Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 cze 2013, 16:45

masteretsam pisze:Dlategeo wolałbym spróbowac gwintowac. A czy sonda zamontowana w tamtym miejscu bedzie działac poprawnie
Tak jak napisał kolega przede mną. Sonda lambda potrzebuje odpowiednich warunków do prawidłowej pracy, a jeśli ją tam zamontujesz to będzie je miała.

Jest jeszcze jeden sposób. Wróć do oryginalnego wydechu, czyli zakup używany lub nowy katalizator.
Jest to może trochę kosztowne. Ja osobiście nigdy nie usunąłbym katalizatora na rzecz strumienicy.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 14 cze 2013, 18:54

Jestem skromnym polaczkiem który w takich wypadkach musi szukac drogi na skróty i ciąć koszty a wiec zakup kata odpada, chyba ze było by to jedyne wyjscie.

s-a-s-i-a-d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: s-a-s-i-a-d » 10 sty 2014, 19:58

czesc koledzy, a czy jesli ktos z auta wyciagnal calkowicie sande lambda auto bedzie szarpalo na kazdym biegu i bez roznicy czy na gazie czy benzynie?? mowa tu o silniku ng

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 ABK] Sonda lambda

Post autor: winiar » 18 maja 2014, 10:13

Rok temu zmieniałem sondę i znowu zaczął wczoraj mi głupieć samochód. Było mokro po deszczu. Myślałem że to przewody lub świece bo mulił i przerywał ale podłączyłem vaga a tam błąd sondy i napięcie stoi na 1,6 volta. Mam pytanie: czy w kostce od grzałki sondy na obydwu pinach powinno być 12v czy tylko na jednym bo u mnie jest na jednym? Najpierw sprawdzę przewody od sondy a potem ewentualnie wymiana.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 maja 2014, 10:21

winiar pisze:czy w kostce od grzałki sondy na obydwu pinach powinno być 12v czy tylko na jednym bo u mnie jest na jednym?
na obydwu nie może być, na jednym masz 12V a na drugim masę.
winiar pisze: Najpierw sprawdzę przewody od sondy a potem ewentualnie wymiana.
a co tu sprawdzać

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 18 maja 2014, 10:32

To sprawdzać, że na vagu pokazało błąd sondy zwarcie do plusa czy coś takiego. Może któryś przewód się przetarł lub gubi mase z gwintu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 maja 2014, 14:20

winiar pisze:To sprawdzać, że na vagu pokazało błąd sondy zwarcie do plusa czy coś takiego. Może któryś przewód się przetarł lub gubi mase z gwintu.
jak gubi masę to nie może być zwarcia :-P Sprawdź kable a w szczególności wtyczki jeśli tam nigdzie niczego nie znajdziesz to wychodzi na to że padła sonda, niestety ale teraz takie g .. robią

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 maja 2014, 19:32

A kupiona była dedykowana czy zamiennik? Jak zamiennik to jak podłączyłeś przewody?

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 18 maja 2014, 19:58

Kupiona była trzyprzewodowa ngk. Przewody łączone na te skrętki co były w komplecie z sondą i koszulki termokurczki.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 maja 2014, 19:59

A czemu kolegom nie mówisz że masz LPG? przecież to bardzo ważna informacja.

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 18 maja 2014, 20:00

Jaką sondę polecacie? Czy ma ktoś z forum do załatwienie Boscha dedykowaną za jakieś rozsądne pieniążki?

[ Dodano: 2014-05-18, 20:02 ]
Nie myślałem że to taka istotna informacja że mam lpg.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 maja 2014, 20:04

winiar pisze:Nie myślałem że to taka istotna informacja że mam lpg.
Bardzo istotna jeszcze powiedz która generacja?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 maja 2014, 20:04

winiar pisze:Kupiona była trzyprzewodowa ngk. Przewody łączone na te skrętki co były w komplecie z sondą i koszulki termokurczki.
Lepiej kup kosteczki elektryczne i z tego co pamiętam NGK (TNK) były sprzedawane jako czteroprzewodowe z szarym (choć mogły też wychodzić inne), który montuje się bezpośrednio do akumulatora.

To eliminuje skorodowany gwint i w związku z tym brak masy.

Jak napisałem w dziale u góry zamienników nie wolno lutować, ponieważ są to przewody stalowe.

[ Dodano: 2014-05-18, 20:06 ]
Jarewa pisze:
winiar pisze:Nie myślałem że to taka istotna informacja że mam lpg.
Bardzo istotna jeszcze powiedz która generacja?
Ano może być emulator i się.... no zepsuł albo jest problem z podłączeniem.

Awatar użytkownika
winiar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: winiar » 18 maja 2014, 20:14

Mam sekwencje bez żadnych emulatorów itp. Stag 4, reduktor Alaska wtryski hana czerwone. Sonde sprawdzam sobie co jakiś czas na vagu i oscylowała tak jak należy od 0,1 do 0,9volta. Przewody od tej sondy nie były lutowane. Najwidoczniej jej żywot dobiegł końca.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 maja 2014, 20:17

winiar pisze:. Najwidoczniej jej żywot dobiegł końca.
Albo LPG ustawione za bogato. Jak sonda pada to na pewno nie na bogato tylko nie daje oznak życia a że u ciebie wskazuje więc żyje.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, 20:54 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl