[B4 1Z] Szarpanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Widzę że popełniasz podstawowy błąd ,jaki popełnia większość osób ,myśląc że to interfejs zczytuje błedy ,czy robi inne cuda :roll: Otóż mój drogi ,to nie interfejs ,a program ,czyli np.vag com ,odpowiada za to ,co zczytuje i co można nim zrobić za pośrednictwem interfejsu 8-) a interfejs kazdy będzie dobry ,który połączy się ze sterownikiem auta ,o np.ten http://allegro.pl/najtanszy-vag-usb-kkl ... 45849.htmlPopej pisze:no to poprosiłbym jakieś źródło skąd można wyrwać taki interface za 30 zł? bo jak mam już kupować to chciałbym taki który będzie w stanie sczytać wszystko bez ograniczeń!
Podłączę się do tematu. Audi jeździło sobie pięknie do poniedziałku. Po wyjechaniu na drogę samochód zaczął dziwnie raz na jakiś czas przerywać (jakby mu na chwilę odcinało paliwo). Przerywanie było odczuwalne zarówno podczas lekkiego przyspieszania jak i na wolnych obrotach. Podniosłem maskę i słyszę, że zaworek N75 głośno cyka. Za jakiś czas przestał i przestało szarpać silnikiem (nawet na postoju). Potem znowu zaczął się robić głośny i silnik zaczął przerywać. Odpiąłem wtyczkę od zaworka, cykanie ustało i szarpanie też. Przejechałem tak ze 30 km i było OK. Co ciekawe nie odczułem tez szczególnego spadku mocy. Podpiąłem VAG i nie wykazało żadnych błędów. Zapiąłem wtyczkę od N75 i aktualnie jest tak, że zaczyna cykać chwilę po uruchomieniu silnika i potem się uspokaja. Silnikiem nie szarpie nawet jak cyka N75. Czy to sam zaworek poszedł się trącać czy jego zachowanie jest wynikiem innej usterki? Dziwi mnie, że zaworek odpowiedzialny za sterowanie turbiną nagle zaczyna mieć wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach. Chciałbym się poradzić zanim wydam kasę na nowy zaworek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mylisz się :roll: Nie ma takiej opcji ,żeby n75 miał wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach 8-) A co ma :?: ...zaraz sprubuję zgadnąć ...masz nastawnik potencjometryczny , starszego typu ,z tzw.górnym przelewem :?: zgadłem :?: Jeśli tak ,to przyczyną fiksowania obrotów jest własnie nastawnik ,a cykanie n75 ,tylko to potwierdza ...jak chcesz się przekonać ,to na właczonym zapłonie ,odepnij sobie wtyczkę od nastawnika usłuszysz cykanie n75 ,i to samo dzieje się jak wszystko jest podpięte ,a zużyty nastawnik, traci styk na ściezkach 8-) Także szukaj sprawnego nastawnika ,a nie n75 Jest jeszcze jedna możliwośc , masz tdi z nastawnikiem indukcyjnym ,i jest kiepski styk we wtyczce nastawnikaMichalSWD pisze:Dziwi mnie, że zaworek odpowiedzialny za sterowanie turbiną nagle zaczyna mieć wpływ na pracę silnika na wolnych obrotach.
MUNIOR - dzięki za odpowiedź, dzisiaj sprawdzę.
gibaj - chyba od tego jest to forum, żeby osoby, chcące tak jak MUNIOR pomóc, mogły się wypowiedzieć. Niestety w chaosie internetu czasem traci się orientację co jest prawdą, a co nie. Zanim zadałem pytanie szukałem sam i były różne wersje tzw. "znawców".
gibaj - chyba od tego jest to forum, żeby osoby, chcące tak jak MUNIOR pomóc, mogły się wypowiedzieć. Niestety w chaosie internetu czasem traci się orientację co jest prawdą, a co nie. Zanim zadałem pytanie szukałem sam i były różne wersje tzw. "znawców".
Niestety nie mogę się uporać z tym Vagiem, wyskakuje komunikat "Interface Status: 3- Not Found or Not Ready!" Jutro wieczorem może zrobię wirtualnego windowsa xp i zobaczę wtedy... Z silnikiem na razie jest ok :shock:, raz na kilka dni szarpnie ale już nie gaśnie przynajmniej mogę się w miarę pewnie przemieszczać i w sumie nie zawodzi a zrobiłem w tym tygodniu około 2000 km ciekawi mnie czy pogorszy się jak zacznie się robić chłodniej...
