Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1z] Pompa wtryskowa :< Jednak nastawnik indukcyjn

ODPOWIEDZ
AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

[B4 1.9 1z] Pompa wtryskowa :< Jednak nastawnik indukcyjn

Post autor: AdamF » 14 sie 2014, 17:46

Witam jestem posiadaczem Audi 80 b4 1.9TDI 1994r. I właśnie borykam się z kłopotem odnalezienia pompy wtryskowej o nr:
530BT415
0460404992
sterownik:
46300475
(takie podał mi mechanik)
Mechanik myślał że to tylko nastawnik ale po wymianie nastawnika był ten sam efekt czyli skaczące obroty. A na koniec przed oddaniem do mechanika moje audi zaczęło się dławić przed dojeżdżaniem do świateł i trzeba było długo kręcić by odpaliło. I podczas ruszania też trzeba było dodać dużo gazu bo dusił się a kiedyś tzn 2 miesiące temu spokojnie mogłem ruszyć bez dotykania pedału od gazu. Proszę poradźcie coś bo nie chciałbym tego autka zmieniać przez jedną głupią pompę.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2014, 00:28 przez AdamF, łącznie zmieniany 2 razy.

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 14 sie 2014, 18:08

Kolego Po pierwsze to upewnij się czy to na 100% nie jest wina nastawnika ponieważ sam się borykałem z nim i miałem identyczne objawy . obroty skakały auto wgl nie miało siły jechać oddałem do regeneracji i jak narazie śmiga . Po drugie w cenie pompy wtryskowej spokojnie kupisz klamoty tzn nastawnik , komputer , wiązke , przepływomierz i obudowe filtra do przekładki na pierburga . a po przekładce jak wszyscy doskonale wiedzą problem z falowaniem i wszystkimi innymi objawami ustaje i mamy spokój na wieki . przy okazji mamy dokładniejsze dane po przez podpięcie VAG no i dochodzi kilka NM :)

AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: AdamF » 14 sie 2014, 18:27

Ja sie nie znam na mechanice i od silnika daleko ale mocy to mi autko nie straciło tylko zaczęło gasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania nie zawsze ale gasło i później ciężko odpalał tak jakby nie mógł paliwa łyknąć. A i zaczęło mi strasznie szarpać autkiem jak np jadę na II biegu bez gazu bardzo szarpie a kiedyś tego nie miałem zresztą na I bez gazu też szarpie.

Mechanik mówił że badał ciśnienie na pompie i powiedział że już jest wyeksploatowana.
I już tydzień mechanik szuka tej pompy i znaleźne nie może.

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 14 sie 2014, 18:33

nie chce mi się wierzyć że to pompa ponieważ te pompy są naprawdę wytrzymałe . No ale jak uważasz . Co do tych numerów to nie mam pojęcia o tym wgl . poprostu nie chce mi się wierzyć że to pompa jest padnięta . na pewno masz osprzęt bosch i nastawnik potencjometryczny a to jest pięta achillesa w naszych zetorach

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sie 2014, 18:40

AdamF pisze:Mechanik myślał że to tylko nastawnik ale po wymianie nastawnika był ten sam efekt czyli skaczące obroty
I dobrze myślał 8-) ,bo to typowe objawy , a te <ok>
AdamF pisze:przed oddaniem do mechanika moje audi zaczęło się dławić przed dojeżdżaniem do świateł i trzeba było długo kręcić by odpaliło. I podczas ruszania też trzeba było dodać dużo gazu bo dusił się
są już ewidentne ,w przypadku gdy mamy nastawnik potencjometryczny .Pompa ,a raczej jej dół ,o ile spręzyny tłkorozdzielacza są całe ,nie popękane ,nie jest w stanie wygenerować opisanych przez ciebie objawów i jest zapewne sprawna .Pytanie czy drugi ,wymieniony nastawnik, był na pewno sprawny :?: Jak jesteś gdzieś z moich okolic ,to zapraszam do siebie <ok> mam sprawny nastawnik potencjometryczny i mogę ci wymienić w 5 minut ,albo w niespełna godzinę przerobić ci na indukcyjny 8-).Sprawną i uszczelnioną pompę ,z nastawnikiem potencjometrycznym , też mogę skompletować.Sprawne pompy z nastawnikiem indukcyjnym ,nie są tanie ,więc zamiast inwestować kilkaset złotych w pompę z takim nastawnikiem ,lepiej rozwiązać problem raz na zawsze ,przerabiajac na nastawnik indukcyjny .Na dzień dzisiejszy mam dopracowaną metodę przeróbki ,którą robię w zasadzie w pół godziny i polega na wymianie tylko nastawnika ,komputera i paru drobnych zabiegach .Komputer pasuje pod ori wtykę ,więc żadnych przeszczepów wtyczek nie potrzeba robić .Jest to oczywiście komputer z pełną diagnostyką i "bonusem" w postaci dodatkowych koników ,a wsad do niego jest dziełem Kostrza :mrgreen: Troche trwało zanim metoda została dopracowana ,największy problem był z mocą ,bo auto co prawda jechalo lepiej niż ori ,ale to nie bylo to co bym chciał ;-) Jednak po moich obserwacjach i próbach ,Kostrz dzielnie poprawiał wsad, i w końcu efekt jest zadowalajacy ,bo po takiej przeróbce ,auto zbiera sie ładnie i moim zdaniem ,nie ustępuje 110 konnym jednostkom 8-)
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 19:06 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: AdamF » 14 sie 2014, 18:54

No ok tylko ja ze śląska.
A powiedz mi czy opłaca się ja regenerować? Czy lepiej kupić nową, tylko też tego nr nigdzie znaleźć nie mogę.

I co to jest ten pierburg bo często tutaj na forum pada ? konkurencja BOSCH'a?

I czy taki nr 028130109L to jest to samo co ten co mi podał mechanik 0460404992 ??

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sie 2014, 19:14

AdamF pisze:No ok tylko ja ze śląska.
Przejeżdzali tacy ,co mieli dalej ;-) Chyba zastanowie sie na wysylaniu takich zestawów do przekladki nową metoda ,bo nie są tu potrzebane żadne schematy ,tylko wystarczy umieć przełozyc nastawnik + do tego moja krotka instrukcja co gdzie i jak ;-) ...Jak będą chętni ,to pomyslę :mrgreen:
AdamF pisze:A powiedz mi czy opłaca się ja regenerować? Czy lepiej kupić nową,
Szkoda kasy i na jedno i na drugie ,bo regeneracja nastawnika to zwykle ok.400zl (zwykle poł roku gwarancji i "powtórka z rozrywki " gwarantowana ) ,a nowy ok.1500zł .Za ok.polowę tej ostatniej kwoty, masz przerobine na nastawnik indukcyjny .Regeneracja pompy ,to w 99% przypadkow wymiana uszczelnień ,a o naprawie nastawnika potencjometrycznego ,przy takiej "regeneracji " zapomnij :roll:

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 14 sie 2014, 19:27

AdamF pisze:I co to jest ten pierburg bo często tutaj na forum pada ? konkurencja BOSCH'a?
Powiem Ci że dość spora konkurencja :mrgreen:

U mnie to nawet mtdi było/jest nadal praktykowane. Ale części wszystkie do przekładki na pierburga już czekają :D Tylko z chłopakami później się skontaktować o jakiegoś softa, i ognień :D

A co do tematu to jak potrzebujesz to wygrzebie nr do gościa co regeneruje w dobrej cenie, i z gwarancją.

bazoo6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:56

Post autor: bazoo6 » 14 sie 2014, 19:50

Pierburg i bosch w naszych audi to nic innego jak firma przepływomierza . Pierburg jest o wiele lepszy ponieważ tak jak wspominałem wcześniej jest dokładniejsza analiza VAG , więcej NM no i nastawnik wymieniasz na indukcyjny i problem znika na zawsze :) Posłuchaj się MUNIORA i podjedz do niego a zobaczysz że mechanik mógł cię zwyczajnie wyrolować :) bo okaże się że to jednak jest nastawnik którego nie opłaca się wymieniać ani regenerować . chociaż że sam zregenerowałem ale tylko ze względu na to że auto padło zupełnie a było bardzo potrzebne i najszybszym i najtańszym sposobem była właśnie regeneracja . choc kwestią czasu jest przekładka :) już kompletuje graty :)

AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: AdamF » 14 sie 2014, 20:09

no fajnie nawet bym pojechał ale te 400km czarno widzę w takim stanie.
Staram się ,jak już naprawiam autko dawać ori częsci, ale widzę że to jest nieopłacalne jak mówicie że bosch jest kitem:<

Sam nie wiem co mam zrobić a autko potrzebuje na poniedziałek;/ A stoi w warsztacie u mechanika bez serduszka ;<

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sie 2014, 20:11

AdamF, _uwaga

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 14 sie 2014, 21:44

szkoda że odrazu nie waliłes na forum co ci sie dzieje po pierwszej awari byś sie sam przekonał że u kolegi muniora zaoszczędził bys jeszcze na mechanikach,moja rada poświęc wieczór na forum poczytaj o nastawniku ,jak tak zrobiłem przed kupnem audiolki ,a bedziesz pan wiedział co jak dlaczego
zreszta bardzo przyjemny rzetelny opis masz u góry mariusza ,,muniora,,
moja osobista rada wal do niego na priv podejrzewam że bedzie dobrze
i jeszcze jedno poświęc troszke czasu na forum czytaj ,dzięki niemu zaden mechanik mnie nie wykiwa oszczędziłem pare dobrych złoty między innymi dzieki mariuszowi
pozdrawiam nie łam sie jestes w dobrych rękach

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sie 2014, 21:48

bazoo6 pisze:Pierburg i bosch w naszych audi to nic innego jak firma przepływomierza . Pierburg jest o wiele lepszy ponieważ tak jak wspominałem wcześniej jest dokładniejsza analiza VAG
Nie mylcie pojęć :roll: Firma Bosch to chyba najlepsza firma jaką znam ,jej pompy wtryskowe ,czy kompy to porządne i przemyslane konstrukcje ,czego nie można powiedzieć np.o pompach Lukasa :roll: .Pierburg produkuje przepływomierze i inny elektryczny osprzęt .Akurat w pierwszych 80 tkach z tdi ,zamontowano klapkowy przepływomierz boscha i jego najsłabszy element <ok> nastawnik potencjometryczny ,również tej firmy .Po przeszło dwudziestu latach i setkach tysięcy przejechanych kilometrów ,niesprawność i zużycie ,jednego z tych elementów osprzętu ,nastawnika potencjometrycznego ,przyprawia często o ból głowy niejednego właściciela tego auta ,że nie wspomnę o mechanikach ,łamiacych sobie głowę ,dlaczego auto szarpie ,faluje obrotami , nie reaguje prawidłowo na gaz ...zwykle nie majcy do czynienia z tym autem ,nie podejrzewają nawet ze winny może być nastawnik ,wymieniają wiec kupę niepotrzebnego osprzętu ,narażajac na zbedne koszty ,nieświadomych właścicieli ,a auto nadal fiksuje .Przyjęło się mówić "pierburg " na 80 tkę z nastawnikiem indukcyjnym ...ale zarówno sam nastawnik ,jak i komputer sterujacy ecu ,jest nadal firmy bosch ...także nie bosch jest beee,tylko pierwszy model nastawnika ,tej firmy jest niedoskonały ;-) choć po dwudziestu kilku latach pracy ,nadal niektóre z nastawników potencjometrycznych ,mają się dobrze :mrgreen:
AdamF pisze:Sam nie wiem co mam zrobić a autko potrzebuje na poniedziałek;/ A stoi w warsztacie u mechanika bez serduszka ;<
Do poniedziałku z racji długiego weekendu ,raczej nie wiele zdziałasz :-/ A wracając jeszcze do sedna sprawy ,czyli falowania obrotów po wymianie nastawnika ,to nawet na sprawnym nastawniku będą falować ,jak nastawnik będzie żle "siedział " na pompie i dawka będzie zbyt wysoka ,poza zakresem regulacji kompa, czyli w okolicy 005 i mniej ...prawidłowa dawka to ok.020 ...ale takie podstawowe rzeczy twój mechanik zapewne wie ,skoro się podją ł roboty przy tym ;-) A tu parę linków do aukcj z pompami "górnoprzelewowymi" czyli z nastawnikiem potencjometrycznym ,ostrzegam ceny dość kosmiczne ,najtańsza za tysiaka ;-) <ok> http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-audi- ... 05985.html http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-gwara ... 37314.html http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-audi- ... 03585.html W razie gdybyś reflektował na zakup ,u mnie na pewno taniej i cała pompa i przeróbka na indukcyjny ;-)
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 22:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.

AdamF
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 97
Rejestracja: 11 maja 2013, 20:10
Lokalizacja: Jasienica

Post autor: AdamF » 14 sie 2014, 22:01

Panie MUNIOR widzę że jest pan ekspertem w tej dziedzinie. Czy ta tak zwana przekładka jest trudna do wykonania?? Jakie elementy są potrzebne i jaki jest tego koszt tak około;/ Może mój mechanik będzie wiedział o co chodzi i zrobi przekładkę ? Niż bawić się w kupno pompy np takiej z tego opisu co mi dał
http://allegro.pl/audi-80-b4-1-9tdi-pom ... 41748.html

Dodam że jestem elektrykiem i trochę ogarniam odkręcanie śrubek xD

[ Dodano: 2014-08-14, 22:07 ]
elbula pisze: pozdrawiam nie łam sie jestes w dobrych rękach
tylko jak zawsze w kiczowatej lokalizacji ;/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sie 2014, 22:11

AdamF pisze: Czy ta tak zwana przekładka jest trudna do wykonania
Zależy dla kogo ;-)
AdamF pisze:Może mój mechanik będzie wiedział o co chodzi i zrobi przekładkę ?
Tego nie wiem :roll:
Dodam że jestem elektrykiem i trochę ogarniam odkręcanie śrubek xD
Akurat śrubek do odkręcania przy tej robocie ,prócz tych przy nastawniku ,zbyt wiele nie ma ;-) jest za to ok.40 pinów do przeszcepienia i kilka dodatkowych kabelków do puszczenia . Jedyny rozsądny sposób na taką przekładkę ,dla osób które nigdy tego nie robiły ,to zmiana wiązki silnika ,na ori wiązkę z takiej 80 tki na "pierburgu " ....o innych ,mniej pracochłonnych i szybkich metodach ,którymi robię ja ,może raczej zapomnieć 8-) Ja robię to od przeszło trzech lat i przerobiłem w ten sposób przeszło 50 sztuk 80 tek...niestety pierwszą robiłem trzy dni :-/ za to teraz przy najbardziej skomplikowanej opcji ,wyrabiam się w ok.3-4 godziny ,a przy najprostrzej w ok.pół godzinki ...ale trening czyni mistrza ,jak to mówią :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 22:17 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl