Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z odpalaniem TDI Bosch kopci

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 19 cze 2014, 18:21

550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 cze 2014, 19:29

pok3r pisze: Pokazał mi takie błędy (na zimnym)

4 Faults Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Tak jak pisałem , przy tak wczesnym kącie wtrysku ,będzie wywalało błąd ,bo taka wartość jest już mocno niezdrowa dla silnika :roll: Opis regulacji może być ,tyle że nie bardzo rozumiem ,po kiego robić regulację na zgaszonym silniku i odpalać za każdym razem ,w celu weryfikacji co ustawilismy :?: :roll: Zupełenie zbędna czynność i niczym nie uzasadniona strata czasu :roll: takie rzeczy, to mus robić w silnikach z pompą przykręconą na stałe i z regulacją na kole ,a nie w naszych 1z ,gdzie pompa na fasolach ,a koło na stałe 8-) .Więc poprawka bez straty czasu na niepotrzebne gaszenie silnika ,wygląda tak <ok> Poluzowujemy (ale nie tak żeby były lużne i latały )wszystkie śruby ,prócz jednej ,tej najlepiej dostępnej ,zakładamy osłonę rozrzadu coby nie narobić sobie biedy ;-) odpalamy silnik ,odpalamy vaga ,blok 000 dajemy w Basic seting ,wkładamy duży wkrętak, pomiedzy pompę a wspornik ,przy śrubie której nie popuszczaliśmy i w tym przypadku ,lekko popuszczamy niepopuszczoną śrubę ,lekko przytrzymując wkrętakiem ...akurat w tym przypadku musimy opóżnić ,więc pompa sama pojedzie ,pchana chodzącym paskiem ,w stronę niższych wartosci ,gdy zobaczymy wartośc 44-54 zostawiamy i dokręcamy śrubę .Takie "gadżety" ,jak wykres w tdi timing ,radzę sobie darować ,bo są zbędne i do niczego nie potrzebne,chyba że ktoś robi jakiemuś laikowi i chce zabłysnąć ;-) ,to może mu pokazać :-P Ja nigdy tam nie zaglądam ,bo uważam to za zbędny ''gadżet ".Gasimy silnik i dokręcamy resztę ...czas operacyjny ,góra 10 min 8-) W 40-50 ,to mozna wyczyscić i zamontować z powrotem nastawnik ,a nie ceregielić się z taką pierdołą ,jaką jest ustawienie kąta wtrysku ;-)

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 19 cze 2014, 22:08

Dzięki za kolejną wyczerpującą wypowiedź. Jeszcze jak możesz mi powiedzieć którą śróbe nie poluzowywać na początku ta co zaznaczona na zdjęciu? zielonym kółkiem

Oprócz tej jednej mam polużnić dwie przez dziurki w kole pompy i jedną z tyłu. Dziś patrzyłem z tyłu to mam jakby nie dokręconą, chyba że tak ma być.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 cze 2014, 22:22

Z tyłu pompy na dole na klucz 13 jest ta śruba i jeszcze odkrecasz te w kole pompy i potem na uruchomionym slniku sprawdzasz parametry na vagu i przy zasilaniu pompy poluzujesz śrube i ustawiasz pompe sobie do wartości 50-55 jednostek.

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 19 cze 2014, 22:38

Jasne, dzięki klikam "pomógł" i po tym zabiegu zabieram się do ustawienia dawki.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 20 cze 2014, 11:02

Zapomniałem dopisać, ale chyba nie zrobisz tego błędu i nie odpalisz go bez założonej osłony rozrządu, żeby klamra nie narobiła bałaganu potem ;-)

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 22 cze 2014, 22:22

Byłem u mechanika. Ustawił na zegar. Teraz Vag pokazuje ok 70 wartość dla kąta wtrysku i 15 dawka paliwa. Mówił że by mógł jeszcze zmniejszyć kąt wtrysku ale by mogły być problemy z zapaleniem. To jeszcze mogę poprawić. Samochód chodzi znacznie ciszej ale chyba jeszcze troszeczkę można poprawić. Wydaje się być trochę słabszy niż przed remontem. Zrobiłem już trasę ok 1000 km na trasie 200 km z prędkością 110/120 km/h spalanie wyszło ok 5,4_5,8 . Tankowany do pełna.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 cze 2014, 22:26

pok3r pisze:Byłem u mechanika. Ustawił na zegar. Teraz Vag pokazuje ok 70 wartość dla kąta wtrysku i 15 dawka paliwa. Mówił że by mógł jeszcze zmniejszyć kąt wtrysku ale by mogły być problemy z zapaleniem.
70 ,to za ostro i bedzie głosniej klekotał ,a problemów z odpaleniem,nie ma prawa być nawet przy wartości 40 ,więc teoria mechanika ,wydumana i wyssana z palca :roll: Jeżeli były by ,to na pewno nie z winy takiej wartości kąta wtrysku ;-)

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 23 cze 2014, 16:04

MUNIOR pisze:
pok3r pisze:Byłem u mechanika. Ustawił na zegar. Teraz Vag pokazuje ok 70 wartość dla kąta wtrysku i 15 dawka paliwa. Mówił że by mógł jeszcze zmniejszyć kąt wtrysku ale by mogły być problemy z zapaleniem.
70 ,to za ostro i bedzie głosniej klekotał ,a problemów z odpaleniem,nie ma prawa być nawet przy wartości 40 ,więc teoria mechanika ,wydumana i wyssana z palca :roll: Jeżeli były by ,to na pewno nie z winy takiej wartości kąta wtrysku ;-)
Bo to taki "mechanik" jakich Ty MUNIOR lubisz najbardziej :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 cze 2014, 16:56

krzyn33 pisze:Bo to taki "mechanik" jakich Ty MUNIOR lubisz najbardziej
Ja takich i jemu podobnych bardzo lubię ,i chwała im za to że są :mrgreen: W końcu zawdzięczam im to ,że mam kupę roboty 8-) Jakby wszyscy wiedzieli to co ja, i robili by, tak jak ja ,to nie było by po kim poprawiać ;-)

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 01 lip 2014, 13:56

pok3r, co tam w temacie ? Wszystko git z zetorkiem ?

pok3r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 15 lip 2010, 11:30
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pok3r » 06 wrz 2014, 20:56

Samochód już ogarnięty. Mechanik ustawił mi dawkę i kąt. Zapala na dotyk, chodzi cichutko :-) Zrobiłem już jakieś 6 tys km :mrgreen: Jutro spróbuje sprawdzić i podać parametry gdyż wydaję mi się, że autku brakuje trochę mocy ;-)

Za wszystkie pomocne posty bardzo dziękuje! Kliknę tam stosowny przycisk <ok>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 06 wrz 2014, 21:33

Może dawka Ci niska ustawił. ;-)

HasDuBuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2014, 11:45

Post autor: HasDuBuch » 09 wrz 2014, 18:26

Trochę przy temacie, ale więcej pytań niż odpowiedzi, no i zbliżone objawy.

Jeszcze nie zdążyłem się nacieszyć moją 80-tką, ponieważ po zakupie w Zamościu i przyjechaniu do Lublina oddałem ją na wymianę przednich amortyzatorów oraz rozwiązanie problemu z zapalaniem (na ciepło z miejsca, a na zimno długo kręcił i zadymiał osiedle). Po odbiorze od mechanika "specjalisty" ciężej palił na zimno aż w ogóle przestał (na parkingu pod Lidlem była sensacja jak na ciepło odpalony zadymił cały teren, aż ludzie palcami pokazywali. Chwilę pochodził/poszarpał/podymił i było ok.).
Mechanik zalecił wypinanie czujnika temperatury i jego wymianę. Zakupiłem, wymieniłem i nic się nie zmieniło, na zimno świece nie grzeją. Teraz nie odpala nawet jak wypnę czujnik i pogrzeję świece (nawet kilkukrotnie). Doczytałem tutaj, że świece od 5 stopni mają działać ale próbowałem jakoś wspomóc silnik.

Mechanik powiedział, że nie mógł podpiąć pod komputer bo starsze złącze (jak podpinał nic się nie działo). Podobno szukając przyczyny cięzkiego zapalania na zimno majstrował pod kierownicą (ale tylko "wypinał i wpinał jak było").
Czy mógłby ktoś zaproponować jakieś opcje namierzenia awarii?

Podejrzewając świece wymacałem przewody, jeden się ułamał więc zalutowałem reszta chyba ok.
Zastanawiałem się czy nie brakuje paliwa (mało w baku a stoi lekko pod górkę) ale w przewodach brak powietrza.
Próbowałem z wypiętym czujnikiem i z podpiętym. Odłączałem też przepływomierz (nie wiem czy dobrze ale jestem hobbysta nie mechanik) i różne kombinacje z czujnikiem.
Jak postał trzy dni, na początku lepiej kręcił i prawie zaskakiwał, ale jakby bez jednego cylindra, a po chwili to tylko na rozruszniku.
Czy jest ktoś z Lublina z VAG'iem?
Samochód stoi na Orkana, a z racji bliskiego powiększenia się rodziny samochód byłby wielce przydatny. Nie mam za wiele narzędzi (zestaw kluczy nasadowych) i czasu (w wolnych chwilach czytam forum ale brakuje chwil).
Przed zakupem wymieniana była pompa paliwa.

Zaproponujcie co sprawdzić (posiadam np. miernik prądu).
Nie odpala więc nie chcę się zabierać za kąt wtrysku.
Czy to musi być nastawnik?
Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 wrz 2014, 19:05

HasDuBuch,
Ne bede Ci sie tu rozpisywał co masz sprawdzać i tyle.
Jestes z Lublina, do Lubartowa masz rzut beretem, ciesz się z tego że Twoja audi bedzie palić jak należy gdy Munior dobierze się do niej
https://audi80.pl/munior,u,3284.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl