Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Chodzi jak ZETOR na wolnych

ODPOWIEDZ
Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

[B4 1.9 1Z] Chodzi jak ZETOR na wolnych

Post autor: Radzio2121 » 13 maja 2014, 21:08

Witam,

prośba o diagnozę.

dzisiaj zaczał tak robić jak powoli jechałem po dużych dziurach i już mu tak zostało, choć pewnie dziury to tylko zbieg okoliczności.

Na jednym filmiku widać bąbelki w wężykach ale ma tak juz długo , i było juz ich więcej więc to raczej to też nie to.





Chodzi tak na niskich i na wyższych obrotach, choć na wyższych jest to oczywiście mniej odczuwalne. Na obroty wkręca się normalnie, choć czasem sie jakby przydusi lub odetnie paliwo. Rano jak go odpaliłem to efekt jest jeszcze bardziej widoczny faluje między 1000-2000 obr.
Oznaczenia pompy
Obrazek


Moje typy to:
- nastawnik pompy
lub
- czujnik położenia wału

Jest może ktoś z okolicy Poznania, coby mógł mi zczytać błędy - ja mam kabel na USB i przejściówkę ale próbowałem kilka ładnych godzin się połączyć na różnych kompach i NICI .
Ostatnio zmieniony 14 maja 2014, 07:18 przez Radzio2121, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 maja 2014, 22:58

Radzio2121, _uwaga

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 14 maja 2014, 06:51

Radzio2121, Może nastawnik.

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 14 maja 2014, 07:22

Powiem , jeszcze że od kilku lat mam 'na guzik' kostkę CHIP TDI - w zasadzie wykorzystywany czasami do wyprzedzania. Teraz (na filmiku słychać) chodzi podobnie jakbym miał włączonego chipa tak na pół gwizdka, tyle, że mocy nie przybywa.

Jak załącze 'chipa' to działa i dostaje kopa, więc z tym chyba nie ma zależności.

Postaram się dzisiaj wyciągnąć i wyczyścić i zmierzyć oporność tego czujnika położenia wału , jak sytuacja się nie zmieni to od razu zapytam czy macie kogoś do polecenia kto taki nastawnik by wyczyścił profesjonalnie i za nieduże pieniądze ?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 14 maja 2014, 08:58

niestety jak tego typu nastawnik padnięty to nadaje się już jedynie na złom. można cos kombinować ale gra nie warta świeczki, poczytaj na nastawnikach indukcyjnych i potencjometrycznych

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 14 maja 2014, 09:24

Czytałem - i wiem, że jak padnie potencjometryczny Bosha (a taki mam - auto 92) to jedynie wymiana bo wycierają się styki i takie tam.




Ale zastanawiam się czy to na pewno nastawnik ?

Auto poza tym, że chodzi na wolnych jakby ktoś załanczał i rozłanczał zapłon, to jedzie normalnie ma moc i prędkość. Jak na moje proste oko dostaje za dużo paliwa, ale pewnie spowodowane może to być też sygnałami z innych czujników.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 maja 2014, 09:42

Radzio2121 pisze:Ale zastanawiam się czy to na pewno nastawnik ?
To jest ewidentny objaw kończącego się nastawnika potencjomertycznego ,ewentualnie zbyt dużej dawki paliwa ...ale ta sama się nie przestawia ,chyba że fiksuje nastawnik ,to się przestawia ;-) podepnij vaga ,to zobaczysz jak dawka skacze w nienaturalnym zakresie ...za dużo tego widzialem żeby mieć watpliwości ,więc sprawa oczywista i ja jestem 100% pewien że to nastawnik .Co do czyszczenia to niestety nie ten model nastawnika :-/ ...możesz co najwyżej pędzelkim z benzyną przejechać po scieżkach ,bo czasem coś się na nich "odłozy " co powioduje brak dobrego styku .Apropo pęcheżyków z powietrzem ,to jest ich za mało ,żeby powodować jakiekolwiek objawy . Jak byś chciał 100% sprawny ori nie regenerowany nastawnik ,to odezwij się na PW 8-)

[ Dodano: 2014-05-14, 10:04 ]
Radzio2121 pisze:Auto poza tym, że chodzi na wolnych jakby ktoś załanczał i rozłanczał zapłon, to jedzie normalnie ma moc i prędkość
Bo ścieżki zwykle zużywają się najpierw tam ,gdzie zaczynają start ,i gdzie "końcżą " po kazdym dodaniu gazu ,czyli w miejscu gdzie są "na biegu jałowym " dlatego na wyższych obrotach nic się nie dzieje ...ale zwykle po jakimś czasie i na wyższych obrotach , zaczyna się coś dziać 8-)
Radzio2121 pisze:Jak na moje proste oko dostaje za dużo paliwa,
Tak ,dawka paliwa na pewno skacze ,ale to jest skutek fiksowania nastawnika,który "gubi " i " łapie " styk na ściezkach
Radzio2121 pisze:ale pewnie spowodowane może to być też sygnałami z innych czujników.
Nie oszukuj się ,zadne tam "sygnały z innych czujników " :roll: .w tym przypadku ,winny na 100% jest nastawnik ,nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości...za dużo mam z tym do czynienia ;-)

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 14 maja 2014, 10:40

MUNIOR pisze:winny na 100% jest nastawnik
kto jak kto, ale słysząc od Speca - straciłem nadzieję :-|
MUNIOR pisze:podepnij vaga
Ma ktoś może w Poznaniu lub okolicy (od strony zachodniej) możliwość za browara zczytania błędów ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 maja 2014, 10:50

Radzio2121 pisze:Ma ktoś może w Poznaniu lub okolicy (od strony zachodniej) możliwość za browara zczytania błędów ?
W przypadku nastawnika ,bardzo żadko są błędy ...jest czasem bład nastawnika n146 ,ale to bardzo rzadko i już w skrajnych przypadkach ,gdzie nie reaguje na gaz i gasnie po puszczeniu z obrotów,bo i takie przypadki się zdarzają .Jak sobie dobrze przypominam , tylko trzy razy widziałem ten bład , na ponad 40 przypadków.Przy falowaniu obrotów ,błędu nie uswiadczysz 8-) Także nie trać nie potrzebnie czasu ,no chyba że chcesz sobie popatrzeć ,jak dawka paliwa skacze ;-)

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 15 maja 2014, 07:43

Wczoraj się przejechałem autem, i na wyższych obrotach jest to samo.
Opiszę (postaram się nagrać filmik) jeszcze z jazdy, ale wygląda to tak:

- odpalam zimny silnik obroty falują kilka razy w zakresie 700-3000obr ,
póżniej się uspokajają i powoli opadają utrzymują się dłuższą chwilę na ok. 1200obr aż wkońcu spadają do 800 i delikatnie pulsują.
Po delikatnym dodaniu gazu i puszczeniu obroty wzrastają i powoli spadają zatrzymujmąc się chwilę na ok. 1200 obr

- jazda: szczególnie widoczne na biegach 1-2 i niskich obrotach do 1500 jedzie jakby palił na 2 gary

Zdarzyło mi się też, że przy starcie jak depnie się na 1ce to po przełaczeniu na dwójkę jakby odcięło zapłon , trzymając gaz bez ruchu (tak wciśnięty na 3/4) zachwycił dopiero w okolicy 2200obr



PS. idzie sprawdzić czujnik temperatury w nastawniku potencjometrycznym ... Jaką oporność powinien mieć ?

Jakie sa objawy padniętego sterownika ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 maja 2014, 09:36

Radzio2121 pisze:Jakie sa objawy padniętego sterownika ?
Tracisz tylko czas ,napisałem Ci co jest przyczyną na 100% ,szukaj sprawnego nastawnika 8-) Ale jak lubisz zbędną robotę ,to prosze bardzo sprawdzaj <ok> oporność czujnika temp.paliwa w temp .ok.20 st. ok.3kiloomy ,chuchnij na niego i powinna spaść do ok.2 kiloomów.W nastawnikach potencjometrycznych ,te czujniki praktycznie nie padają ...porządna robota ,za to im nowsze tym padają częsciej

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 15 maja 2014, 14:49

Oj tam MUNIOR u mnie nic nie było oprocz lekkiego falowania i problemow z uruchomieniem na ciepłym silniku i bład od razu wywalalo xD hehe
A ty kolego słuchaj sie Mistrza bo ma na 100% racje :D nie ma co sie bawic w jakies pomiary . a jak nie to podjedz do kogos ogarnietego i podmien nastawniki to sie przekonasz

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 15 maja 2014, 19:24

Jest decyzja - podmiana

[ Dodano: 2014-05-21, 07:50 ]
Niestety po podmianie nastawnika objawy pozostały.

Próbowałem się połączyć z kompem, ale bez rezultatu, jedynie co to silnik wczoraj trochę pochodził na wolny i zaobserwowałem pogorszenie objawów i to znaczne (nie wiem czy to od tego że silnik był rozgrzany czy tak po prostu coś postępuje):

- obrotomierz skacze czasem niezależnie od obrotów
- obroty (jeśli tak to można nazwać) falują jak chcą, jak pochodzi z minutę bez dotykania pedału gazu to się w miarę stabilizują i falują delikatnie
- w najgorszym momencie wogóle przestał reagować na pedał gazu - czy wciśnięty do dechy czy delikatnie - zero reakcji tylko jakby się dusił

Mierzyłem miernikiem :
- czujnik położenia wału - 94 ohm
- wtrysk sterujący - 1340 ohm

'Witki opadają"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl