Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Problem z osiągami.

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

[B3 1.8 JN] Problem z osiągami.

Post autor: Pagon666 » 31 maja 2014, 07:04

Witam wszystkich forumowiczów.
Niedawno kupiłem okazyjnie audi 80 b3 na mechanicznym wtrysku. Auto przeszło wizytę u mechanika i jego stan jest "prawie salonowy" z wyjątkiem pracy silnika. Sprawa wygląda następująco: Na Pb auto chodzi równiutko, pali z pierwszego, podczas przyspieszenia czasem bardzo delikatnie szarpie i nie wiem dlaczego ale ciężko jest pojechać szybciej niż 100km/h. Na LPG jest bardzo podobnie, nie ma problemow z paleniem chodzi równo, ale z osiągami jest coś nie w porządku. Dodam jeszcze, że gość dał śrubkę do regulacji wolnych obrotów, co słyszałem, że przy wtryskach mechanicznych nie powinno występować. Nie wiem czy to jakieś ma znaczenie. A co do wizyty u mechanika, dobrze wiecie jak kończy się to z tymi modelami silnika. Chyba, że ktoś z Was zna dobrego Magika od Mechanicznych wtrysków w lubelskim i może polecić. Mam nadzieję, że cały układ wymaga regulacji, ale jeśli macie jakieś pomysły piszcie, będę mierzył, badał, sprawdzał, żeby samochodzik chodził jak mu było dane z fabryki ;)

Auto kupiłem od człowieka, który widać miał dobre chęci i większość rzeczy robił sam. Poprawiłem po nim elektrykę, bo była poskręcana na "ryja" :P i wszystkie detale wizualne w środku. Nadszedł czas na mechanikę i poprawę pracy Audiczki, dlatego prosiłbym o pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 maja 2014, 07:40

Pagon666 pisze: Dodam jeszcze, że gość dał śrubkę do regulacji wolnych obrotów, co słyszałem, że przy wtryskach mechanicznych nie powinno występować.
występuje występuje
Pagon666 pisze: Chyba, że ktoś z Was zna dobrego Magika od Mechanicznych wtrysków w lubelskim i może polecić.
no ja mam ale aż w Zamościu a tu masz kawałek

Proponuję najpierw sprawdzić cały układ dolotowy czy jest szczelny to podstawa.

Tutaj jest książeczka reguluję i naprawiam bardzo przydatna rzecz jest tam też JN opisany http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... ,2/page,2/

ewentualnie przeglądaj te tematy lub też podobne http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 31 maja 2014, 07:50

Ok, niedlugo sprawdzę szczelność. Wlaśnie czytam ta książkę, i na pewno będę z niej korzystał, ale jeszcze zrodziło mi się pytanie: czy mój silnik to JN? jak to sprawdzić?

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 maja 2014, 07:52

Pagon666 pisze:czy mój silnik to JN? jak to sprawdzić?
na bloku silnika masz wybite między 3 a 4 cylindrem, ewentualnie zapodaj fotkę to Ci powiem :-P

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 31 maja 2014, 08:12

Wygląda to tak, ja tam nic nie widziałem żadnego oznaczenia JN, ale jak to mowią, kto nie widzi, ten nie umie dobrze spojrzeć.

Obrazek


Obrazek

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 maja 2014, 08:46

Pagon666, wygląda to jak JN, na pewno patrząc na osprzęt
Hmm nie widzę u Ciebie żadnej klapki antywybuchowej, więc radzę sprawdź jak wygląda klapa przepływomierza czy nie ociera lub czy nie jest pogięta.
Masz też urwane odprowadzanie oparów i radzę to jakoś zatkać bo jest to swego rodzaju nieszczelność.
To tak na szybko co zauważyłem.

Jeśli chodzi o nr silnika to mniej więcej w tym miejscu powinien być

Obrazek


tylko trzeba najpierw dobrze oczyścić :-P

Pagon666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 31 maja 2014, 06:26
Lokalizacja: Czerniejów

Post autor: Pagon666 » 31 maja 2014, 11:54

o wlaśnie, widzę, że będę mógł się sporo od Ciebie nauczyć ;) miło mi bardzo, że chcesz pomóc, już biorę się do roboty ;) co więcej Ci pokazać, żebyś mógł podpowiedzieć?

[ Dodano: 2014-05-31, 12:52 ]
Sprawdziłem i mój silnik to model JN na 100% ;) teraz pytanie czy to źle czy dobrze? Obejrzałem tez dość dokładnie całość pod maską i mam kilka nurtujących mnie rozwiązań. Zaraz wstawię fotki z czym mam wątpliwości.

[ Dodano: 2014-05-31, 13:07 ]
A więc po kolei:

1. Na początek rozwiązanie prawdopodobnie gazownika z blaszką regulującą dopływ powietrza? Po co to? Też tak macie? Dlaczego to tak marnie wykonane? Obrazek

2. Co to jest za wiązka przewodów, od czego są odpowiedzialne i czy widoczne ślady zużycia mogą negatywnie wpływać na pracę silnika?

Obrazek

3. Od czego jest brązowy odłączony czujnik?

Obrazek

[ Dodano: 2014-06-07, 09:57 ]
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze zagląda, jeżeli nie będzie żadnej odpowiedzi, temat skończy w koszu;) Ale mam jeszcze jedno pytanie ;) Czy próbował ktoś z Was wstawić BLOSA'a do takiej instalacji gazowej?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl