Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Szarpanie

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 27 maja 2014, 21:08

no to poprosiłbym jakieś źródło skąd można wyrwać taki interface za 30 zł? :D bo jak mam już kupować to chciałbym taki który będzie w stanie sczytać wszystko bez ograniczeń! :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 maja 2014, 21:18

Popej pisze:no to poprosiłbym jakieś źródło skąd można wyrwać taki interface za 30 zł? :D bo jak mam już kupować to chciałbym taki który będzie w stanie sczytać wszystko bez ograniczeń! :)
Widzę że popełniasz podstawowy błąd ,jaki popełnia większość osób ,myśląc że to interfejs zczytuje błedy ,czy robi inne cuda :roll: Otóż mój drogi ,to nie interfejs ,a program ,czyli np.vag com ,odpowiada za to ,co zczytuje i co można nim zrobić za pośrednictwem interfejsu 8-) a interfejs kazdy będzie dobry ,który połączy się ze sterownikiem auta ,o np.ten http://allegro.pl/najtanszy-vag-usb-kkl ... 45849.html

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 27 maja 2014, 21:28

A no widzisz :D kurde ile to rzeczy się można dowiedzieć :D i ile błędów się popełnia brnąc w niewiedzy :D już zamówiłem ten interek :D teraz tylko poszukać Vag-com i sam sobie poradzę ze sczytaniem błędów :D

MichalSWD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 lut 2014, 20:05

Post autor: MichalSWD » 30 maja 2014, 19:46

Podłączę się do tematu. Audi jeździło sobie pięknie do poniedziałku. Po wyjechaniu na drogę samochód zaczął dziwnie raz na jakiś czas przerywać (jakby mu na chwilę odcinało paliwo). Przerywanie było odczuwalne zarówno podczas lekkiego przyspieszania jak i na wolnych obrotach. Podniosłem maskę i słyszę, że zaworek N75 głośno cyka. Za jakiś czas przestał i przestało szarpać silnikiem (nawet na postoju). Potem znowu zaczął się robić głośny i silnik zaczął przerywać. Odpiąłem wtyczkę od zaworka, cykanie ustało i szarpanie też. Przejechałem tak ze 30 km i było OK. Co ciekawe nie odczułem tez szczególnego spadku mocy. Podpiąłem VAG i nie wykazało żadnych błędów. Zapiąłem wtyczkę od N75 i aktualnie jest tak, że zaczyna cykać chwilę po uruchomieniu silnika i potem się uspokaja. Silnikiem nie szarpie nawet jak cyka N75. Czy to sam zaworek poszedł się trącać czy jego zachowanie jest wynikiem innej usterki? Dziwi mnie, że zaworek odpowiedzialny za sterowanie turbiną nagle zaczyna mieć wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach. Chciałbym się poradzić zanim wydam kasę na nowy zaworek.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 maja 2014, 20:21

MichalSWD pisze:Dziwi mnie, że zaworek odpowiedzialny za sterowanie turbiną nagle zaczyna mieć wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach.
Mylisz się :roll: Nie ma takiej opcji ,żeby n75 miał wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach 8-) A co ma :?: ...zaraz sprubuję zgadnąć ;-) ...masz nastawnik potencjometryczny , starszego typu ,z tzw.górnym przelewem :?: zgadłem :?: Jeśli tak ,to przyczyną fiksowania obrotów jest własnie nastawnik ,a cykanie n75 ,tylko to potwierdza ...jak chcesz się przekonać ,to na właczonym zapłonie ,odepnij sobie wtyczkę od nastawnika ;-) usłuszysz cykanie n75 ,i to samo dzieje się jak wszystko jest podpięte ,a zużyty nastawnik, traci styk na ściezkach 8-) Także szukaj sprawnego nastawnika ,a nie n75 ;-) Jest jeszcze jedna możliwośc , masz tdi z nastawnikiem indukcyjnym ,i jest kiepski styk we wtyczce nastawnika ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 30 maja 2014, 21:58

:shock: MUNIOR nie nudzi ci się juz to tłumaczenie wkoło tego samego? :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 maja 2014, 22:46

gibaj pisze:MUNIOR nie nudzi ci się juz to tłumaczenie wkoło tego samego?
Nie :mrgreen: taki nałóg ;-)

MichalSWD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 13 lut 2014, 20:05

Post autor: MichalSWD » 31 maja 2014, 05:38

MUNIOR - dzięki za odpowiedź, dzisiaj sprawdzę. :)

gibaj - chyba od tego jest to forum, żeby osoby, chcące tak jak MUNIOR pomóc, mogły się wypowiedzieć. Niestety w chaosie internetu czasem traci się orientację co jest prawdą, a co nie. Zanim zadałem pytanie szukałem sam i były różne wersje tzw. "znawców".

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 08 cze 2014, 22:08

Niestety nie mogę się uporać z tym Vagiem, wyskakuje komunikat "Interface Status: 3- Not Found or Not Ready!" Jutro wieczorem może zrobię wirtualnego windowsa xp i zobaczę wtedy... Z silnikiem na razie jest ok :shock:, raz na kilka dni szarpnie ale już nie gaśnie ;-) przynajmniej mogę się w miarę pewnie przemieszczać i w sumie nie zawodzi a zrobiłem w tym tygodniu około 2000 km :-) ciekawi mnie czy pogorszy się jak zacznie się robić chłodniej...

KuanTi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: KuanTi » 18 cze 2014, 13:34

Cześć,
tak czytam cały wątek i jak bym swój przypadek widział.
U mnie też szarpało, czarna chmura jak w czołgu no i oczywiście gasł silnik.
Tak jak ktoś już napisał sprawdź przewody lecące do pompy wtryskowej.
U mnie działo się tak, że jak za nie pociągnąłem to skakał, gasł itp.
Odpiołem wtyczkę. przeczyściłem sprajem do styków.
Po wyschnięciu problem zniknął.

Sprawdź tą wtyczkę może będzie to samo co u mnie.

A jeżeli chodzi o Vaga to jakiego masz windowsa? Czy masz poprawnie ustawiony numer portu COM?

Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu
Mariusz

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 20 cze 2014, 15:52

Czyściłem kolego tą kostkę już chyba 3 razy :)

Zauważyłem że jak poszarpuje to w zakresie temp od 50 do 70 stopni, po rozgrzaniu jest ok...

Co do Vaga to win7 a COM i tu i tu jest ustawiony na 1. Nie mam teraz zbytnio czasu na zabawę z Vagiem bo dużo roboty mi się pojawiło... Będę musiał zainstalować emulator win xp i powinno ruszyć.

Pawelek_007o2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 04 sty 2010, 14:00
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Pawelek_007o2 » 21 cze 2014, 09:13

Witam Wszystkich. U mnie tez silnik nie równo pracuje i strasznie trzesie buda w czasie jazdy w tdi z 92 roku na pompie bosch. Kupiłem lekko stukniete audi tdi z 94 roku i ostatnio przełożyłem silnik z tej audi z 94 do mojej. Musiałem przełożyc równie wiązke ecu komputer oraz przepływomierz. Wszystko powpinałem tak jak powinno byc i nie chce silnik odpalać oraz kontrolna od świec żarowych sie pali cały czas. Czy może ktos wie czy nie trzeba jeszcze cos przełożyc w instalacji??? Pomocy

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 21 cze 2014, 10:49

Podepnij go pod Vaga i sprawdz jakie bledy ci pokaze

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 cze 2014, 13:41

Pawelek_007o2 pisze: U mnie tez silnik nie równo pracuje i strasznie trzesie buda w czasie jazdy w tdi z 92 roku na pompie bosch. Kupiłem lekko stukniete audi tdi z 94 roku i ostatnio przełożyłem silnik z tej audi z 94 do mojej.
Zamiast kupować silnik ,wystarczyło poszukać sprawnego nastawnika ,bo to on prawdopodobnie był przyczyną tego co się działo ;-) On albo wtryskiwacze, nie widziałem jak to chodziło ,wiec nie jestem w stanie powiedzieć na pewno ,gdybym słyszał ,to wątpliwości bym nie miał ;-) . Nie piszesz czy kupiłeś silnik z nastawnikiem jak twój ,czyli potencjometrycznym ,czy z indukcyjnym ...ale to i tak bez większego znaczenia,bo skoro swieci na stałe kontrolka świec ,coś jest nie halo ,prawdopodobnie z kompem ,albo z jego zasilaniem .Także musisz podłączyć pod vaga i o ile uda się połaczyć ,to na pewno w błędach będzie jakiś nie dający się skasować

Damik1992
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 12 maja 2014, 16:33

Post autor: Damik1992 » 11 lip 2014, 22:47

U mnie takie przerywanie i szarpanie podczas jazdy okazało się uszkodzonym wtryskiem sterującym. Tylko że mój tdi na wolnych pracował dobrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl