Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno kupiłem okazyjnie audi 80 b3 na mechanicznym wtrysku. Auto przeszło wizytę u mechanika i jego stan jest "prawie salonowy" z wyjątkiem pracy silnika. Sprawa wygląda następująco: Na Pb auto chodzi równiutko, pali z pierwszego, podczas przyspieszenia czasem bardzo delikatnie szarpie i nie wiem dlaczego ale ciężko jest pojechać szybciej niż 100km/h. Na LPG jest bardzo podobnie, nie ma problemow z paleniem chodzi równo, ale z osiągami jest coś nie w porządku. Dodam jeszcze, że gość dał śrubkę do regulacji wolnych obrotów, co słyszałem, że przy wtryskach mechanicznych nie powinno występować. Nie wiem czy to jakieś ma znaczenie. A co do wizyty u mechanika, dobrze wiecie jak kończy się to z tymi modelami silnika. Chyba, że ktoś z Was zna dobrego Magika od Mechanicznych wtrysków w lubelskim i może polecić. Mam nadzieję, że cały układ wymaga regulacji, ale jeśli macie jakieś pomysły piszcie, będę mierzył, badał, sprawdzał, żeby samochodzik chodził jak mu było dane z fabryki
Auto kupiłem od człowieka, który widać miał dobre chęci i większość rzeczy robił sam. Poprawiłem po nim elektrykę, bo była poskręcana na "ryja" i wszystkie detale wizualne w środku. Nadszedł czas na mechanikę i poprawę pracy Audiczki, dlatego prosiłbym o pomoc.
Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
[B3 1.8 JN] Problem z osiągami.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
występuje występujePagon666 pisze: Dodam jeszcze, że gość dał śrubkę do regulacji wolnych obrotów, co słyszałem, że przy wtryskach mechanicznych nie powinno występować.
no ja mam ale aż w Zamościu a tu masz kawałekPagon666 pisze: Chyba, że ktoś z Was zna dobrego Magika od Mechanicznych wtrysków w lubelskim i może polecić.
Proponuję najpierw sprawdzić cały układ dolotowy czy jest szczelny to podstawa.
Tutaj jest książeczka reguluję i naprawiam bardzo przydatna rzecz jest tam też JN opisany http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ,2/page,2/
ewentualnie przeglądaj te tematy lub też podobne http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Pagon666, wygląda to jak JN, na pewno patrząc na osprzęt
Hmm nie widzę u Ciebie żadnej klapki antywybuchowej, więc radzę sprawdź jak wygląda klapa przepływomierza czy nie ociera lub czy nie jest pogięta.
Masz też urwane odprowadzanie oparów i radzę to jakoś zatkać bo jest to swego rodzaju nieszczelność.
To tak na szybko co zauważyłem.
Jeśli chodzi o nr silnika to mniej więcej w tym miejscu powinien być
tylko trzeba najpierw dobrze oczyścić
Hmm nie widzę u Ciebie żadnej klapki antywybuchowej, więc radzę sprawdź jak wygląda klapa przepływomierza czy nie ociera lub czy nie jest pogięta.
Masz też urwane odprowadzanie oparów i radzę to jakoś zatkać bo jest to swego rodzaju nieszczelność.
To tak na szybko co zauważyłem.
Jeśli chodzi o nr silnika to mniej więcej w tym miejscu powinien być
tylko trzeba najpierw dobrze oczyścić
o wlaśnie, widzę, że będę mógł się sporo od Ciebie nauczyć miło mi bardzo, że chcesz pomóc, już biorę się do roboty co więcej Ci pokazać, żebyś mógł podpowiedzieć?
[ Dodano: 2014-05-31, 12:52 ]
Sprawdziłem i mój silnik to model JN na 100% teraz pytanie czy to źle czy dobrze? Obejrzałem tez dość dokładnie całość pod maską i mam kilka nurtujących mnie rozwiązań. Zaraz wstawię fotki z czym mam wątpliwości.
[ Dodano: 2014-05-31, 13:07 ]
A więc po kolei:
1. Na początek rozwiązanie prawdopodobnie gazownika z blaszką regulującą dopływ powietrza? Po co to? Też tak macie? Dlaczego to tak marnie wykonane?
2. Co to jest za wiązka przewodów, od czego są odpowiedzialne i czy widoczne ślady zużycia mogą negatywnie wpływać na pracę silnika?
3. Od czego jest brązowy odłączony czujnik?
[ Dodano: 2014-06-07, 09:57 ]
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda, jeżeli nie będzie żadnej odpowiedzi, temat skończy w koszu;) Ale mam jeszcze jedno pytanie Czy próbował ktoś z Was wstawić BLOSA'a do takiej instalacji gazowej?
[ Dodano: 2014-05-31, 12:52 ]
Sprawdziłem i mój silnik to model JN na 100% teraz pytanie czy to źle czy dobrze? Obejrzałem tez dość dokładnie całość pod maską i mam kilka nurtujących mnie rozwiązań. Zaraz wstawię fotki z czym mam wątpliwości.
[ Dodano: 2014-05-31, 13:07 ]
A więc po kolei:
1. Na początek rozwiązanie prawdopodobnie gazownika z blaszką regulującą dopływ powietrza? Po co to? Też tak macie? Dlaczego to tak marnie wykonane?
2. Co to jest za wiązka przewodów, od czego są odpowiedzialne i czy widoczne ślady zużycia mogą negatywnie wpływać na pracę silnika?
3. Od czego jest brązowy odłączony czujnik?
[ Dodano: 2014-06-07, 09:57 ]
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda, jeżeli nie będzie żadnej odpowiedzi, temat skończy w koszu;) Ale mam jeszcze jedno pytanie Czy próbował ktoś z Was wstawić BLOSA'a do takiej instalacji gazowej?