Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4/8B/Coupe] Girling 60 przód-sposoby wymiany klocków?

ODPOWIEDZ
Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

[b4/8B/Coupe] Girling 60 przód-sposoby wymiany klocków?

Post autor: Slawo777 » 17 maja 2014, 21:26

Cześć :-) Mam już klocki <ok> .Następnie zamierzam kupić świeże tarcze.Szukałem w google ale nie znalazłem,może nie poradnie.Potrzebuje prostego sposobu na wymianę klocków.Czyli jak szybko można wcisnąć tłoczki? Wciśniemy śrubokrętem,wkręcamy jak tylnie tłoczki,popuścić przewód hamulcowy? Kto co jak to zrobił. Pozdrawiam :-)
Ostatnio zmieniony 26 cze 2014, 17:27 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 17 maja 2014, 22:00

Srubokrętem może być cięzko, tymbardziej że w zacisku są 2 tłoczki. Lepsza będzie większa breszka albo prosty łom .

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 17 maja 2014, 22:32

Chyba cienksze coś,ale hmm <ok> berlet

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 17 maja 2014, 23:10

Pompka do roweru etc, poważnie

Waszi91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 18 sty 2014, 13:11

Post autor: Waszi91 » 17 maja 2014, 23:20

ja jak wymienialem to zrobilem sobie takie cos- wzialem nakretke i blaszke w ktorej wywiercilem dziurke i do blaszki przyspawalem nakretke i jak oparlem blaszke o zacisk i wkrecalem srube to tloczek sie wciskal :) i najlatwiej poszlo a stylu to samo tyle ze przy wkrecaniu sruby obracalem tloczek kluczek do odkrecania tarcz przy bosh'u :) a tarcze to chwila moment :)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 maja 2014, 11:47

pkrr pisze:Pompka do roweru etc, poważnie
Pokaż jak hmm dmuchać bo chyba nie mnie kolego 8-)
Waszi91 pisze:ja jak wymienialem to zrobilem............
Powiem tak,dobry pomysły,wypróbuje.Tył już wymieniłem a przy okazji sprawdziłem przód czy tłoki się schowają.W większości nie mam problemu żeby wcisnąć tłok solidnym śrubokrętem na szczęce.Tu są dwa tłoczki i tym sposobem je nie wcisne jak na razie,mój ulubiony pomocnik gdzieś się schował i się śmieje.Więc go nie użyłem.No cóż,jak masz głowę i chu... to kombinuj.Pozdrawiam

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 18 maja 2014, 15:54

Takie ustrojstwo trzeba sobie naprędce sklecić i niech sie to nazywa pszyzont " KV-8/77-DC3.
Obrazek No i nie może to być z takiej cienkiej blaszki. Ten ze zdjęcia ma blachę grubości pół centymetra i jak pożyczyłem koledze do cofnięcia tłoczka w golfie3 , to się po prostu pogiął przy kręceniu śrubą..

Teraz zespawałem taki że sie nie pognie. Chyba że sie zacisk rozkraczy.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 18 maja 2014, 17:25

Nawet zdjęcie dałeś,wielki plus,coś sobie będę musiał wymodzić <ok> Nigdy nie używałem bo patent ze śrubokrętem zawsze działał a tu spodziewam się fiaska.Pozdrawiam :-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 18 maja 2014, 18:53

A i pomocne jest takie coś w przypadku gdy trzeba na dłuzej wyjąć zacisk i jest obawa że niewielki ale zawsze jakiś słupek płynu hamulcowego może wypluć tłoczek z zacisku.
Pdpieramy na wszelki wypadek i można se chodzić po sklepach za częściami.
Dziękuję za punkt.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 gru 2014, 19:40

Cześć :-) Ostatnio wymieniłem w końcu klocki wraz z tarczami. Jednak udało mi się wcisnąć moim śrubokrętem od czarnej roboty te dwa tłoczki.Zanim odkręcę zacisk.Wciskam go między zewnętrzny klocek i opierając go o zacisk podważam tak jakby był to była dźwignia aż tłok się schowa.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 gru 2014, 20:03

Slawo777, dwie rurki wzięte na krzyża to lepsze rozwiązanie :-P

o mniej więcej tak


Obrazek

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 gru 2014, 22:36

Cześć :-) Więc właśnie o to chodzi tylko że inaczej Piotrek i zaznaczmy że chodzi o przód.Tam gdzie krzyżują się kreski (rurki) jest dziura gdzie można wsadzić śrubokręt.Jako że nie zależy Nam na starych klockach,wciskamy go między zewnętrzny a zacisk.Ciągnąc do siebie tworzy się dźwignia a tłok ładnie się chowa.Podnosisz auto,odkręcasz koło,ściągasz tłok jak wyżej,odkręcasz zacisk,wkładasz nowe klocki i postępujesz odwrotnie składając.W zależności od umiejętności skracamy sobie czas pracy w ten sposób.Na zdjęciu jest jedno tłoczkowy z którym nie ma problemu.Przy 60-tce są dwa a super rezator wciskator amba mi schowała,odnalazł się przy wymianie tulei wahacza.Pewnie już przy trzy tłoczkowym by nie dał rady,choć....Pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl