DaMaGe pisze:da sie cos wywnioskowac z powyzszych wykresow ??
Uwierz mi że szkoda czasu na logi dynamiczne ,na "boschu".Czas zmarnowany na zabwę w logi i łamanie sobie głowy ich interpretacją ,lepiej poświęcić na mechaniczne sprawdzenie choćby domknięcia klapki WG ,czy sprawdzenie doładowania manometrem

...Po pierwsze to widzisz wartości w jakichś bezsensownych jednostkach ,które trzeba przeliczać ,to akutar niby nie problem,bo można przeliczyć

...ale drugiej rzeczy już nie przeskoczysz ...niestety nie widzisz specyfikacji ,jak to ma miejsce w nowszysch sterownikach ,widzisz tylko wartości osiągane ,wiec nie wiesz jakie wartosci rząda ecu ...niby te też są podane ,tylko kto by chciał się znowu bawić w łamanie sobie głowy przeliczaniem :roll: Jedyne co jest przydatne w logach ,to statyczne ,potrzebne do ustawienia kąta wtrysku i dawki paliwa 8-) ...doładowanie najlepiej zmierzyć manometrem z odpiętym wężykiem od gruszki ...ciśnienie powinno osiągnąć ok.1,5 bara ,co oczywiście spowoduje wejscie w tryb awaryjny i "odcinkę " ,jeśli takie ciśnienie utrzyma się przez ok.3 -4 sek .Z moich obserwacji wynika ,że zwykle na starym boschu jest cienko z doładowaniem ,szczególnie do 2 tys ...ale jak mechanicznie wszystko jest ok.czyli klapka WG ,odpowiednio dociągnięta ,zaślepiony w odpowiednim miejscu ,czyli przy aluminiowym kolanku EGR ,i szczelny dolot ,to przy podlaniu paliwem w tuningowym sofcie ,i wtryskach z AFN ,powinienn się już zbierać elegancko ...skoro nadal się nie zbiera ,to pierwsza rzecz ,jaką nalezy zrobić i od której ja zawsze zaczynam odmulanie ,zaraz po sprawdzeniu kąta i dawki ,to <ok> dociągnąc klapkę WG ,bo na boschach często jest wyklepana , ledwo domknieta,a nawet zdarzyło mi się widzieć ,delkatnie otwartą :roll: ..ma być dobrze dociagnięta,wtedy nie otwiera się zbyt wcześnie ,co ma zasadniczy wpływ na ciśnienie doładowania 8-)...a bez doładowania ,nie ma jazdy ,żeby nie wiem jak podlać paliwem .... co najwyżej kupa czarnego dymu
