Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDi 1Z] hybryda turbiny garret T2, T15

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 cze 2014, 15:30

Francis1982, Raz a dobrze, wstawić konkret Turbo i spokój, Dołożyć konkretny Fmic i wtryski minimum 216. I Na koniec sprzęgło.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 cze 2014, 16:47

ha ha.... optymista :mrgreen: Do tego gruby dolot, dioda w przepływkę i przelot najlepiej. 2,5 cala minimum. Co tam jeszcze było??? Tak 0.240 by się przydały z pompą 11 (coraz bardziej powszechną <ok> ).

W 1Z po modach kocham to, że podczas zabawy z niutonkami leci max 10 litrów na 100km. Tymczasem moje byłe ABK nie dość, że momentem nie powalało to i z 15 lekko wzięła przy zabawie (jeśli 115 KM i 165 Nm można nazwać zabawą).

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 cze 2014, 20:15

U mnie hybryda już zbudowana ;-) dziś powalczyłem trochę żeby zamocować gruszkę do zaworu WG, gdyby moja T2 była z audi to byłoby praktycznie P&P a że mam t2 z Passata to było więcej zabawy, z moich obliczeń wynika że będzie miała wydajność lepszą niż 1749VA ;-)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 15 cze 2014, 07:37

ad kosztow, przy kazdej zmianie turbiny one rosna wg mnie, "ziarnko do ziarnka" :)
samo turbo za 700zl ok, flansze, splywy oleju, dolot itp itd, to generuje kosztu

pomysl byl, nie wiem czy sluszny czy do kosza ale CHCE go wykonac, przetrzec szlak :)

brabus124, tak sobie dumam, moze tez uzyj tego tematu dla rozwinieacia tematu hybrydy :>


generalnie to ciesze sie ze nikt jeszcze nie wyskoczyl z textem ze to bez sensu i zeby sobie to darowac, nawet kostrz nie-zanegowal tego

ad mojej, odddalem CHRA do weryfikacji i wywazenia, ma byc w przyszlym tygodniu

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 16 cze 2014, 14:57

Postaram się wrzucić zdjęcia projektu. Ogólnie myślę że ma sens, co prawda jeszcze nie założyłem hybrydy na silnik ale widziałem jakie różnice w wielkości kół kompresji są w Ori t2 i gt1548. Tak szczerze to Turbo T2 ma mikre koło kompresji, tylko delikatnie większe od t15 co jest porażką. I myślę że tylko to że T2 mniej dławi wydech, powoduje że auto trochę lepiej chodzi na wyższych obrotach. Ale atutem t2 jest spory wirnik wydechowy ;-) i można spokojnie założyć dużo większe koło kompresji. ;-)

Części do mojego Projektu:
Turbo T2 - z Audi TDI
Turbo GT1548 z Nissana Primery 2.0 TD
Zdejmujemy zimną muszlę z T2 i z Gt1548
zdejmujemy koła kompresji z obu,
wiercimy w muszli Gt1548 otwór 5mm gwintujemy m6 i wkręcamy króciec do sterowania,
Zakładamy koło kompresji z Gt1548 na rdzeń t2 i można dać do wyważenia. Wiercimy w muszli zimnej Gt1548 dwa otwory pod mocowanie gruszki ( tak jak w t2) gwintujemy i zakładamy muszlę.

I Różnica w wirnikach jest większa niż między gt1749v a gt1749vb - ARL :-P

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 19 cze 2014, 08:12

chra po wywazeniu:

Obrazek

wyglada wg mnie kosmicznie :) z lewej ori wirnik z T2
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:31 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 cze 2014, 14:10

_Dave, Pochwal się nowościami ;-) Też jestem zachęcony do przekładki mojej hybrydy :-D

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 21 cze 2014, 14:33

Byłem, widziałem i robi wrażenie. Bardzo ładnie zmontowane. Kolego dave czekam na wieści po wizycie u kostrza.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 22 cze 2014, 09:40

hybryda na aucie :)

nie wiem od czego zaczac, wiele pomogl mi kostrz, kupa kilometrow ale warto bylo

od str technicznej dziala tak jak powinno, delikatnie temp skacze ale moze to byc wina popsutego czujnika temp w chlodnicy,

turbo czy tam hybryda dmucha 1,4 bara, wstaje gdzies 2100-2200obr, ciezko tak naprawde stwierdzic bo dosc lagodnie to kostrz rozwiazal... dmucha na tyle ze dolot nie wytrzymuje, uzylem kolanek z dolotu vw/audi i na opaskach SGB, pekaja... <mikolaj>

dym: w momecie jak sie turbo budzi jest mala zaslona dymna ale pozniej juz tylko smuga

jak by byl icek mozna by dmuchnac z niej troche wiecej ale w obawie o uszczelke pod glowica doszlismy z kostrzem do wniosku ze nie ma co przesadzac, granica "bezpiecznej zabawy" nie zostala przekroczona

teraz zostalo tylko kosmetyke zrobic bo pare rzeczy pod maska chce inaczej rozwiazac

-Dave
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 18:40 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 22 cze 2014, 10:02

Grunt że jesteś zadowolony i cała twoja ciężka praca nie poszła na marne.

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 23 cze 2014, 19:32

_Dave pisze:hybryda na aucie :)

nie wiem od czego zaczac, wiele pomogl mi kostrz, kupa kilometrow ale warto bylo

od str technicznej dziala tak jak powinno, delikatnie temp skacze ale moze to byc wina popsutego czujnika temp w chlodnicy,

turbo czy tam hybryda dmucha 1,4 bara, wstaje gdzies 2100-2200obr, ciezko tak naprawde stwierdzic bo dosc lagodnie to kostrz rozwiazal... dmucha na tyle ze dolot nie wytrzymuje, uzylem kolanek z dolotu vw/audi i na opaskach SGB, pekaja... <mikolaj>

dym: w momecie jak sie turbo budzi jest mala zaslona dymna ale pozniej juz tylko smuga

roznica po przesiadce z t15 jest... na 205/t15 auto przyspieszalo a teraz RWIE!!!, trzeba sie naprawde skupic na kierownicy zeby to utrzymac np jak sa jakies nie rownosci

jak by byl icek mozna by dmuchnac z niej troche wiecej ale w obawie o uszczelke pod glowica doszlismy z kostrzem do wniosku ze nie ma co przesadzac, granica "bezpiecznej zabawy" nie zostala przekroczona

teraz zostalo tylko kosmetyke zrobic bo pare rzeczy pod maska chce inaczej rozwiazac

-Dave
kolego mozesz mi powiedziec poco jest ta imbusowa zaslepka w turbo?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 23 cze 2014, 20:18

rodzynek87 pisze:kolego mozesz mi powiedziec poco jest ta imbusowa zaslepka w turbo?
o ktora ci chodzi dokladnie? na muszli? to jest jakas rewizja np zeby podpiac krociec cisnienia do n75, w etce muszla jest obrocona albo do gory do kolektora odrazu albo w dol do icka w zaleznosci czy to TD czy TDI

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 23 cze 2014, 23:36

Tak ta na muszli walczę już trzeci rok z moją turbina wymieniłem ją zaraz po kupnie auta i cholera mega gwiazda. Mistrz mi ustawił 1.35 1.4 bar. Ląduje elegancko. Niemniej jednak chodzi jak odrzutowiec, karetka na sygnale itd. Luz na wirniku około 1mm. Mam w super stanie t-15 na półce odrzutowca zamontowanego (t2) hehe.. i starą t2 z wyciekiem oleju na zewnątrz.. zastanawiam się czy coś z tego nie skleić bo choć ładnie to ładuje mi na aucie ale jednak męczy wolę ciszę. Dziś jeszcze rozbieralem dolot celem sprawdzenia czy olej z odmy zniknął no z i zniknął ale był na ściankach delikatny piaseczek- wkurzylem się niesamowicie bo znaczyloby to że gdzieś jest dziurą.. dolot rozbiealem już z 10 razy nie ma żadnych pęknięć ic taksamo 2x wyciagany więc chyba pozostało zrobić jakąś hybryde i zmienic wszystko w tym dolocie żeby mieć spokój. Bo wylysieje już do reszty. A mam pytanko jeszcze czy dawales pomiędzy kolektor a turbo jakaś uszczelkę bo niby w etce nie ma a w Inter carsie można takowe dostać.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 24 cze 2014, 04:34

ja olalem ta uszczelke, pilnik, papier scierny, wygladzilem znacznie powierzchnie cos ala na polysk (tak np sie robi z procesorami pod radiatory zeby poprawic przewodnosc cieplna) deczko "kleju, uszczelniacza na wydech i nie stwierdzam zadnych spalin w komorze silnika lub kabinie :)

ad dzwieku, ja na t15 czy t2 nie mialem "dzwieku odrzutowca", to na bank jest jakas nie szczelnosc i nie mam na mysli "dolotu" :P sprawdz tez wydech: np przejscie kat - 1szy tlumik, tam jest taki pierscionek, moze sie zle ulozyl przy przesiadce i dlatego syka :o

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 24 cze 2014, 08:16

katalizator wywalilem rok temu i zmienilem pierscionek na nowy... nie wiem co to moze uzmyslowie jak to chodzi filmikiem:


ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl