Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Masa problemów z LPG 2.0 ABK

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
dm1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 cze 2014, 01:06

[B4 2.0 ABK] Masa problemów z LPG 2.0 ABK

Post autor: dm1991 » 13 cze 2014, 01:15

Witam.
Chciałbym prosic o poradę w związku z kilkoma problemami z silnikiem 2.0 ABK zasilanym LPG 2 gen. A mianowicie:
1. Na benzynie samochód chodzi na 3 cylindry (komputer pokazal uszkodzony czujnik spalania stukowego i problem z czujnikiem polozenia wału, ktorego ABK nie ma :D)
2. Na gazie chodzi równo, ale lubi dławić się przy ruszaniu, na zimnym silniku na gazie obroty falują 400-1500, nagrzany chodzi podręcznikowo.
3. Dymi niczym zajechane TDI
No i najważniejsza historia sprzed 2 dni:
Po odpaleniu i przygazowaniu żeby sie przełączył na gaz, był strzał i od tego momentu na gazie na jałowym jest około 4 tys obrotów, na benzynie natomiast silnik sobie pyrka skacząc z obrotami. Czytałem opinie tu na forum, że w LPG 2 gen przy problemach z duzymi obrotami na gazie mozna np całkowicie odlaczyc przepływkę (i uzbierać monety), na Pb będzie gorzej ale LPG powinno wrócic do normy, a jak jest naprawdę ? ;)

Za wszelkie pomocne odpowiedzi na temat serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 13 cze 2014, 02:44

Możliwe jest ze od strzału poszła Przepływka. Pamiętaj ze II gen w ABK to wrażliwy temat. Układ WN musisz mieć w 101% sprawny , zero nieszczelności oraz dobry gazownik który ogarnie IIgen w ABK. Ja tez mam II gen w ABK i tez miałem problemy z gazem . Cały układ WN na ori częściach + wyeliminowanie nieszczelności + dobry gazownik (byłem u 5 żaden nie umiał ogarnąć dopiero 6 wziął się porządnie za robotę) auto śmiga nw gazie świetnie . Ale podstawa to dobrze ogarnąć WN , nieszczelności i znaleźć dobrego gazownika a auto bd na gazie śmiało że hoho

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2014, 09:12

dm1991, hym w temacie napisałeś że masz problem z lpg
Masa problemów z LPG
ale z tego co ja widzę to większe problemy masz z bp i samym silnikiem bo
dm1991 pisze:3. Dymi niczym zajechane TDI
dm1991 pisze:1. Na benzynie samochód chodzi na 3 cylindry
to nie są normalne objawy a napisz może jeszcze na jaki kolor kopci :?:
dm1991 pisze:(komputer pokazal uszkodzony czujnik spalania stukowego i problem z czujnikiem polozenia wału, ktorego ABK nie ma :D)
naprawiłeś to :?: owszem nie ma czujnika położenia wału ale tą rolę spełnia czujnik halla jak mi wiadomo. Ktoś kiedyś pisał że to normalny objaw jak się ma gaz ale ja tu pewności nie mam jeszcze nie widziałem tego w ABK tylko ABT.
Skoro byłeś na kompie to czy były robione odczyty w blokach pomiarowych :?: czy tylko błędy, próbowałeś je kasować pojawiają się ponownie :?:
Co do przepływki to można ją zregenerować w większości przypadków jest temat na forum poszukaj <google>

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 13 cze 2014, 10:43

Prawda jest taka żeby na gazie było dobrze to na benzynie musi być w 100% sprawny

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 13 cze 2014, 10:57

Zacznij najpierw od ogarniecia benzyny a potem bierz sie za gaz.

dm1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 cze 2014, 01:06

Post autor: dm1991 » 13 cze 2014, 16:08

A czy samochód bedzie chciał jechac na LPG z odlaczona przepływka ? Musiałbym go sciagnac 120km do domu i tutaj go naprawić.
Przypominam, LPG NIE sekwencja.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 cze 2014, 16:15

dm1991 pisze:A czy samochód bedzie chciał jechac na LPG z odlaczona przepływka ?
Powinien jechać, tylko zajrzyj czy klapka nie zacięła się w pozycji zamkniętej bo też na gazie nie będzie chciał jechać.

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2014, 16:35

Przypominam, LPG NIE sekwencja.
no skoro miałeś strzał to już się wszyscy domyślili :-P

dm1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 cze 2014, 01:06

Post autor: dm1991 » 13 cze 2014, 16:49

PieterB pisze:
Przypominam, LPG NIE sekwencja.
no skoro miałeś strzał to już się wszyscy domyślili :-P
Niekoniecznie, kiedyś rodzice mieli B4 2.0 ABK z sekwencją i jak walnelo to nie bylo co z przepływki zbierać... ;P

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2014, 16:52

dm1991, no ja jeszcze nie słyszałem aby komuś kto miał sekwencję strzeliło i nie mówię tu tylko o audi, no ale zawsze zdarzają się wyjątki.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 cze 2014, 17:15

Może mocno strzelić i przy sekwencji jak:
1. któryś wtryskiwacz umarł i wpuszcza gaz do kolektora po zgaszeniu.
2. reduktor umarł i puszcza gaz wężykiem podciśnienia do kolektora
3. ktoś nawiercił kolektor naprawdę daleko od głowicy i duża część kolektora jest wypełniona mieszanką palną

Na benzynie przy wtrysku wielopunktowym też może strzelić ale lekko bo w tylko na końcu kolektora wytwarza się mieszanka palna.

U kumpla w BMW E38 735i strzelało bo raz reduktor wysiadł a później wtryskiwacze przepuszczały. Ale miało prawo bo poprzedni właściciel zrobił tym samochodem na gazie jakieś 200 tyś. km.

Splift
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 13 cze 2014, 12:55
Lokalizacja: Tychy/Katowice

Post autor: Splift » 14 cze 2014, 14:44

Zapraszam na moj warsztat, ograne pacjenta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl