[2.0 3A] tuning silnika
[2.0 3A] tuning silnika
Witam wszystkich.. zabieram się za robotę silnika 3A w mojej quattrówce.. nie chcę swapów na 16v i inne wynalazki.. chcę go poprostu trochę podciągnąć i mam nadzieję że mi w tym pomożecie.. więc
głowica idzie do portingu (rozwiert na większe zawory wiadomo dolot i wydech większe średnice)
ii tutaj moja koncepcja troszkę staje..
co mogę więcej zrobić ??
lżejsze koło zamachowe ?
jaki dolot?
wydech o większym przekroju inny kolektor wydechowy ?
co jeszcze??
Proszę o sensowne odpowiedzi
Pozdrawiam
głowica idzie do portingu (rozwiert na większe zawory wiadomo dolot i wydech większe średnice)
ii tutaj moja koncepcja troszkę staje..
co mogę więcej zrobić ??
lżejsze koło zamachowe ?
jaki dolot?
wydech o większym przekroju inny kolektor wydechowy ?
co jeszcze??
Proszę o sensowne odpowiedzi
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 cze 2014, 20:42 przez athek, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Tyle, że jedyna słuszna przeróbka tego silnika, to wywalenie go z komory. Zrobiłeś głowicę, nie chce mi sie wierzyc, ze wsadzisz tam wieksze zawory. Troche przeportowana i tyle. Jak mocno liznieta to nie ustawisz faz rozrzadu bez regulowanego kółka. No ale załóżmy, że masz zrobioną głowice...
To co teraz bierz sie za przepustnice i reszte doloto, daj mu tego powietrza.
Pozniej założysz sobie digi? Zamienił stryjek siekierke na kijek.
Digi tez jest durny. A pozniej sie okaze ze jak zaczniesz liczyc to samochod juz nie wart tyle i rzucisz wszystko w cholere.
To co teraz bierz sie za przepustnice i reszte doloto, daj mu tego powietrza.
Pozniej założysz sobie digi? Zamienił stryjek siekierke na kijek.
Digi tez jest durny. A pozniej sie okaze ze jak zaczniesz liczyc to samochod juz nie wart tyle i rzucisz wszystko w cholere.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
ciężko znaleźć coś niewyeksploatowanego i lubi przekręcić panewkę do tego mechanicznym wtrysk (chyba że od razu wsadzisz elektroniczny digifanta albo na śwince/standalone). Według mnie pod względem elastyczności, niezawodności i bezproblemowości lepszy jest 1.8T. Zresztą bardziej zależy w jakim stanie kupisz bo 1.8T może zatkać się smok jak ktoś jeździł na syfnym oleju albo go nie wymieniał za często.athek pisze:a co powiecie o 6A ??
chodzi o 2.2 wolnossący, turbo 10V czy turbo 20V?athek pisze:albo 2.2 z 80
silnik będzie pasował ci każdy z wymienionych.athek pisze:pasuje żeby silnik pasował na moją skrzynię quattro
Ostatnio zmieniony 12 cze 2014, 10:50 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
1.8T z czegokolwiek. AEB z pierwszych lat produkcji ma kute tłoki wiec to jego plus. Jesli nie masz z nim dobrych wspomnien to znaczy, że to było zjezdzone gówno. 1.8T wzdłuzny pasuje na skrzynie z normalnych 2.0 jak tam z Twoim to nie wiem, trzeba by porównać dzwony. Co do silnika 2.2 to dla nie to przestarzała konstrukcja wielka, w dodatku kosztowna w utrzymaniu, ale sa u nas ludzie którzy chwala.