Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Problem z przeładowaniem

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 maja 2014, 09:41

matchmielu pisze:Szukałem nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a turbiną i wszystko wydaje się dobrze wyglądać
Przepływka zaniża MAF i to sporo ...albo jej wina ,albo ciągnie gdzieś lewe powietrze ,pomiedzy przepływką a wejsciem do turbiny ...zwykle przetartym wężem odmy ,pomiedzy "grzybem " na pokrywie i wejsciem do rury turbiny ;-)

matchmielu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2014, 18:56

Post autor: matchmielu » 20 maja 2014, 18:18

MUNIOR pisze:...zwykle przetartym wężem odmy ,pomiedzy "grzybem " na pokrywie i wejsciem do rury turbiny
Wąż odmy jest dobry, sprawdziłem jeszcze (nie wiem czy potrzebnie) zawór EGR, ale nie był bardzo zasyfiony i w pozycji zamkniętej jest nawet szczelny. Przyszło mi do głowy jeszcze żeby na chwilę odmę odłączyć od kolektora dolotowego i zostawić gdzieś obok, a króciec po niej zaślepić i wówczas miałby 100% pewności czy lewe powietrze na pewno nie bierze się gdzieś z odmy, grzyba, itp... tylko pytanie czy tak można i czy ma to sens? :roll:

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 20 maja 2014, 18:34

To się nazywa "wolna odma" poszukaj szczegółowych opisów na forum.
Warto ją zrobić, żeby razem z przedmuchami ze skrzyni korbowej do dolotu nie trafiał olej (bo zbiera się w IC i miesza ze spalinami z EGR tworząc w kolektorze ssącym gruba warstwę syfu :))

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 maja 2014, 19:11

matchmielu pisze:Wąż odmy jest dobry, sprawdziłem jeszcze (nie wiem czy potrzebnie) zawór EGR, ale nie był bardzo zasyfiony i w pozycji zamkniętej jest nawet szczelny. Przyszło mi do głowy jeszcze żeby na chwilę odmę odłączyć od kolektora dolotowego i zostawić gdzieś obok, a króciec po niej zaślepić i wówczas miałby 100% pewności czy lewe powietrze na pewno nie bierze się gdzieś z odmy, grzyba, itp... tylko pytanie czy tak można i czy ma to sens? :roll:
Wszystko co sprawdzałeś ,i chcesz sprawdzic ,zaślepiając odmę ,ma sens ,pod warunkiem że jako pierwszy ,sprawdziłeś przepływomierz i jesteś pewien że jest sprawny ...bez pewności co do przepływomierza ,wszystkie te testy ,nie mają sensu 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl