Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDi 1Z] hybryda turbiny garret T2, T15

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 cze 2014, 14:51

Ja zmieniałem raz turbo t15 i drugi raz z t15 przechodziłem na t2, za każdym razem nie dawałem uszczelki między kolektor a turbo bo nie ma takiej potrzeby, skręcasz na sucho i powinno być ok. u mnie tak właśnie jest.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 24 cze 2014, 17:57

rodzynek87 pisze:katalizator wywalilem rok temu i zmienilem pierscionek na nowy... nie wiem co to moze uzmyslowie jak to chodzi filmikiem:

to jest faktycznie masakra, ja to bym uprosil kogos zeby wsiadl i delikatnie gazowal zeby utrzymac ten dzwiek a sam bym skakal do okola silnika szukajac z kad sie ten dzwiek wydostaje bo faktycznie tak byc nie powinno wg mnie

mialem tez taka przypadlosc ze weze itp byly wszystkie szczelne ale jak turbo juz cos dmuchalo, nieszczelnosc sie robila pod opaska ta skrecana ale to dopiero bylem w stanie stwierdzic jak kostrz przygazowal a ja zlokalizowalem ktora opaska do wymiany, polecam zainwestowac w obejmy SGB, szerokie i pancerne, juz nie wspomne ze w bonusie estetyka wg mnie zajebista

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 cze 2014, 19:16

Mi turbo też ciut hałasuje, ale dużo słabiej niż słychać na filmie i tylko na zimnym motorze, jak mam już 50-60' nic już nie słychać ;-) I tak jak pisze kolega _Dave, również polecam szerokie obejmy ;-) Ostatnio też walczyłem z nieszczelnością w dolocie i zmieniłem pare opasek ze zwykłych na SGB, teraz jest dobrze :-)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 24 cze 2014, 20:18

Pytanie tylko czy taki gwizd to nieszczelność czy np uszkodzona któraś łopatka której np. Nie widzę.. kupię opaski wymienię i zobaczymy. Albo wymienię te turbo i rozbiore je w mak celem wyjaśnienia tego zjawiska. :evil:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 cze 2014, 20:42

rodzynek87, Jaki olej lejesz ? turbo dużo oleju bierze ? jaki jest luz na wirniku i czy lekko się obraca ? Jeśli chciałbyś regenerować to przy okazji hybryde można zrobić :-P

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 24 cze 2014, 20:56

Oleju hmmm nic nie bierze.. odme wywalilem celem sprawdzenia węży.. za turbem sucho.. mam w domu jeszcze dwie turbawki jedna stara t2 która puszczala olej na zewnątrz i w bdb stanie t-15 z audi a4 bo miałem przejść na t-15 ale kostrz mnie namówił żeby nie pchać się w małe turbo bo cel jest około 140km a jednak t-15 już puchnie. Olej mobil 10w-40. Hybryda nie wiem czy mam tyle czasu pieniędzy i zdolności manualnych elektronik ze mnie i przeciętny mechanik turba jeszcze nigdy nie rozbieralem nie wiem czy bym sobie poradził.

[ Dodano: 2014-06-24, 21:00 ]
LuZ około 1mm w bok. Lekko się obraca. Kostrz mówi że to raczej wina turbo więc pewnie tak jest.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 cze 2014, 21:01

rodzynek87, To dziwne że tak głośno chodzi te turbo, też obstawiałbym że to może być nieszczelność, Ogólnie zasada jest taka że jak turbo za dużo oleju nie wciąga i wirnik za mocno nie lata... to się śmiga ;-) Skoro masz uszkodzone turbo zapasowe to bierz na stół i zapoznaj się z tematem :-P to nie takie trudne jak się wydaje :-P

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 24 cze 2014, 21:45

Jakiej wielkosci obejmy kupowałes?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 cze 2014, 22:04

Mam 4szt. 60-63mm chyba i 4szt. 56-59mm, te drugie ciężej jest nałożyć, trzeba mocno rozkręcić ale później możesz bardzo mocno zacisnąć ;-)

[ Dodano: 2014-06-26, 17:26 ]
Taka ciekawostka jeśli ktoś nie wie to od niedawna weszły na rynek końcówki wtrysków 216 firmy WZM - "Wuzetem"
http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wt ... 14248.html

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 28 cze 2014, 16:31

Obrazek

ori dolot fi 43mm, tutaj Dn52mm i duzo prostrzy
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:34 przez _Dave, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 cze 2014, 17:00

brabus124 pisze:Mam 4szt. 60-63mm chyba i 4szt. 56-59mm, te drugie ciężej jest nałożyć, trzeba mocno rozkręcić ale później możesz bardzo mocno zacisnąć ;-)

[ Dodano: 2014-06-26, 17:26 ]
Taka ciekawostka jeśli ktoś nie wie to od niedawna weszły na rynek końcówki wtrysków 216 firmy WZM - "Wuzetem"
http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wt ... 14248.html
Ostatnią rzeczą jaką mógłbym zrobić to zamawiać przez allegro te końcówki zwłaszcza, że firma ostrzega przed podróbkami swoich produktów. Kto chce niech ryzykuje... ja jak już zamawiam u samego producenta <ok> Potem opinie, że kupiłem WUZETEMA i leje....

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 28 cze 2014, 23:24

_Dave pisze:Obrazek

ori dolot fi 43mm, tutaj Dn52mm i duzo prostrzy
Dałoby radę więcej zdjęć dolotu. Też się przymierzam do zmiany ori dolotu, ułatwiło by to sprawę :)

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 29 cze 2014, 11:02

napisz co bys chcial konkretniej zobaczyc, z porad to proponoiwal bym kupic kolektor ssacy z silnika BMM, dorobic flansze i pozniej zmienic calosc miedzy kolektor - icek, albo w ogole juz wpakowac intercooler z fiata grande punto albo frontery

mam jeszcze cos takiego:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 lut 2016, 22:36 przez _Dave, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 cze 2014, 20:17

Francis1982 pisze:
brabus124 pisze:Mam 4szt. 60-63mm chyba i 4szt. 56-59mm, te drugie ciężej jest nałożyć, trzeba mocno rozkręcić ale później możesz bardzo mocno zacisnąć ;-)

[ Dodano: 2014-06-26, 17:26 ]
Taka ciekawostka jeśli ktoś nie wie to od niedawna weszły na rynek końcówki wtrysków 216 firmy WZM - "Wuzetem"
http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wt ... 14248.html
Ostatnią rzeczą jaką mógłbym zrobić to zamawiać przez allegro te końcówki zwłaszcza, że firma ostrzega przed podróbkami swoich produktów. Kto chce niech ryzykuje... ja jak już zamawiam u samego producenta <ok> Potem opinie, że kupiłem WUZETEMA i leje....
Akurat dzwoniłem do firmy WZM i gość powiedział że właśnie ta firma która sprzedaje na allegro, bierze bezpośrednio od WZM te końcówki więc nie ma co się tak spinać :-P
Ja i tak bardziej jestem nakręcony na 230stki, tylko że na to trzeba już mieć więcej kapusty :-| Ale by się już miało konkretne wtryski z zapasem 8-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 29 cze 2014, 22:07

brabus124 pisze:
Francis1982 pisze:
brabus124 pisze:Mam 4szt. 60-63mm chyba i 4szt. 56-59mm, te drugie ciężej jest nałożyć, trzeba mocno rozkręcić ale później możesz bardzo mocno zacisnąć ;-)

[ Dodano: 2014-06-26, 17:26 ]
Taka ciekawostka jeśli ktoś nie wie to od niedawna weszły na rynek końcówki wtrysków 216 firmy WZM - "Wuzetem"
http://allegro.pl/rozpylacz-koncowka-wt ... 14248.html
Ostatnią rzeczą jaką mógłbym zrobić to zamawiać przez allegro te końcówki zwłaszcza, że firma ostrzega przed podróbkami swoich produktów. Kto chce niech ryzykuje... ja jak już zamawiam u samego producenta <ok> Potem opinie, że kupiłem WUZETEMA i leje....
Akurat dzwoniłem do firmy WZM i gość powiedział że właśnie ta firma która sprzedaje na allegro, bierze bezpośrednio od WZM te końcówki więc nie ma co się tak spinać :-P
Ja i tak bardziej jestem nakręcony na 230stki, tylko że na to trzeba już mieć więcej kapusty :-| Ale by się już miało konkretne wtryski z zapasem 8-)
Nawet i w tej kwestii się u nich pytałem. <ok>

Jak wyglądała by produkcja z korekcją wypływu? No i dało by radę nawet i 5x0.240 a nawet więcej typu 0.260. <ok> <ok> <ok>

Tylko jeden problem. Minimum 300 sztuk na uruchomienie produkcji i przestawienie linii produkcyjnej. Gdybym miał kapitał byłby to za...isty interes <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl