Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 3A] tuning silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

[2.0 3A] tuning silnika

Post autor: athek » 03 cze 2014, 19:03

Witam wszystkich.. zabieram się za robotę silnika 3A w mojej quattrówce.. nie chcę swapów na 16v i inne wynalazki.. chcę go poprostu trochę podciągnąć i mam nadzieję że mi w tym pomożecie.. więc
głowica idzie do portingu (rozwiert na większe zawory wiadomo dolot i wydech większe średnice)
ii tutaj moja koncepcja troszkę staje..
co mogę więcej zrobić ??
lżejsze koło zamachowe ?
jaki dolot?
wydech o większym przekroju inny kolektor wydechowy ?
co jeszcze??
Proszę o sensowne odpowiedzi
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 cze 2014, 20:42 przez athek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 cze 2014, 19:33

athek, na początek tagi w temacie _uwaga

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 03 cze 2014, 20:03

Elektroniczny wtrysk paliwa na start.
Bo jak to sensownie podkreślam sensownie ogarniesz na mechanicznym ?
Dalej:
-wałek (reg. kółko)
-podbicie cr

To chyba tyle co przy n/a można zrobić; dalej jest swap i doładowanie.

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 03 cze 2014, 20:40

Ok zaraz zmienię;)
co do ogólnego zarysu pojazdu. jest to Audi z 88 roku B3 w quattro
nie chcę robić wyścigówki bo bym wsadził coś sensownego.. chcę poprostu podkręcić ten motor. wyremontować go i tyle aby została seria.. co masz na myśli mówiąc elektroniczny wtrysk wałek i podbicie cr ?

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 03 cze 2014, 21:02

Mam na myśli elektroniczny wtrysk paliwa digifanty i inne.
Wałek- ostry wałek z regulowanym kółkiem.
Podbicie cr- zwiększenie stopnia sprężania.

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 04 cze 2014, 18:23

Jak narazie głowica pojechała do Portingu. zebranie jej dolnej powierzchni nie zwiększy sztopnia sprężania ??.. ten wtrysk co mam i tak nadaje siędo kosza wię muszę myśleć coś innego

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 07 cze 2014, 12:43

Porting głowicy z wymianą zaworów na większe a po chwili tylko wyremontować silnik by została seria? Albo seria albo mody... wybieraj

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 10 cze 2014, 20:00

Jak bym chciał modzić to bym wrzucił 2.7 biturbo albo 2.2 turbo.. chcę zrobić klasyczne auto bez udziwnień.. cały digifant już mam czekam jeszcze tydzień na głowicę.. no i będzie składanie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 10 cze 2014, 21:49

Tyle, że jedyna słuszna przeróbka tego silnika, to wywalenie go z komory. Zrobiłeś głowicę, nie chce mi sie wierzyc, ze wsadzisz tam wieksze zawory. Troche przeportowana i tyle. Jak mocno liznieta to nie ustawisz faz rozrzadu bez regulowanego kółka. No ale załóżmy, że masz zrobioną głowice...

To co teraz bierz sie za przepustnice i reszte doloto, daj mu tego powietrza.

Pozniej założysz sobie digi? Zamienił stryjek siekierke na kijek.
Digi tez jest durny. A pozniej sie okaze ze jak zaczniesz liczyc to samochod juz nie wart tyle i rzucisz wszystko w cholere.

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 11 cze 2014, 18:53

głowica to szmelc jest pęknięta ;/ taka informację dostałem.. no więc.. PANY :mrgreen: co mam wsadzić rozwojowego ? :D chyba to będzie najlepsze co można zrobić faktycznie hmm.. wiec jakieś propozycje ???

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 cze 2014, 01:07

Standard 1.8t, albo bez t.

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 12 cze 2014, 09:25

chodzi ci o 1.8T z A4/A6 AEB ? 150ps ? Miałem A6 z tym motorem i nie mam miłych wspomnień z nim.. a co powiecie o 6A ?? albo 2.2 z 80. pasuje żeby silnik pasował na moją skrzynię quattro bo zmieniać skrzynie półosie i wał do tego no to się zrobi dodatkowo ze 3 koła...

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 cze 2014, 10:49

athek pisze:a co powiecie o 6A ??
ciężko znaleźć coś niewyeksploatowanego i lubi przekręcić panewkę do tego mechanicznym wtrysk (chyba że od razu wsadzisz elektroniczny digifanta albo na śwince/standalone). Według mnie pod względem elastyczności, niezawodności i bezproblemowości lepszy jest 1.8T. Zresztą bardziej zależy w jakim stanie kupisz bo 1.8T może zatkać się smok jak ktoś jeździł na syfnym oleju albo go nie wymieniał za często.
athek pisze:albo 2.2 z 80
chodzi o 2.2 wolnossący, turbo 10V czy turbo 20V?
athek pisze:pasuje żeby silnik pasował na moją skrzynię quattro
silnik będzie pasował ci każdy z wymienionych.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2014, 10:50 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 cze 2014, 10:49

1.8T z czegokolwiek. AEB z pierwszych lat produkcji ma kute tłoki wiec to jego plus. Jesli nie masz z nim dobrych wspomnien to znaczy, że to było zjezdzone gówno. 1.8T wzdłuzny pasuje na skrzynie z normalnych 2.0 jak tam z Twoim to nie wiem, trzeba by porównać dzwony. Co do silnika 2.2 to dla nie to przestarzała konstrukcja wielka, w dodatku kosztowna w utrzymaniu, ale sa u nas ludzie którzy chwala.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 12 cze 2014, 11:09

athek - lepiej napisz gdzie po diagnozie robiącego głowicę jest pęknięta. Bo jeśli miedzy zaworami to standard nie mający wpływu na jej pracę. Oczywiście pęknięcia mogą w tym miejscu być głębokie z przepływami włącznie ale codziennością są pęknięcia powierzchowne. :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl