Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 abk] kolejny szalony projekt turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Xsio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 cze 2014, 22:46
Lokalizacja: Morąg

[2.0 abk] kolejny szalony projekt turbo

Post autor: Xsio » 24 cze 2014, 22:17

Obrazek

podobno znacie te oto audi na forum. Kupiłem je całkiem niedawno. Zrobiłem w nim wszystko czego wymagało do wzorowego stanu technicznego, jestem na etapie car audio i hardtop(jedzie z niemiec już) potem fotele (chcę grzane) tapicerka od podstaw będzie szyta na nowo, no i oczywiście dostanie dla bajeru klimatronik.
Przejdźmy do zeczy, jestem mechanikiem, wszystko co zrobiłem i zrobię wykonam sam własnymi rękoma, ale mam za mało doświadczenia żeby profesjonalnie wstawić turbo żeby to grało idealnie. Podkreślam ze nie chcę jakiegoś konkretnego przyrostu mocy, może wgl go nie być. Chodzi mi o sam fakt ze te turbo jest no i te pss z blow-off. Przewaliłem wiele tematów, sporo się dowiedziałem, ale chcę porady mądrzejszej głowy. Jakie turbo zastosować żeby uzyskać tylko efekt pss i pochwalić się na zlocie ze turbo jest pod machą najlepiej bez geometrji żeby nie trzeba było nim sterować. Kolektor wydechowy intercooler, o rurowanie i smarowanie to drobiazg już. Proszę o opinie i podpowiedzi:)
ah dodam ze auto jest zagazowane. I chciał bym uzyska jeszcze parę odpowiedzi na sterowanie paliwem

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 cze 2014, 23:58

Xsio pisze:te pss z blow-off.
Taniej i prościej: - żart
Xsio pisze: Jakie turbo zastosować żeby uzyskać tylko efekt pss i pochwalić się na zlocie ze turbo
Jak nie chcesz dużego przyrostu mocy to jakieś małe jak np. K03 z 1.8T, silnik się uelastyczni z niższych obrotów. Tylko nie wiem czy przy małym doładowaniu będzie ciśnienie na pssssst.
Xsio pisze:najlepiej bez geometrji
Do tej pory w turbo benzynach większość jest bez zmiennej geometrii turbiny. Wszystko na wastegate, ciśnieniem możesz spokojnie sterować zaworem manual boost control (MBC).

Chyba najwięcej zabawy będzie ze zrobieniem kolektora pod turbo, choć może kolektor podpasowałby od jakiegoś tdi...
Kiedyś na forum ktoś wrzucił zdjęcia swojego projektu kolektora ABK turbo zrobionego z 4 prostych rur oraz cienkiej flanszy przy głowicy że większość spalin wylatywała bokiem.

Kolejną po kolektorze trudną kwestią jest podawania paliwa, samemu można ogarnąć jakiś sterownik piggyback. Czyli jakieś 700-1000zł na sterownik + osprzęt jak np. wydajniejsze wtryskiwacze, czujniki + kolejne 700zł na szerokopasmową sondę lambda z kontrolerem i już możesz sam stroić.

Chyba że zrobić najprościej na gazie z mikserem albo blosem wstawionym najlepiej w nadciśnienie przed przepustnicę (ale blosa w nadciśnieniu mało kto ogarnia). Albo wersja kamikadze podawać gaz przed turbo i oprucz psssst może to dać efekt kaboom :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 cze 2014, 00:27

coś mi się nie chce wierzyć że kolega jest mechanikiem, skoro takie pytania zadaje...
najpierw proszę się dowiedzieć, co robi "psst" w silnikach tuningowanych, bo seryjne nie robią.

Xsio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 cze 2014, 22:46
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Xsio » 25 cze 2014, 07:35

po zamknieciu przepustnicy za nia robi sie podcisnienie a przed wzrasta i z tego cisnienia robi sie pss.. w poprzednim aucie (golf 1.9tdi) bez przepustnicy zrobilem blow off wystarczyl sterownik do sterowania.. i jeszcze jedna sprawa mam 6 lat starzu wiec weteranem nie jestem.

Prosze bez zbednych komentarzy wlasnie typu "cos mi siewydaje ze nie jestes mechanikiem" nie wiem wszystkiego i sie pytam zeby nie zje*** mozesz mi pomoc to pomoz i nie krytykuj

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 26 cze 2014, 17:26

Kolego mógłbyś sprecyzować co ma być '' szalonego " w twoim projekcie? Zaskocz nas czymś

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 cze 2014, 21:56

nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.

oskars1434
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 27 lut 2013, 19:33

Post autor: oskars1434 » 26 cze 2014, 21:59

kup sobie takiego cusia http://www.saber-edv.co.uk/ i będzie pssst

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 26 cze 2014, 22:14

Leo pisze:nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.
Kolektor wydechowy podobno pasuje z dizla ale nie jestem pewien na 100%

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 27 cze 2014, 23:31

turbofin pisze:
Leo pisze:nie krytykuję, pomogę jeśli chcesz, nie ma problemu.
Trzeba tylko: zespawać kolektor wydechowy z wyjściem na turbinę ( ponieważ jest to 8v wlot i wylot do głowicy jest z tej samej strony głowicy, co utrudnia zastosowanie kolektora z innego silnika), przerobić dolot z podciśnieniowego na nadciśnieniowy, dorobić podciśnienia do blow offa, oraz na czas strojenia podpiąć AFR i EGT, co by silnik się nie przekręcił. I mądrego, żeby to poustawiać.
Kolektor wydechowy podobno pasuje z dizla ale nie jestem pewien na 100%
pozwolilem sobie sprawdzic, w etce uszczelka miedzy glowica a kolektorem wydechowym ma numer: 028 129 589b, dla ABK i 1z figuruje to samo takze powinien spasowac

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 28 cze 2014, 12:03

Widziałem kiedyś w programie operacja tuning w TVN Turbo projekt Golfa III z silnikiem 2E na turbosprężarce od TDI i chyba kolektor też był z TDI. Moc miało w okolicach 160-170KM.
Taki kolektor zawsze lepszy niż coś wykonane w ten sposób:
Obrazek

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 28 cze 2014, 12:44

Z 1.6TD vw też podpasi kolektor.

Do autora tematu... powiedz mi jedno, jaki jest w ogóle sens montować turbo tylko dla samego pssst? Na zlocie jak ktoś się ciebie zapyta ile dodało KM a ty powiesz, że NIC to cie wyśmieją. W necie jest masa info na temat turbo tylko, że 90% to kupa a ty najwyraźniej nie potrafisz oddzielić plew od ziarna.

Zrób to jak należy nie musi być drogo, bo można i po kosztach.

aldi, co chcesz od tego kolektora owinie go bandażem i nic nie będzie widać, tylko po równaniu z flansz może nic nie zostać :-P

Xsio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 cze 2014, 22:46
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Xsio » 09 lip 2014, 22:41

1. co w tym szalonego?
już mowie to nie ma być te "90% chłamu" to ma być te pozostałe 10%
2. żadnych gwizdków ani innych wioch tuningow.
3. po co? a po to ze chcę to zrobić i to ma być dla mnie.
4. zamierzam wyłożyć trochę kasy na to jak mówiłem to ma być zrobione dobrze.

przyciągnę b4 z szrotu i na nim najpierw to wykonam żeby być pewnym ze wszystko zadziała. a dostroi mi to jeden taki pan co zajmuje się elektroniką w samochodach na co dzień.

Naprawde proszę was. chcę tylko wysłuchać co macie mądrego do powiedzenia mi na ten temat, chyba od tego jest takie forum a nie bla bla bla a po co ci to, a na co ci to, jak nie chcesz wzrostu mocy to nie ma sesu... powiem jeszcze raz JA chcem i dla mnie ma to ses. czy mam to jeszcze jaśniej napisac?

Leo, dzięki. zakupie na dniach kolektor od diesla i turbo od 1.8t 20v zobaczę jak to będzie z sobą pasować najwyżej oddam kolektor do spawania(końcówkę kolektora od 1.8t) albo dam tokarzowi żeby dorobił mi odpowiednia flaszkę

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 10 lip 2014, 08:37

najpierw zaopatrz sie w suszarke a potem szukaj odp kolektora :p opcji jest troche takze mozna cos ciekawego wystrugac
ponad to spasuj albo powiększ gardlo kolektor - turbo

jak widzisz zasilanie / splyw oleju?

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 11 lip 2014, 08:44

Chcesz wysłuchać a i tak zrobisz po swojemu? Zrozum, że tak podchodząc do tematu ten silnik zalatuje failem. Jak silnik padnie będziesz się żalił "tak mi doradzili na forum". To nie jest tak, że zakładasz turbosprężarkę i to wszystko (a może jednak tylko ja o czymś nie wiem??? :-P )

Zrób to tak byś tym pojeździł i cieszył się zaworem upustowym.

Nie spawaj kolektorów żeliwnych bo i tak pęknie. Rób przejściówkę albo kolektor z czarnej. Zmniejsz stopień sprężania i zobacz jaką kondycję ma silnik. Turbo kup coś z td04 od 13t w górę.

Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 29 lip 2014, 19:13

Xsio jak postępy w projekcie?

Czyżby to kolejny projekt turbo spalony na starcie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl