[B4 TDi 1Z] hybryda turbiny garret T2, T15
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
ha ha.... optymista :mrgreen: Do tego gruby dolot, dioda w przepływkę i przelot najlepiej. 2,5 cala minimum. Co tam jeszcze było??? Tak 0.240 by się przydały z pompą 11 (coraz bardziej powszechną <ok> ).
W 1Z po modach kocham to, że podczas zabawy z niutonkami leci max 10 litrów na 100km. Tymczasem moje byłe ABK nie dość, że momentem nie powalało to i z 15 lekko wzięła przy zabawie (jeśli 115 KM i 165 Nm można nazwać zabawą).
W 1Z po modach kocham to, że podczas zabawy z niutonkami leci max 10 litrów na 100km. Tymczasem moje byłe ABK nie dość, że momentem nie powalało to i z 15 lekko wzięła przy zabawie (jeśli 115 KM i 165 Nm można nazwać zabawą).
ad kosztow, przy kazdej zmianie turbiny one rosna wg mnie, "ziarnko do ziarnka"
samo turbo za 700zl ok, flansze, splywy oleju, dolot itp itd, to generuje kosztu
pomysl byl, nie wiem czy sluszny czy do kosza ale CHCE go wykonac, przetrzec szlak
brabus124, tak sobie dumam, moze tez uzyj tego tematu dla rozwinieacia tematu hybrydy :>
generalnie to ciesze sie ze nikt jeszcze nie wyskoczyl z textem ze to bez sensu i zeby sobie to darowac, nawet kostrz nie-zanegowal tego
ad mojej, odddalem CHRA do weryfikacji i wywazenia, ma byc w przyszlym tygodniu
samo turbo za 700zl ok, flansze, splywy oleju, dolot itp itd, to generuje kosztu
pomysl byl, nie wiem czy sluszny czy do kosza ale CHCE go wykonac, przetrzec szlak
brabus124, tak sobie dumam, moze tez uzyj tego tematu dla rozwinieacia tematu hybrydy :>
generalnie to ciesze sie ze nikt jeszcze nie wyskoczyl z textem ze to bez sensu i zeby sobie to darowac, nawet kostrz nie-zanegowal tego
ad mojej, odddalem CHRA do weryfikacji i wywazenia, ma byc w przyszlym tygodniu
Postaram się wrzucić zdjęcia projektu. Ogólnie myślę że ma sens, co prawda jeszcze nie założyłem hybrydy na silnik ale widziałem jakie różnice w wielkości kół kompresji są w Ori t2 i gt1548. Tak szczerze to Turbo T2 ma mikre koło kompresji, tylko delikatnie większe od t15 co jest porażką. I myślę że tylko to że T2 mniej dławi wydech, powoduje że auto trochę lepiej chodzi na wyższych obrotach. Ale atutem t2 jest spory wirnik wydechowy i można spokojnie założyć dużo większe koło kompresji.
Części do mojego Projektu:
Turbo T2 - z Audi TDI
Turbo GT1548 z Nissana Primery 2.0 TD
Zdejmujemy zimną muszlę z T2 i z Gt1548
zdejmujemy koła kompresji z obu,
wiercimy w muszli Gt1548 otwór 5mm gwintujemy m6 i wkręcamy króciec do sterowania,
Zakładamy koło kompresji z Gt1548 na rdzeń t2 i można dać do wyważenia. Wiercimy w muszli zimnej Gt1548 dwa otwory pod mocowanie gruszki ( tak jak w t2) gwintujemy i zakładamy muszlę.
I Różnica w wirnikach jest większa niż między gt1749v a gt1749vb - ARL
Części do mojego Projektu:
Turbo T2 - z Audi TDI
Turbo GT1548 z Nissana Primery 2.0 TD
Zdejmujemy zimną muszlę z T2 i z Gt1548
zdejmujemy koła kompresji z obu,
wiercimy w muszli Gt1548 otwór 5mm gwintujemy m6 i wkręcamy króciec do sterowania,
Zakładamy koło kompresji z Gt1548 na rdzeń t2 i można dać do wyważenia. Wiercimy w muszli zimnej Gt1548 dwa otwory pod mocowanie gruszki ( tak jak w t2) gwintujemy i zakładamy muszlę.
I Różnica w wirnikach jest większa niż między gt1749v a gt1749vb - ARL
hybryda na aucie
nie wiem od czego zaczac, wiele pomogl mi kostrz, kupa kilometrow ale warto bylo
od str technicznej dziala tak jak powinno, delikatnie temp skacze ale moze to byc wina popsutego czujnika temp w chlodnicy,
turbo czy tam hybryda dmucha 1,4 bara, wstaje gdzies 2100-2200obr, ciezko tak naprawde stwierdzic bo dosc lagodnie to kostrz rozwiazal... dmucha na tyle ze dolot nie wytrzymuje, uzylem kolanek z dolotu vw/audi i na opaskach SGB, pekaja... <mikolaj>
dym: w momecie jak sie turbo budzi jest mala zaslona dymna ale pozniej juz tylko smuga
jak by byl icek mozna by dmuchnac z niej troche wiecej ale w obawie o uszczelke pod glowica doszlismy z kostrzem do wniosku ze nie ma co przesadzac, granica "bezpiecznej zabawy" nie zostala przekroczona
teraz zostalo tylko kosmetyke zrobic bo pare rzeczy pod maska chce inaczej rozwiazac
-Dave
nie wiem od czego zaczac, wiele pomogl mi kostrz, kupa kilometrow ale warto bylo
od str technicznej dziala tak jak powinno, delikatnie temp skacze ale moze to byc wina popsutego czujnika temp w chlodnicy,
turbo czy tam hybryda dmucha 1,4 bara, wstaje gdzies 2100-2200obr, ciezko tak naprawde stwierdzic bo dosc lagodnie to kostrz rozwiazal... dmucha na tyle ze dolot nie wytrzymuje, uzylem kolanek z dolotu vw/audi i na opaskach SGB, pekaja... <mikolaj>
dym: w momecie jak sie turbo budzi jest mala zaslona dymna ale pozniej juz tylko smuga
jak by byl icek mozna by dmuchnac z niej troche wiecej ale w obawie o uszczelke pod glowica doszlismy z kostrzem do wniosku ze nie ma co przesadzac, granica "bezpiecznej zabawy" nie zostala przekroczona
teraz zostalo tylko kosmetyke zrobic bo pare rzeczy pod maska chce inaczej rozwiazac
-Dave
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 18:40 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
kolego mozesz mi powiedziec poco jest ta imbusowa zaslepka w turbo?_Dave pisze:hybryda na aucie
nie wiem od czego zaczac, wiele pomogl mi kostrz, kupa kilometrow ale warto bylo
od str technicznej dziala tak jak powinno, delikatnie temp skacze ale moze to byc wina popsutego czujnika temp w chlodnicy,
turbo czy tam hybryda dmucha 1,4 bara, wstaje gdzies 2100-2200obr, ciezko tak naprawde stwierdzic bo dosc lagodnie to kostrz rozwiazal... dmucha na tyle ze dolot nie wytrzymuje, uzylem kolanek z dolotu vw/audi i na opaskach SGB, pekaja... <mikolaj>
dym: w momecie jak sie turbo budzi jest mala zaslona dymna ale pozniej juz tylko smuga
roznica po przesiadce z t15 jest... na 205/t15 auto przyspieszalo a teraz RWIE!!!, trzeba sie naprawde skupic na kierownicy zeby to utrzymac np jak sa jakies nie rownosci
jak by byl icek mozna by dmuchnac z niej troche wiecej ale w obawie o uszczelke pod glowica doszlismy z kostrzem do wniosku ze nie ma co przesadzac, granica "bezpiecznej zabawy" nie zostala przekroczona
teraz zostalo tylko kosmetyke zrobic bo pare rzeczy pod maska chce inaczej rozwiazac
-Dave
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Tak ta na muszli walczę już trzeci rok z moją turbina wymieniłem ją zaraz po kupnie auta i cholera mega gwiazda. Mistrz mi ustawił 1.35 1.4 bar. Ląduje elegancko. Niemniej jednak chodzi jak odrzutowiec, karetka na sygnale itd. Luz na wirniku około 1mm. Mam w super stanie t-15 na półce odrzutowca zamontowanego (t2) hehe.. i starą t2 z wyciekiem oleju na zewnątrz.. zastanawiam się czy coś z tego nie skleić bo choć ładnie to ładuje mi na aucie ale jednak męczy wolę ciszę. Dziś jeszcze rozbieralem dolot celem sprawdzenia czy olej z odmy zniknął no z i zniknął ale był na ściankach delikatny piaseczek- wkurzylem się niesamowicie bo znaczyloby to że gdzieś jest dziurą.. dolot rozbiealem już z 10 razy nie ma żadnych pęknięć ic taksamo 2x wyciagany więc chyba pozostało zrobić jakąś hybryde i zmienic wszystko w tym dolocie żeby mieć spokój. Bo wylysieje już do reszty. A mam pytanko jeszcze czy dawales pomiędzy kolektor a turbo jakaś uszczelkę bo niby w etce nie ma a w Inter carsie można takowe dostać.
ja olalem ta uszczelke, pilnik, papier scierny, wygladzilem znacznie powierzchnie cos ala na polysk (tak np sie robi z procesorami pod radiatory zeby poprawic przewodnosc cieplna) deczko "kleju, uszczelniacza na wydech i nie stwierdzam zadnych spalin w komorze silnika lub kabinie
ad dzwieku, ja na t15 czy t2 nie mialem "dzwieku odrzutowca", to na bank jest jakas nie szczelnosc i nie mam na mysli "dolotu" sprawdz tez wydech: np przejscie kat - 1szy tlumik, tam jest taki pierscionek, moze sie zle ulozyl przy przesiadce i dlatego syka :o
ad dzwieku, ja na t15 czy t2 nie mialem "dzwieku odrzutowca", to na bank jest jakas nie szczelnosc i nie mam na mysli "dolotu" sprawdz tez wydech: np przejscie kat - 1szy tlumik, tam jest taki pierscionek, moze sie zle ulozyl przy przesiadce i dlatego syka :o
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia