[2.0 abk] kolejny szalony projekt turbo
[2.0 abk] kolejny szalony projekt turbo
podobno znacie te oto audi na forum. Kupiłem je całkiem niedawno. Zrobiłem w nim wszystko czego wymagało do wzorowego stanu technicznego, jestem na etapie car audio i hardtop(jedzie z niemiec już) potem fotele (chcę grzane) tapicerka od podstaw będzie szyta na nowo, no i oczywiście dostanie dla bajeru klimatronik.
Przejdźmy do zeczy, jestem mechanikiem, wszystko co zrobiłem i zrobię wykonam sam własnymi rękoma, ale mam za mało doświadczenia żeby profesjonalnie wstawić turbo żeby to grało idealnie. Podkreślam ze nie chcę jakiegoś konkretnego przyrostu mocy, może wgl go nie być. Chodzi mi o sam fakt ze te turbo jest no i te pss z blow-off. Przewaliłem wiele tematów, sporo się dowiedziałem, ale chcę porady mądrzejszej głowy. Jakie turbo zastosować żeby uzyskać tylko efekt pss i pochwalić się na zlocie ze turbo jest pod machą najlepiej bez geometrji żeby nie trzeba było nim sterować. Kolektor wydechowy intercooler, o rurowanie i smarowanie to drobiazg już. Proszę o opinie i podpowiedzi:)
ah dodam ze auto jest zagazowane. I chciał bym uzyska jeszcze parę odpowiedzi na sterowanie paliwem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Taniej i prościej: - żartXsio pisze:te pss z blow-off.
Jak nie chcesz dużego przyrostu mocy to jakieś małe jak np. K03 z 1.8T, silnik się uelastyczni z niższych obrotów. Tylko nie wiem czy przy małym doładowaniu będzie ciśnienie na pssssst.Xsio pisze: Jakie turbo zastosować żeby uzyskać tylko efekt pss i pochwalić się na zlocie ze turbo
Do tej pory w turbo benzynach większość jest bez zmiennej geometrii turbiny. Wszystko na wastegate, ciśnieniem możesz spokojnie sterować zaworem manual boost control (MBC).Xsio pisze:najlepiej bez geometrji
Chyba najwięcej zabawy będzie ze zrobieniem kolektora pod turbo, choć może kolektor podpasowałby od jakiegoś tdi...
Kiedyś na forum ktoś wrzucił zdjęcia swojego projektu kolektora ABK turbo zrobionego z 4 prostych rur oraz cienkiej flanszy przy głowicy że większość spalin wylatywała bokiem.
Kolejną po kolektorze trudną kwestią jest podawania paliwa, samemu można ogarnąć jakiś sterownik piggyback. Czyli jakieś 700-1000zł na sterownik + osprzęt jak np. wydajniejsze wtryskiwacze, czujniki + kolejne 700zł na szerokopasmową sondę lambda z kontrolerem i już możesz sam stroić.
Chyba że zrobić najprościej na gazie z mikserem albo blosem wstawionym najlepiej w nadciśnienie przed przepustnicę (ale blosa w nadciśnieniu mało kto ogarnia). Albo wersja kamikadze podawać gaz przed turbo i oprucz psssst może to dać efekt kaboom :mrgreen:
po zamknieciu przepustnicy za nia robi sie podcisnienie a przed wzrasta i z tego cisnienia robi sie pss.. w poprzednim aucie (golf 1.9tdi) bez przepustnicy zrobilem blow off wystarczyl sterownik do sterowania.. i jeszcze jedna sprawa mam 6 lat starzu wiec weteranem nie jestem.
Prosze bez zbednych komentarzy wlasnie typu "cos mi siewydaje ze nie jestes mechanikiem" nie wiem wszystkiego i sie pytam zeby nie zje*** mozesz mi pomoc to pomoz i nie krytykuj
Prosze bez zbednych komentarzy wlasnie typu "cos mi siewydaje ze nie jestes mechanikiem" nie wiem wszystkiego i sie pytam zeby nie zje*** mozesz mi pomoc to pomoz i nie krytykuj
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33
kup sobie takiego cusia http://www.saber-edv.co.uk/ i będzie pssst
Kolektor wydechowy podobno pasuje z dizla ale nie jestem pewien na 100%Leo pisze:nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.
pozwolilem sobie sprawdzic, w etce uszczelka miedzy glowica a kolektorem wydechowym ma numer: 028 129 589b, dla ABK i 1z figuruje to samo takze powinien spasowacturbofin pisze:Kolektor wydechowy podobno pasuje z dizla ale nie jestem pewien na 100%Leo pisze:nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z 1.6TD vw też podpasi kolektor.
Do autora tematu... powiedz mi jedno, jaki jest w ogóle sens montować turbo tylko dla samego pssst? Na zlocie jak ktoś się ciebie zapyta ile dodało KM a ty powiesz, że NIC to cie wyśmieją. W necie jest masa info na temat turbo tylko, że 90% to kupa a ty najwyraźniej nie potrafisz oddzielić plew od ziarna.
Zrób to jak należy nie musi być drogo, bo można i po kosztach.
aldi, co chcesz od tego kolektora owinie go bandażem i nic nie będzie widać, tylko po równaniu z flansz może nic nie zostać
Do autora tematu... powiedz mi jedno, jaki jest w ogóle sens montować turbo tylko dla samego pssst? Na zlocie jak ktoś się ciebie zapyta ile dodało KM a ty powiesz, że NIC to cie wyśmieją. W necie jest masa info na temat turbo tylko, że 90% to kupa a ty najwyraźniej nie potrafisz oddzielić plew od ziarna.
Zrób to jak należy nie musi być drogo, bo można i po kosztach.
aldi, co chcesz od tego kolektora owinie go bandażem i nic nie będzie widać, tylko po równaniu z flansz może nic nie zostać
1. co w tym szalonego?
już mowie to nie ma być te "90% chłamu" to ma być te pozostałe 10%
2. żadnych gwizdków ani innych wioch tuningow.
3. po co? a po to ze chcę to zrobić i to ma być dla mnie.
4. zamierzam wyłożyć trochę kasy na to jak mówiłem to ma być zrobione dobrze.
przyciągnę b4 z szrotu i na nim najpierw to wykonam żeby być pewnym ze wszystko zadziała. a dostroi mi to jeden taki pan co zajmuje się elektroniką w samochodach na co dzień.
Naprawde proszę was. chcę tylko wysłuchać co macie mądrego do powiedzenia mi na ten temat, chyba od tego jest takie forum a nie bla bla bla a po co ci to, a na co ci to, jak nie chcesz wzrostu mocy to nie ma sesu... powiem jeszcze raz JA chcem i dla mnie ma to ses. czy mam to jeszcze jaśniej napisac?
Leo, dzięki. zakupie na dniach kolektor od diesla i turbo od 1.8t 20v zobaczę jak to będzie z sobą pasować najwyżej oddam kolektor do spawania(końcówkę kolektora od 1.8t) albo dam tokarzowi żeby dorobił mi odpowiednia flaszkę
już mowie to nie ma być te "90% chłamu" to ma być te pozostałe 10%
2. żadnych gwizdków ani innych wioch tuningow.
3. po co? a po to ze chcę to zrobić i to ma być dla mnie.
4. zamierzam wyłożyć trochę kasy na to jak mówiłem to ma być zrobione dobrze.
przyciągnę b4 z szrotu i na nim najpierw to wykonam żeby być pewnym ze wszystko zadziała. a dostroi mi to jeden taki pan co zajmuje się elektroniką w samochodach na co dzień.
Naprawde proszę was. chcę tylko wysłuchać co macie mądrego do powiedzenia mi na ten temat, chyba od tego jest takie forum a nie bla bla bla a po co ci to, a na co ci to, jak nie chcesz wzrostu mocy to nie ma sesu... powiem jeszcze raz JA chcem i dla mnie ma to ses. czy mam to jeszcze jaśniej napisac?
Leo, dzięki. zakupie na dniach kolektor od diesla i turbo od 1.8t 20v zobaczę jak to będzie z sobą pasować najwyżej oddam kolektor do spawania(końcówkę kolektora od 1.8t) albo dam tokarzowi żeby dorobił mi odpowiednia flaszkę
Chcesz wysłuchać a i tak zrobisz po swojemu? Zrozum, że tak podchodząc do tematu ten silnik zalatuje failem. Jak silnik padnie będziesz się żalił "tak mi doradzili na forum". To nie jest tak, że zakładasz turbosprężarkę i to wszystko (a może jednak tylko ja o czymś nie wiem??? )
Zrób to tak byś tym pojeździł i cieszył się zaworem upustowym.
Nie spawaj kolektorów żeliwnych bo i tak pęknie. Rób przejściówkę albo kolektor z czarnej. Zmniejsz stopień sprężania i zobacz jaką kondycję ma silnik. Turbo kup coś z td04 od 13t w górę.
Zrób to tak byś tym pojeździł i cieszył się zaworem upustowym.
Nie spawaj kolektorów żeliwnych bo i tak pęknie. Rób przejściówkę albo kolektor z czarnej. Zmniejsz stopień sprężania i zobacz jaką kondycję ma silnik. Turbo kup coś z td04 od 13t w górę.