[B4 2.0 ABK] Masa problemów z LPG 2.0 ABK
[B4 2.0 ABK] Masa problemów z LPG 2.0 ABK
Witam.
Chciałbym prosic o poradę w związku z kilkoma problemami z silnikiem 2.0 ABK zasilanym LPG 2 gen. A mianowicie:
1. Na benzynie samochód chodzi na 3 cylindry (komputer pokazal uszkodzony czujnik spalania stukowego i problem z czujnikiem polozenia wału, ktorego ABK nie ma )
2. Na gazie chodzi równo, ale lubi dławić się przy ruszaniu, na zimnym silniku na gazie obroty falują 400-1500, nagrzany chodzi podręcznikowo.
3. Dymi niczym zajechane TDI
No i najważniejsza historia sprzed 2 dni:
Po odpaleniu i przygazowaniu żeby sie przełączył na gaz, był strzał i od tego momentu na gazie na jałowym jest około 4 tys obrotów, na benzynie natomiast silnik sobie pyrka skacząc z obrotami. Czytałem opinie tu na forum, że w LPG 2 gen przy problemach z duzymi obrotami na gazie mozna np całkowicie odlaczyc przepływkę (i uzbierać monety), na Pb będzie gorzej ale LPG powinno wrócic do normy, a jak jest naprawdę ?
Za wszelkie pomocne odpowiedzi na temat serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam.
Chciałbym prosic o poradę w związku z kilkoma problemami z silnikiem 2.0 ABK zasilanym LPG 2 gen. A mianowicie:
1. Na benzynie samochód chodzi na 3 cylindry (komputer pokazal uszkodzony czujnik spalania stukowego i problem z czujnikiem polozenia wału, ktorego ABK nie ma )
2. Na gazie chodzi równo, ale lubi dławić się przy ruszaniu, na zimnym silniku na gazie obroty falują 400-1500, nagrzany chodzi podręcznikowo.
3. Dymi niczym zajechane TDI
No i najważniejsza historia sprzed 2 dni:
Po odpaleniu i przygazowaniu żeby sie przełączył na gaz, był strzał i od tego momentu na gazie na jałowym jest około 4 tys obrotów, na benzynie natomiast silnik sobie pyrka skacząc z obrotami. Czytałem opinie tu na forum, że w LPG 2 gen przy problemach z duzymi obrotami na gazie mozna np całkowicie odlaczyc przepływkę (i uzbierać monety), na Pb będzie gorzej ale LPG powinno wrócic do normy, a jak jest naprawdę ?
Za wszelkie pomocne odpowiedzi na temat serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Możliwe jest ze od strzału poszła Przepływka. Pamiętaj ze II gen w ABK to wrażliwy temat. Układ WN musisz mieć w 101% sprawny , zero nieszczelności oraz dobry gazownik który ogarnie IIgen w ABK. Ja tez mam II gen w ABK i tez miałem problemy z gazem . Cały układ WN na ori częściach + wyeliminowanie nieszczelności + dobry gazownik (byłem u 5 żaden nie umiał ogarnąć dopiero 6 wziął się porządnie za robotę) auto śmiga nw gazie świetnie . Ale podstawa to dobrze ogarnąć WN , nieszczelności i znaleźć dobrego gazownika a auto bd na gazie śmiało że hoho
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
dm1991, hym w temacie napisałeś że masz problem z lpg
Skoro byłeś na kompie to czy były robione odczyty w blokach pomiarowych :?: czy tylko błędy, próbowałeś je kasować pojawiają się ponownie :?:
Co do przepływki to można ją zregenerować w większości przypadków jest temat na forum poszukaj <google>
ale z tego co ja widzę to większe problemy masz z bp i samym silnikiem boMasa problemów z LPG
dm1991 pisze:3. Dymi niczym zajechane TDI
to nie są normalne objawy a napisz może jeszcze na jaki kolor kopci :?:dm1991 pisze:1. Na benzynie samochód chodzi na 3 cylindry
naprawiłeś to :?: owszem nie ma czujnika położenia wału ale tą rolę spełnia czujnik halla jak mi wiadomo. Ktoś kiedyś pisał że to normalny objaw jak się ma gaz ale ja tu pewności nie mam jeszcze nie widziałem tego w ABK tylko ABT.dm1991 pisze:(komputer pokazal uszkodzony czujnik spalania stukowego i problem z czujnikiem polozenia wału, ktorego ABK nie ma )
Skoro byłeś na kompie to czy były robione odczyty w blokach pomiarowych :?: czy tylko błędy, próbowałeś je kasować pojawiają się ponownie :?:
Co do przepływki to można ją zregenerować w większości przypadków jest temat na forum poszukaj <google>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może mocno strzelić i przy sekwencji jak:
1. któryś wtryskiwacz umarł i wpuszcza gaz do kolektora po zgaszeniu.
2. reduktor umarł i puszcza gaz wężykiem podciśnienia do kolektora
3. ktoś nawiercił kolektor naprawdę daleko od głowicy i duża część kolektora jest wypełniona mieszanką palną
Na benzynie przy wtrysku wielopunktowym też może strzelić ale lekko bo w tylko na końcu kolektora wytwarza się mieszanka palna.
U kumpla w BMW E38 735i strzelało bo raz reduktor wysiadł a później wtryskiwacze przepuszczały. Ale miało prawo bo poprzedni właściciel zrobił tym samochodem na gazie jakieś 200 tyś. km.
1. któryś wtryskiwacz umarł i wpuszcza gaz do kolektora po zgaszeniu.
2. reduktor umarł i puszcza gaz wężykiem podciśnienia do kolektora
3. ktoś nawiercił kolektor naprawdę daleko od głowicy i duża część kolektora jest wypełniona mieszanką palną
Na benzynie przy wtrysku wielopunktowym też może strzelić ale lekko bo w tylko na końcu kolektora wytwarza się mieszanka palna.
U kumpla w BMW E38 735i strzelało bo raz reduktor wysiadł a później wtryskiwacze przepuszczały. Ale miało prawo bo poprzedni właściciel zrobił tym samochodem na gazie jakieś 200 tyś. km.