Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 3A] tuning silnika

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 12 cze 2014, 16:00

Jarek-LT widziałem wiele głowic z golfa II 1.6 Turbo Diesel z ickiem i widziałem ich pęknięcia hehehe :D sam takie montowałem... :mrgreen: ale mowi ze podobno gdzieś pęknięcie w kanale olejowym mowi ze lepiej by bylo kupić inną i dopiero robić no i jest kwestia rantu na cylindrze ;/ miodów z tego nie będzie.. tak panowie rozmyślam co by tutaj wsadzić i tak do 2 litrów by spasowało. słyszałem o tych 1.8T ze maja kute doły. ale co do moich odczuć z 1.8T to za duzo paliły jak na swoją moc.. chociaż A6C5 też kawałek autka i pewnie w takiej 80 to by ładnie latało.. pomóżcie panowie coś wybrać bo myślę że bardziej ku wolnossącemu motorowi się kłaniam.. tylko co wybrać... hmm

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 12 cze 2014, 16:27

Zrobisz wirus w 150km 20vt to bedzie palił mniej.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 cze 2014, 17:23

athek pisze:ale co do moich odczuć z 1.8T to za duzo paliły jak na swoją moc..
Jakbyś pojeździł 2.6 ABC to byś dopiero zobaczył co to jest duże spalanie w porównaniu do mocy.
Pamiętam że Sagemowi AEB w 80 avant palił coś około 7-8l/100km litrów benzyny w trasie a teraz ma A4 B5 Q chyba z APU i z tego co pisał to mieścił się w 10l gazu na 100km.

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 12 cze 2014, 17:24

No wiem ale chcę ciąć koszta trochę a cały 1.8T z osprzętem to niezły wydatek.. a 2.0 ACE nie nada się ?? mi więcej kucyków nie potrzeba a chyba mniej kombinacji z takim.. dodatkowo mam kompletnie nowy mechaniczny wtrysk z przepływką :D RZADKOŚĆ :D więc mógłbym go montować do tego motoru.. pozostaje kwestia osadzenia go w budzie no i całej elektryki.. silnik mogę wyremontować ale ogarnąć elektrykęto już niebardzo

[ Dodano: 2014-06-12, 17:26 ]
e nie nie bez gazu panowie :D

[ Dodano: 2014-06-12, 19:29 ]
Jeszcze mi przyszedł na myśl silnik ABF z GTI mk3 ???

[ Dodano: 2014-06-12, 19:31 ]
ABF jest poprzeczny więc odpada ;/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 cze 2014, 20:59

athek pisze: więc mógłbym go montować do tego motoru.. pozostaje kwestia osadzenia go w budzie no i całej elektryki.. silnik mogę wyremontować ale ogarnąć elektrykęto
Jak będziesz miał silnik z wiązką z Audi 80 to przekładasz wiązki i nie musisz nic lutować. Tylko musisz wywalić całą deskę i ogrzewanie bo wiązka silnika idzie pod dywanikiem przy samej ścianie grodziowej i lepszy dostęp do spodu skrzynki bezpieczników.

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 13 cze 2014, 10:03

widziałem wczoraj 80 B3 91rok a w nim Silnik 6A to chyba bliźniak ACE ?? i powiem tak. różnica duża co do osadzenia w komorze w porównaniu do mojego aktualnego 3A. akumulator ja mam w podszybiu tam jest przy prawym nadkolu koło zbiorniczka płynu do wspom. jest zdecydowanie cofnięty bliżej sciany grodziowej poza tym jest wysoko praktycznie na styk z maską a mój jest dużo niżej osadzony.. może to być przez to że ten 6A to nie quattro ???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 cze 2014, 10:18

athek pisze:różnica duża co do osadzenia w komorze w porównaniu do mojego aktualnego 3A
Gdzieś chyba ktoś wyjaśniał na forum, że ACE i 6A to są short blocki zrobione specjalnie pod montaż podłużny bo zwykły block nie zmieścił by się pod maską z głowicą 16V. A bloki silników 8 zaworowych są takie same jak tych poprzecznych bo mają niższą głowicę i się mieszczą pod maską.

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 13 cze 2014, 17:51

Więc wychodzi na to że wkłądając ACE/6A trzeba rzeźbić sciankę grodziową ??
Przemyślałem wiele rzeczy i doszedłem do wniosku że chcę wsadzić coś wolnossącego do 2 litrów pojemności.. szukałem silnika z 90 quattro 2.0 20v ale to nie do znalezienia :D
hmm może 1.8 ADR z A4 ?? no nie wiem nic innego mi nie przychodzi na myśl.. narazie załatwiłem głowicę do swojego 3A poskładałem i co ? NIE MA MOCY :cry: rozrząd składany na pałę bo się nie pokrywa znak na wałku hehehe i nie wiem do końca czy jest poskładany dobrze ale to już inny temat.. Jakie jeszcze silniki warto brać pod uwagę ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 cze 2014, 17:59

athek pisze:Więc wychodzi na to że wkłądając ACE/6A trzeba rzeźbić sciankę grodziową ??
Nie ściana grodziowa musi być taka sama. Na pewno źle popatrzyłeś albo wizualnie wygląda inaczej bo nie ma tam akumulatora. Zresztą zobacz jaka ta głowica 16V jest szeroka: http://stal-car.pl/allegro_zdjecia/alle ... 7a650a.JPG

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 14 cze 2014, 08:04

Hej aldi - a skąd masz te zdjęcie / teraz ona leży u mnie , chyba że wystawili drugą.

Jarek-LT <ok>

hej - ten temat można podczepić pod mój / podobny dylemat - problem.

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 14 cze 2014, 15:17

noo narazie poskładalem silnik na innej glowicy standardowej ale za chooj nie pasuje mi znak rozrządu :D zdecydowanie podszybie jest inne w 3A 88rok niz w 6A 91 rok masakra juz nie wiem co ogarniac :D

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 16 cze 2014, 22:13

Jak chcesz trochę porzeźbić to zapodaj na swój blok głowicę x-flow od audi A4 1,6 8v do tego wtrysk elektroniczny, zrób dolot, podnies stopień sprężania i napewno odczujesz różnicę w osiągach. Na tej głowicy od 4000 RPM silniczek fajnie kręci i oddaje moc :-D

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 cze 2014, 22:21

ta głowica siada p&p?

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 17 cze 2014, 07:13

Jak założysz ADP to tak, w innych x-flow 1,6 8v podobno trzeba coś przerabiać, dwa otwory na śruby głowicy i jakiś kanał olejowy

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 17 cze 2014, 09:35

Czyli sztuka dla sztuki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl