Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Co to jest ? Jakieś probelmy ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

[B3 1.8 PM] Co to jest ? Jakieś probelmy ?

Post autor: Kofper » 28 maja 2014, 18:47

Witam, dziś zauważyłem że od tego czegoś mam oderwany kabelek. Znajduje się to pod gaźnikiem i nie wiem do czego służy i czy przez to że jest oderwany kabel mogą być jakieś problemy ? Jeżdżę na gazie i benzynie i aktualnie nie mam problemu z jazdą na obydwu paliwach, choć na gazie czasem nie równo chodzi. Pomóżcie. <piwo>

http://scr.hu/0gde/bh3yi

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 28 maja 2014, 19:37

To coś to sonda, służy do regulacji składu mieszanki paliwa i będziesz musiał ja wymienić. Spalanie masz w normie?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 maja 2014, 19:52

Ma gaz pewnie I generacja więc sonda i tak nie potrzebna bo po pierwsze PM nie ma z grzałką wiec działa po kilku minutach po drugie jego głównym paliwem jest LPG I generacji wiec na Pb pewnie tylko odpala i nagrzewa silnik a na LPG nie potrzebuje sondy a jak działa na LPG to i tak sonda musi być odłączona.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 28 maja 2014, 21:43

To dobrze myślałem że to sonda. Tak gaz mam 1 generacji i auto grzeje na benzynie. Czyli jeśli wszystko dobrze rozumiem to sprawa wygląda tak że jeśli jeżdżę na LPG to nie mogę mieć tego podłączonego. Tyle, że jeśli jest nie podłączone to spalanie PB może być 20L/100km a gaz w normie> Jeśli chciałbym ją podłączyć ponownie to pewnie musiałbym zastosować jakiś sterownik, żeby przy przełączeniu na gaz odłączał sonde tak ? :-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 maja 2014, 21:53

Kofper pisze:Tyle, że jeśli jest nie podłączone to spalanie PB może być 20L/100km a gaz w normie> Jeśli chciałbym ją podłączyć ponownie to pewnie musiałbym zastosować jakiś sterownik, żeby przy przełączeniu na gaz odłączał sonde tak ?
Takie włączanie sondy tylko na rozgrzanie nic nie da bo sonda jedno przewodowa działa późno. Najlepszym wyjściem emulacja sondy na masę i nie zawracać sobie tym głowy. A palić Pb będzie tyle samo co z sondą o ile nie będzie problemów z mocno rozjechaną mapą.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 28 maja 2014, 21:56

To chyba sobie dam spokój z tym bo zobaczyłem to dopiero teraz ale podejrzewam, że jest to juz od dawna jak nie od początku wsadzenia gazu tj.9 Lat.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 28 maja 2014, 22:07

Kofper pisze: żeby przy przełączeniu na gaz odłączał sonde tak ? :-)
nie trzeba stosować przełącznika,wstaw sprawną sondę i po kłopocie-powinna około 100zł kosztować i nie musi to być konkretnie do audi,może być opel poldzer lub jakiś inny wynalazek

Jarewa pisze:Ma gaz pewnie I generacja więc sonda i tak nie potrzebna bo po pierwsze PM nie ma z grzałką wiec działa po kilku minutach po drugie jego głównym paliwem jest LPG I generacji wiec na Pb pewnie tylko odpala i nagrzewa silnik a na LPG nie potrzebuje sondy a jak działa na LPG to i tak sonda musi być odłączona.

nie musi być odłączona,ale twoim rozumowaniem wyciągnął bym rozrusznik bo po co ci on jak i tak odpali,ale na pych i będzie to zdrowsze dla akumulatora :lol:

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 28 maja 2014, 22:18

Okej to się kupi sonde, a powiedz mi lepiej szukać ori czy są jakieś przyzwoite zamienniki ?

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 28 maja 2014, 22:39

wykręć starą i sprawdź czy od poloneza nie będzie pasować , rozchodzi się o gwint jak będzie to wstawiaj taką-napewno lepsza będzie firmówka niż jakiś zdechły meyle czy topran itp. szmelc

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 maja 2014, 06:03

LUPO pisze:nie musi być odłączona,ale twoim rozumowaniem wyciągnął bym rozrusznik bo po co ci on jak i tak odpali,ale na pych i będzie to zdrowsze dla akumulatora
W przypadku jazdy na LPG i sondą podłączona do ECU Pb wywali kilka błędów i dodatkowo pomiesza mapę i zaczną się problemy z odpalaniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl