Doładowanie kuleje i to sporo ,bo brakuje ok 0,2 bara :roll: poza tym coś mocno nie halo z przestawianiem dynamicznego kąta wtrysku ,bo od ok.2900 obr ,zaczyna niedomagać i nie dogania specyfiakacji ,a momentami całkiem głupieje :roll: ...sprawdż sobie czy czasem po dodaniu gazu ,nie masz ciurkiem bombelków z powietrzem ,w przewodzie z filtra do pompy ...jeśli nie masz ,to sprawdż króciec powrotny w nastawniku ...ale stawiam na dużą ilość powietrza w przewodzie zasilajacym ...na większych obrotach ,przy dużym zapotrzebowaniu pompy w paliwo ,zbyt duża ilość powietrza powoduje spadek ciśnienia wewnętrznego pompy ,przez co n108 ,nie ma "czym " ,odpowiednio wysterować dynamicznego kąta wtrysku...widać w logach że n108 robi co moze , bo wypełnienie praktycznie na max 96 % ,ale niestety ,jak nie ma odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego w pompie ,to n108 nic nie zdziała skutkiem tego jest drastyczny spadek osiągów silnika ,może poddymiać itp ...Za ciśnienie wewnetrzne odpowiada min.zaworek ,po drugiej stronie wejscia paliwa do pompy i kalibrowany kruciec powrotny na nastawniku ,które to elementy nalezy sprawdzić wpierwszej kolejności ,zaraz po tym jak sprawdzisz czy nie ciągnie powietrza z paliwem 8-)bozmek pisze:A tu moje po poprawkach
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam
A6 C4 1.9 TDi 1Z
Wstawiony drugi N75, założone wtryski Volvo 210-tki
Próba Dynamiczna:
Grupa 3 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180282.html
Grupa 4 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180283.html
Grupa 8 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180284.html
Grupa 11 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180285.html
Statyczne:
BS Grupa 0 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180286.html
MB Grupa 0 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180290.html
MB Grupa 7 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180291.html
Korekcje : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180292.html
A6 C4 1.9 TDi 1Z
Wstawiony drugi N75, założone wtryski Volvo 210-tki
Próba Dynamiczna:
Grupa 3 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180282.html
Grupa 4 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180283.html
Grupa 8 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180284.html
Grupa 11 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180285.html
Statyczne:
BS Grupa 0 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180286.html
MB Grupa 0 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180290.html
MB Grupa 7 : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180291.html
Korekcje : http://vaglog.rtnet.pl/dyzio_1984_180292.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
coś komuś powiedzą takie logi ?? :
na biegu jałowym:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a52 ... 0e935.html
'niby dynamiczne':
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b43 ... 41d9b.html
bosch na sofcie srednim od kostrza/pod afn`y
zalozone afn`y/wywalony katalizator/zaslepiony egr
da sie cos wywnioskowac z powyzszych wykresow ??
na biegu jałowym:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a52 ... 0e935.html
'niby dynamiczne':
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b43 ... 41d9b.html
bosch na sofcie srednim od kostrza/pod afn`y
zalozone afn`y/wywalony katalizator/zaslepiony egr
da sie cos wywnioskowac z powyzszych wykresow ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Uwierz mi że szkoda czasu na logi dynamiczne ,na "boschu".Czas zmarnowany na zabwę w logi i łamanie sobie głowy ich interpretacją ,lepiej poświęcić na mechaniczne sprawdzenie choćby domknięcia klapki WG ,czy sprawdzenie doładowania manometrem ...Po pierwsze to widzisz wartości w jakichś bezsensownych jednostkach ,które trzeba przeliczać ,to akutar niby nie problem,bo można przeliczyć ...ale drugiej rzeczy już nie przeskoczysz ...niestety nie widzisz specyfikacji ,jak to ma miejsce w nowszysch sterownikach ,widzisz tylko wartości osiągane ,wiec nie wiesz jakie wartosci rząda ecu ...niby te też są podane ,tylko kto by chciał się znowu bawić w łamanie sobie głowy przeliczaniem :roll: Jedyne co jest przydatne w logach ,to statyczne ,potrzebne do ustawienia kąta wtrysku i dawki paliwa 8-) ...doładowanie najlepiej zmierzyć manometrem z odpiętym wężykiem od gruszki ...ciśnienie powinno osiągnąć ok.1,5 bara ,co oczywiście spowoduje wejscie w tryb awaryjny i "odcinkę " ,jeśli takie ciśnienie utrzyma się przez ok.3 -4 sek .Z moich obserwacji wynika ,że zwykle na starym boschu jest cienko z doładowaniem ,szczególnie do 2 tys ...ale jak mechanicznie wszystko jest ok.czyli klapka WG ,odpowiednio dociągnięta ,zaślepiony w odpowiednim miejscu ,czyli przy aluminiowym kolanku EGR ,i szczelny dolot ,to przy podlaniu paliwem w tuningowym sofcie ,i wtryskach z AFN ,powinienn się już zbierać elegancko ...skoro nadal się nie zbiera ,to pierwsza rzecz ,jaką nalezy zrobić i od której ja zawsze zaczynam odmulanie ,zaraz po sprawdzeniu kąta i dawki ,to <ok> dociągnąc klapkę WG ,bo na boschach często jest wyklepana , ledwo domknieta,a nawet zdarzyło mi się widzieć ,delkatnie otwartą :roll: ..ma być dobrze dociagnięta,wtedy nie otwiera się zbyt wcześnie ,co ma zasadniczy wpływ na ciśnienie doładowania 8-)...a bez doładowania ,nie ma jazdy ,żeby nie wiem jak podlać paliwem .... co najwyżej kupa czarnego dymuDaMaGe pisze:da sie cos wywnioskowac z powyzszych wykresow ??
Podepnę się. Proszę o pilną analizę zaznaczam że robiłem pierwszy raz wiec jak coś jest nie tak to poprawie.
Grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182894.html
Grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182896.html
Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182897.html
Grupa 008 http://vaglog.rtnet.pl/log_182895.html
Grupa 010 http://vaglog.rtnet.pl/log_182898.html
Grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182899.html
Grupa 000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182894.html
Grupa 003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182896.html
Grupa 004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182897.html
Grupa 008 http://vaglog.rtnet.pl/log_182895.html
Grupa 010 http://vaglog.rtnet.pl/log_182898.html
Grupa 011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182899.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przepływomierz też z tego powodu tnie :roll: także nie ma i być nie może ,normalnej jazdy z takimi parametrami ...Na początek zaślep EGR i odepnij węzyk z gruszki i sprawdż czy doładowanie się poprawiło ....jak nie wiele się poprawi ,to szukaj nieszczelności w dolocie 8-) pierwszy podejrzany ,to krótki kawałek weża gumowego przy EGR ,pęka zdradliwie od spodu,praktycznie zawsze w tym miejscubozmek pisze:Z tego co widze na 011 ze cisnienie slabe w dolocie brakuje 0.5 bara.
Egr zaślepiony z obu stron tzn przy kolektorze ssącym i wydechowym, kat wywalony i zrobiona wolna odma. Niepokoi mnie tylko głośny syk przy ecu wymieniłem wszystkie gumowe wężyki, został tylko ten z tworzywa który wchodzi do kabiny, ten kawałek przy ecu też wymieniłem. Auto bardzo ciężko wstaje a rozpędzenie go powyżej 120 to prawdziwy wyczyn.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No skoro syczy ,to masz "sprawcę " podanego na tacy 8-) zwykle wezyk z cisnieniem do ecu,przeciera sie pod akumulatorem ,wez sobie na prube podepnij z zaslepki przy kolanku dolotu ,bezposrednio do ECUmartin186 pisze:Egr zaślepiony z obu stron tzn przy kolektorze ssącym i wydechowym, kat wywalony i zrobiona wolna odma. Niepokoi mnie tylko głośny syk przy ecu wymieniłem wszystkie gumowe wężyki, został tylko ten z tworzywa który wchodzi do kabiny, ten kawałek przy ecu też wymieniłem.
Musisz miec jeszcze gdzies nieszczelnosc ,prucz tej z cisnieniem do ECu ,bo gdy jest nieszczelny tylko wezyk do ecu ,a cisnienie w dolocie jest jak nalezy ,to auto do 120 zbiera sie normalnie ,tyle że ecu "nie widząc " odpowiedniego cisnienia ,i tak odetnie ok.120 i przejdzie w stan awaryjny,lapiąc błąd związany z ciśnieniemmartin186 pisze: Auto bardzo ciężko wstaje a rozpędzenie go powyżej 120 to prawdziwy wyczyn.
[ Dodano: 2014-08-16, 08:00 ]
Zalezy gdzie zaslepiony przy dolocie ,bo jedyne sluszne miejsce ,to przy samym aluminiowym kolanku a widze czasem u niektórych ze zaslepiony i owszem ,w dwóch miejscach ,na dole przy wejsciu spalin do karbowanej rurki i na drugim końcu rurki ...przed spalinami zaślepione pięknie ,ale przed niedomkniętym EGR -em ,przez który potrafi uciekac doładowanie ,wcalemartin186 pisze:Egr zaślepiony z obu stron tzn przy kolektorze ssącym i wydechowym,
Egr zaślepiłem na połączeniu rurki z kolektorem wydechowym i na złączeniu samego egr z kolankiem kolektora ssącego zastosowałem blaszkę 2 mm bo taką miałem. A nieszczelność została zlokalizowana padł wężyk wewnątrz ecu i już wymieniony. Nowe logi zrobie gdy bede mógł a narazie porsze o analizę logów auta ojca.
Pacjent to passat b4 silnik 1z.
000 http://vaglog.rtnet.pl/log_183056.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/log_183054.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/log_183055.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/log_183058.html
010 http://vaglog.rtnet.pl/log_183057.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/log_183059.html
Pacjent to passat b4 silnik 1z.
000 http://vaglog.rtnet.pl/log_183056.html
003 http://vaglog.rtnet.pl/log_183054.html
004 http://vaglog.rtnet.pl/log_183055.html
008 http://vaglog.rtnet.pl/log_183058.html
010 http://vaglog.rtnet.pl/log_183057.html
011 http://vaglog.rtnet.pl/log_183059.html