Cześć,
tak czytam cały wątek i jak bym swój przypadek widział.
U mnie też szarpało, czarna chmura jak w czołgu no i oczywiście gasł silnik.
Tak jak ktoś już napisał sprawdź przewody lecące do pompy wtryskowej.
U mnie działo się tak, że jak za nie pociągnąłem to skakał, gasł itp.
Odpiołem wtyczkę. przeczyściłem sprajem do styków.
Po wyschnięciu problem zniknął.
Sprawdź tą wtyczkę może będzie to samo co u mnie.
A jeżeli chodzi o Vaga to jakiego masz windowsa? Czy masz poprawnie ustawiony numer portu COM?
Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu
Mariusz
tak czytam cały wątek i jak bym swój przypadek widział.
U mnie też szarpało, czarna chmura jak w czołgu no i oczywiście gasł silnik.
Tak jak ktoś już napisał sprawdź przewody lecące do pompy wtryskowej.
U mnie działo się tak, że jak za nie pociągnąłem to skakał, gasł itp.
Odpiołem wtyczkę. przeczyściłem sprajem do styków.
Po wyschnięciu problem zniknął.
Sprawdź tą wtyczkę może będzie to samo co u mnie.
A jeżeli chodzi o Vaga to jakiego masz windowsa? Czy masz poprawnie ustawiony numer portu COM?
Pozdrawiam i życzę szybkiego rozwiązania problemu
Mariusz
Czyściłem kolego tą kostkę już chyba 3 razy
Zauważyłem że jak poszarpuje to w zakresie temp od 50 do 70 stopni, po rozgrzaniu jest ok...
Co do Vaga to win7 a COM i tu i tu jest ustawiony na 1. Nie mam teraz zbytnio czasu na zabawę z Vagiem bo dużo roboty mi się pojawiło... Będę musiał zainstalować emulator win xp i powinno ruszyć.
Zauważyłem że jak poszarpuje to w zakresie temp od 50 do 70 stopni, po rozgrzaniu jest ok...
Co do Vaga to win7 a COM i tu i tu jest ustawiony na 1. Nie mam teraz zbytnio czasu na zabawę z Vagiem bo dużo roboty mi się pojawiło... Będę musiał zainstalować emulator win xp i powinno ruszyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 04 sty 2010, 14:00
- Lokalizacja: Podlasie
Witam Wszystkich. U mnie tez silnik nie równo pracuje i strasznie trzesie buda w czasie jazdy w tdi z 92 roku na pompie bosch. Kupiłem lekko stukniete audi tdi z 94 roku i ostatnio przełożyłem silnik z tej audi z 94 do mojej. Musiałem przełożyc równie wiązke ecu komputer oraz przepływomierz. Wszystko powpinałem tak jak powinno byc i nie chce silnik odpalać oraz kontrolna od świec żarowych sie pali cały czas. Czy może ktos wie czy nie trzeba jeszcze cos przełożyc w instalacji??? Pomocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zamiast kupować silnik ,wystarczyło poszukać sprawnego nastawnika ,bo to on prawdopodobnie był przyczyną tego co się działo On albo wtryskiwacze, nie widziałem jak to chodziło ,wiec nie jestem w stanie powiedzieć na pewno ,gdybym słyszał ,to wątpliwości bym nie miał . Nie piszesz czy kupiłeś silnik z nastawnikiem jak twój ,czyli potencjometrycznym ,czy z indukcyjnym ...ale to i tak bez większego znaczenia,bo skoro swieci na stałe kontrolka świec ,coś jest nie halo ,prawdopodobnie z kompem ,albo z jego zasilaniem .Także musisz podłączyć pod vaga i o ile uda się połaczyć ,to na pewno w błędach będzie jakiś nie dający się skasowaćPawelek_007o2 pisze: U mnie tez silnik nie równo pracuje i strasznie trzesie buda w czasie jazdy w tdi z 92 roku na pompie bosch. Kupiłem lekko stukniete audi tdi z 94 roku i ostatnio przełożyłem silnik z tej audi z 94 do mojej.