, 12:01

Lenio21 pisze:dziś się upewnie czy mam UN4 czy VDO.
Jeżeli wskazówka w pozycji ,,zerowej" opiera się na ograniczniku... to UN4
Jeżeli nie ma ogranicznika... VDO.
Poza tym jak zdejmiesz obudowę ,,pająka", to będzie widać oznaczenie.
Dodam, że czasem zdarzają się takie ,,nierozbieralne" VDO.

Awatar użytkownika
QompaQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 23 kwie 2014, 15:33

Post autor: QompaQ » 24 kwie 2014, 12:16

Lenio21 pisze:jest tylko jeden rozmiar i jedna zębatka?
W licznikach VDO ... TAK jest jeden rozmiar i ma 15 ząbków.
natomiast jest jeszcze druga DUŻA która pęka gdy ktoś próbuje opcji siłowej przy korygowaniu wskazań licznika :lol:
Lenio21 pisze:czy najpierw trzeba rozebrać?
Jeżeli UN4 to niema sensu rozbierać prędkościomierza.
W VDO trzeba zajrzeć do środeczka, można nie zrywać wskazówki tylko delikatnie odkręcić elektronikę która jest zamocowana dwoma wkrętami i podejrzeć w jakim stanie jest rzeczony trybik :)
Lenio21 pisze:Miał ktoś inny przypadek niż zębatka?
TAK rozkręcasz szafę oblukasz i mechanicznie jest wszystko GIT a nie działa :-( i co dalej :?: ;-)

Awatar użytkownika
PEPEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 kwie 2010, 20:54
Lokalizacja: Gorlice/Rybnik

Post autor: PEPEK » 24 kwie 2014, 14:17

Tak jak ktoś wcześniej napisał, trzeba sprawdzić "zimne luty" W moim przypadku zębatka była dobra, a i tak nie naliczało kilometrów. Przelutowałem praktycznie wszystkie luty w prędkościomierzu i teraz wszystko śmiga :-D
P.S. NIE UŻYWAĆ LUTOWNICY TRANSFORMATOROWEJ!!!!

skizo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 02 lut 2008, 20:05
Lokalizacja: Miechów

Post autor: skizo » 24 kwie 2014, 20:05

Najlepszy sposób na zimne luty to piekarnik.

Patelka (taka do pieczenia placków) do piekarnika na niej dany element z jakimiś podkładkami żeby nie dotykał żadnym elementem do tacki

180*C 8 min

Czekamy aż wystygnie i gotowe

Awatar użytkownika
QompaQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 23 kwie 2014, 15:33

Post autor: QompaQ » 24 kwie 2014, 20:34

skizo pisze:Najlepszy sposób na zimne luty to piekarnik ...
Czekamy aż wystygnie i gotowe
:shock: :lol: Heee pomysł zaiste oryginalny ;-)
wypadało by dopisać że "pieczeń" można by przyprawić do smaku np. FLUX-em ASA-223 -:- FLUX SK10 :mrgreen: ewentualnie sowicie zamarynować w RF800. W końcowej fazie by otrzymać pożądany kolor i zapach odymianie Kalafonią jest konieczne.
Ps.
Proszę nie zapominać że temperatura topnienia CYNY
Sn60Pb40 -:- 183-190 °C
Pb82Sn18 -:- 183-270 °C
Cyna 99,75% bez domieszek : Temperatura topnienia: 232 °C
Ochłodzenie cyny w praktyce poniżej ok. –20°C, powoduje nieodwracalną przemianę β→α, związaną ze znacznym zwiększeniem objętości i naprężeń własnych, co w konsekwencji powoduje rozpad cyny na szary proszek. Dodatki co najmniej 0,5% Pb zapobiega temu zjawisku.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 24 kwie 2014, 21:48

dziś się przyglądałem no i chyba mam UN4. Mam dwa bolce od wskazówek obrotka i prędkościomierza i nie widać żadnych oznaczeń, zapewne po zdjęciu osłony pająka okaże się napis.

Więc skoro mam UN4 to raczej zębatka będzie w porządku. więc zimne luty. Ale dopytam czy UN4 jest rozbieralny pod kątem tej zębatki czy nie? Bo widzę, że co niektórzy dobrali się do nieszczęsnego trybiku w UN4...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 kwie 2014, 22:09

Lenio21 pisze:Ale dopytam czy UN4 jest rozbieralny pod kątem tej zębatki czy nie? Bo widzę, że co niektórzy dobrali się do nieszczęsnego trybiku w UN4...
Powiem tobie tak jeden rozbierałem i w tym zegarze nie ściągniesz wskazówki a jak ja próbowałem to wyciągałem wskazówkę z trzpieniem i po pierwsze jest na silniczku wychyłowym po drugie nawet gdy się uda ściągnąć jakimś cudem samą wskazówkę to zgubisz ustawienia silnik wychyłowy kręci się w koło dlatego w tym liczniku potrzebna ta blokada.

Po uszkodzeniu właśnie licznika kupiłem drugi UN4 z 95r i zastanawia mnie fakt że mimo że UN4 jest ciut inny niż starsze wersje brak potencjometrów do ustawień i myślę że chyba w tych nowszych można chyba próbować ściągać bo nie jest na silniczku wychyłowym a krokowym. Ale ja głowy za to nie daje bynajmniej się różnią.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 24 kwie 2014, 22:21

rozbiorę i skupię się na zimnych lutach, ewentualnie podejrzę ząbki czy są całe.

jak sprawdzić silniczek? zasilacz?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 kwie 2014, 22:35

Lenio21 pisze:jak sprawdzić silniczek? zasilacz?
broń borze.... Ewentualnie oporność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl