Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 11 maja 2014, 00:15

Po wielu bojach stworzyłem idealną kopie dolotu z AAE
Obrazek
na zdjęciach
- filtr powietrza z 1.6 ADA z zaspawanymi otworami po silniku krokowym w obudowie
- dorobiona flansza zamiast przepływomierza na srednice 70mm
- czapka na monowtrysk uspawana na nowo gdyż ta z AAE się nie mieści
- guma może zostać ori AAE o ile nie wkładamy blosa, jeżeli jest, to nie starczy miejsca i....-
- opcjonalnie kolanko silikonowe 180 stopni odpowiednio skrócone
- opcjonalnie blos
- dodatkowo kruciec od oparów paliwa w przepustnicy należy obciąć i zaślepic a pary dać w powietrze albo zastosować kolanko 90 st. jakie było w monowtryskach z golfa MK III

innej lepszej opcji chyba nie ma bo kolektor z monowtrysku mocno wystaje w stronę podłużnicy i do orginalnej czapki AAE pasuje nie wadząc tylko obudowa z AAZ, można też zastosować czapkę na monowtrysk z golfa II/III mono skierowaną w przód i filtr AAZ ale nie podobało mi sie to rozwiązanie bo mało miejsca na blosa

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 11 maja 2014, 00:44

Ładnie wygląda to Wszystko czekam na sprawdzenie ze mną czy cos.dało czy też.nie a tak BTW wypij 28 bezpiecznik i daj w kitę zobaczysz czy jest lepiej czy placebo <ok>

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 25 maja 2014, 11:30

NIe wiem czy tu ktoś jeszcze zagląda ale silnik dostał tłoki od ABK.....

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 maja 2014, 12:25

Różniły się wymiarami od tłoków od ABT? Zmieniłeś je aby doprężyć silnik czy aby były wytrzymalsze.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 25 maja 2014, 19:06

Silnik mi zaczol brac olej a nie wiedzialem czego sie moge spodziewac po rozbiorce, wchodzil w gre nawet pekniety tlok. Wiec zapobiegawczo zaopatrzylem sie w komplet tlokow. A jak jz mialem wybor to wolalem wsadzic od ABK bo wieksza kompresja. Wyszlo tez ze nowe jednak w lepszym stanie niz te z ABT wiec nie bylo sie co zastanawiac. Ale co ciekawe jakiejs znacznej roznicy nieczuc. Silnik jakby bardziej sprawny ale na starych tlokach braki w kompresji rekompensowalem przyspiezeniem zaplonu mialem 10 st finalnie lub 15 a teraz mam standard 6.

Jak troche pojezdze to zmierze kompresje ale chyba co sie mialo dotrzec to sie juz dotarlo bo odrazu ogien byl po zlozeniu czyli docieranie na ostro

Dodatkowo te tloki co mialem byly krotsze, w ABT jak i w ABK byly dwa rodzaje, a te nowe tloki przyszly dluzsze, dluzszy kolniez. Przez co tlok jest stabilniejszy w cylindrze ale znowu powoduje wieksze tarcie

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 29 maja 2014, 17:41

Marszal, ja zaglą&#9516;dam tuaj z czystej ciekawości, sam mam ABT i kombinowałem nad mocą.. obecnie mocno po głowie chopdzi mi 1.8T, jednak mam problem żeby dorwać coś ciekawego.. :/ i zastanawiam się nad naprawą mojeg, chociaż na jakiś czas...

czy podejdzie jakaś inna głowica do naszych ABT (bo akurat to miałbym do zrobienia u siebie.. ) bez wielkiej rzeźby..?

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 29 maja 2014, 17:48

Z kazdego vagowego 8v na mono, i w sumie z 8v na full gruopi tez jak zrobisz przekładke zeby zamocowac ssacy.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 29 maja 2014, 22:37

ABT ma najlepszą głowice jaką montowali w monowtryskach. Ma tak duze zawory jak wielopunkt
Jeszcze lepsza głowicę można dac tylko z golfa IV crossflow ale to już pod wielopunkt.

Nie wiem jaką teraz ABT ma moc ale jak sobie przypominam jak to jeździło jak go kupiłem to jest duza róznica.
Ogólnie każda zmiana idzie na plus, szkoda tylko ze nie miałem czasu to bym dotarł jeszcze zawory.....ale wsumie jak nalałem naftą na noc to nie spłyneła wiec chyba nie było i tak po co

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 30 maja 2014, 11:44

Karolas mozesz bardziej rozwinąć..? tzn, wiem że jak bym założył głowe z pełnego wtrysku to ssący itd.. - pytanie czy coś z elektryki będę musiał przerabiać.. i czy podejdzie mi inst. gazowa 2 generacji.. chociaż na chwilę.. czy zmieniam wtedy tylko na blos'a i jeżdżę..?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 maja 2014, 14:40

Ja zaglądam cały czas, bo interesowało mnie ile z tego poczciwego ABT można osiągnąć, ale się nie doczekałem i ABT u mnie wyleciało spod maski ;-) Jednak jak kiedyś dojdzie do tego, że zhamujesz auto to pochwal się wykresem :-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 maja 2014, 16:42

panda86, wszsystko podejdzie, bo załozysz swoj kolektor. Jak od wielopunktu to tylko przekładka. Króciec plastixsowy i reta jest ta sama. Elektryki procz swiec nie ma na głowicy.


!StaSiu, hamowałem abt po pełnej obrobce głowicy i tłokach abk i na gazie wyszło 105 koni i ponad 170Nm. Jak mi politechnika udostepni to wstawie.

Awatar użytkownika
king86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 15 kwie 2007, 21:07
Lokalizacja: Reszel

Post autor: king86 » 30 maja 2014, 21:37

I ja tu częśto zaglądam :) chociaz u mnie roboty stoją w miejscu, podglądam co inni ABeTowcy kombinują <piwo> marszall świetna robota <piwo>

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 maja 2014, 21:56

105 koni to niezły wynik, jakie jeszcze mody poszły? na ile stopni zapłon ustawiony?

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 30 maja 2014, 22:47

karolas123 pisze:panda86, wszsystko podejdzie, bo załozysz swoj kolektor. Jak od wielopunktu to tylko przekładka. Króciec plastixsowy i reta jest ta sama. Elektryki procz swiec nie ma na głowicy.
Ok, czyli wygląda na to że może uruchomie mojego złomka w miarę niskiej kasie.. - jeżeli możesz to napisz proszę jakie oznaczenia silników mają być żeby mi ta głowa podeszła.. no i jeszcze pytanie dalej.. - czy jak bezie inna głowa to koło rozrządu zostawiam swoje czy ori z danej głowy? No i jak to ustawić..? normalnie jak serię na znaki..? Czy wałki nie mają innej charakterystyki? czy jest to w "normie" i nic się nie stanie..? Linka od gazu nie będzie robiła problemów..? w sumie prócz świec to jeszcze jest potencjometr przepustnicy oraz krokowy... a ten mam na 6 pinów bodajże..


a Przekładka na NG to już wiąże się ze zmianą kompa itd.. tak? (bo mógłbym mieć takiego dawcę.. tylko nie wiem czy jest sens..

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 31 maja 2014, 06:54

Do abt nie ma sensu wkladac innej glowicy niz z ABT. Z innego monowtrysku beda mniejsze zawory a z wielopunktu trzeba kombinwac z zaslepianiem kanalow na wtryski, ze o braku podgrzewaniu kolektora nie wspomne

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl