[B4 1.9 1z] Pompa wtryskowa :< Jednak nastawnik indukcyjn
[B4 1.9 1z] Pompa wtryskowa :< Jednak nastawnik indukcyjn
Witam jestem posiadaczem Audi 80 b4 1.9TDI 1994r. I właśnie borykam się z kłopotem odnalezienia pompy wtryskowej o nr:
530BT415
0460404992
sterownik:
46300475
(takie podał mi mechanik)
Mechanik myślał że to tylko nastawnik ale po wymianie nastawnika był ten sam efekt czyli skaczące obroty. A na koniec przed oddaniem do mechanika moje audi zaczęło się dławić przed dojeżdżaniem do świateł i trzeba było długo kręcić by odpaliło. I podczas ruszania też trzeba było dodać dużo gazu bo dusił się a kiedyś tzn 2 miesiące temu spokojnie mogłem ruszyć bez dotykania pedału od gazu. Proszę poradźcie coś bo nie chciałbym tego autka zmieniać przez jedną głupią pompę.
530BT415
0460404992
sterownik:
46300475
(takie podał mi mechanik)
Mechanik myślał że to tylko nastawnik ale po wymianie nastawnika był ten sam efekt czyli skaczące obroty. A na koniec przed oddaniem do mechanika moje audi zaczęło się dławić przed dojeżdżaniem do świateł i trzeba było długo kręcić by odpaliło. I podczas ruszania też trzeba było dodać dużo gazu bo dusił się a kiedyś tzn 2 miesiące temu spokojnie mogłem ruszyć bez dotykania pedału od gazu. Proszę poradźcie coś bo nie chciałbym tego autka zmieniać przez jedną głupią pompę.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2014, 00:28 przez AdamF, łącznie zmieniany 2 razy.
Kolego Po pierwsze to upewnij się czy to na 100% nie jest wina nastawnika ponieważ sam się borykałem z nim i miałem identyczne objawy . obroty skakały auto wgl nie miało siły jechać oddałem do regeneracji i jak narazie śmiga . Po drugie w cenie pompy wtryskowej spokojnie kupisz klamoty tzn nastawnik , komputer , wiązke , przepływomierz i obudowe filtra do przekładki na pierburga . a po przekładce jak wszyscy doskonale wiedzą problem z falowaniem i wszystkimi innymi objawami ustaje i mamy spokój na wieki . przy okazji mamy dokładniejsze dane po przez podpięcie VAG no i dochodzi kilka NM
Ja sie nie znam na mechanice i od silnika daleko ale mocy to mi autko nie straciło tylko zaczęło gasnąć przy dojeżdżaniu do skrzyżowania nie zawsze ale gasło i później ciężko odpalał tak jakby nie mógł paliwa łyknąć. A i zaczęło mi strasznie szarpać autkiem jak np jadę na II biegu bez gazu bardzo szarpie a kiedyś tego nie miałem zresztą na I bez gazu też szarpie.
Mechanik mówił że badał ciśnienie na pompie i powiedział że już jest wyeksploatowana.
I już tydzień mechanik szuka tej pompy i znaleźne nie może.
Mechanik mówił że badał ciśnienie na pompie i powiedział że już jest wyeksploatowana.
I już tydzień mechanik szuka tej pompy i znaleźne nie może.
nie chce mi się wierzyć że to pompa ponieważ te pompy są naprawdę wytrzymałe . No ale jak uważasz . Co do tych numerów to nie mam pojęcia o tym wgl . poprostu nie chce mi się wierzyć że to pompa jest padnięta . na pewno masz osprzęt bosch i nastawnik potencjometryczny a to jest pięta achillesa w naszych zetorach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
I dobrze myślał 8-) ,bo to typowe objawy , a te <ok>AdamF pisze:Mechanik myślał że to tylko nastawnik ale po wymianie nastawnika był ten sam efekt czyli skaczące obroty
są już ewidentne ,w przypadku gdy mamy nastawnik potencjometryczny .Pompa ,a raczej jej dół ,o ile spręzyny tłkorozdzielacza są całe ,nie popękane ,nie jest w stanie wygenerować opisanych przez ciebie objawów i jest zapewne sprawna .Pytanie czy drugi ,wymieniony nastawnik, był na pewno sprawny :?: Jak jesteś gdzieś z moich okolic ,to zapraszam do siebie <ok> mam sprawny nastawnik potencjometryczny i mogę ci wymienić w 5 minut ,albo w niespełna godzinę przerobić ci na indukcyjny 8-).Sprawną i uszczelnioną pompę ,z nastawnikiem potencjometrycznym , też mogę skompletować.Sprawne pompy z nastawnikiem indukcyjnym ,nie są tanie ,więc zamiast inwestować kilkaset złotych w pompę z takim nastawnikiem ,lepiej rozwiązać problem raz na zawsze ,przerabiajac na nastawnik indukcyjny .Na dzień dzisiejszy mam dopracowaną metodę przeróbki ,którą robię w zasadzie w pół godziny i polega na wymianie tylko nastawnika ,komputera i paru drobnych zabiegach .Komputer pasuje pod ori wtykę ,więc żadnych przeszczepów wtyczek nie potrzeba robić .Jest to oczywiście komputer z pełną diagnostyką i "bonusem" w postaci dodatkowych koników ,a wsad do niego jest dziełem Kostrza :mrgreen: Troche trwało zanim metoda została dopracowana ,największy problem był z mocą ,bo auto co prawda jechalo lepiej niż ori ,ale to nie bylo to co bym chciał Jednak po moich obserwacjach i próbach ,Kostrz dzielnie poprawiał wsad, i w końcu efekt jest zadowalajacy ,bo po takiej przeróbce ,auto zbiera sie ładnie i moim zdaniem ,nie ustępuje 110 konnym jednostkom 8-)AdamF pisze:przed oddaniem do mechanika moje audi zaczęło się dławić przed dojeżdżaniem do świateł i trzeba było długo kręcić by odpaliło. I podczas ruszania też trzeba było dodać dużo gazu bo dusił się
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 19:06 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przejeżdzali tacy ,co mieli dalej Chyba zastanowie sie na wysylaniu takich zestawów do przekladki nową metoda ,bo nie są tu potrzebane żadne schematy ,tylko wystarczy umieć przełozyc nastawnik + do tego moja krotka instrukcja co gdzie i jak ...Jak będą chętni ,to pomyslę :mrgreen:AdamF pisze:No ok tylko ja ze śląska.
Szkoda kasy i na jedno i na drugie ,bo regeneracja nastawnika to zwykle ok.400zl (zwykle poł roku gwarancji i "powtórka z rozrywki " gwarantowana ) ,a nowy ok.1500zł .Za ok.polowę tej ostatniej kwoty, masz przerobine na nastawnik indukcyjny .Regeneracja pompy ,to w 99% przypadkow wymiana uszczelnień ,a o naprawie nastawnika potencjometrycznego ,przy takiej "regeneracji " zapomnij :roll:AdamF pisze:A powiedz mi czy opłaca się ja regenerować? Czy lepiej kupić nową,
Powiem Ci że dość spora konkurencja :mrgreen:AdamF pisze:I co to jest ten pierburg bo często tutaj na forum pada ? konkurencja BOSCH'a?
U mnie to nawet mtdi było/jest nadal praktykowane. Ale części wszystkie do przekładki na pierburga już czekają Tylko z chłopakami później się skontaktować o jakiegoś softa, i ognień
A co do tematu to jak potrzebujesz to wygrzebie nr do gościa co regeneruje w dobrej cenie, i z gwarancją.
Pierburg i bosch w naszych audi to nic innego jak firma przepływomierza . Pierburg jest o wiele lepszy ponieważ tak jak wspominałem wcześniej jest dokładniejsza analiza VAG , więcej NM no i nastawnik wymieniasz na indukcyjny i problem znika na zawsze Posłuchaj się MUNIORA i podjedz do niego a zobaczysz że mechanik mógł cię zwyczajnie wyrolować bo okaże się że to jednak jest nastawnik którego nie opłaca się wymieniać ani regenerować . chociaż że sam zregenerowałem ale tylko ze względu na to że auto padło zupełnie a było bardzo potrzebne i najszybszym i najtańszym sposobem była właśnie regeneracja . choc kwestią czasu jest przekładka już kompletuje graty
no fajnie nawet bym pojechał ale te 400km czarno widzę w takim stanie.
Staram się ,jak już naprawiam autko dawać ori częsci, ale widzę że to jest nieopłacalne jak mówicie że bosch jest kitem:<
Sam nie wiem co mam zrobić a autko potrzebuje na poniedziałek;/ A stoi w warsztacie u mechanika bez serduszka ;<
Staram się ,jak już naprawiam autko dawać ori częsci, ale widzę że to jest nieopłacalne jak mówicie że bosch jest kitem:<
Sam nie wiem co mam zrobić a autko potrzebuje na poniedziałek;/ A stoi w warsztacie u mechanika bez serduszka ;<
szkoda że odrazu nie waliłes na forum co ci sie dzieje po pierwszej awari byś sie sam przekonał że u kolegi muniora zaoszczędził bys jeszcze na mechanikach,moja rada poświęc wieczór na forum poczytaj o nastawniku ,jak tak zrobiłem przed kupnem audiolki ,a bedziesz pan wiedział co jak dlaczego
zreszta bardzo przyjemny rzetelny opis masz u góry mariusza ,,muniora,,
moja osobista rada wal do niego na priv podejrzewam że bedzie dobrze
i jeszcze jedno poświęc troszke czasu na forum czytaj ,dzięki niemu zaden mechanik mnie nie wykiwa oszczędziłem pare dobrych złoty między innymi dzieki mariuszowi
pozdrawiam nie łam sie jestes w dobrych rękach
zreszta bardzo przyjemny rzetelny opis masz u góry mariusza ,,muniora,,
moja osobista rada wal do niego na priv podejrzewam że bedzie dobrze
i jeszcze jedno poświęc troszke czasu na forum czytaj ,dzięki niemu zaden mechanik mnie nie wykiwa oszczędziłem pare dobrych złoty między innymi dzieki mariuszowi
pozdrawiam nie łam sie jestes w dobrych rękach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie mylcie pojęć :roll: Firma Bosch to chyba najlepsza firma jaką znam ,jej pompy wtryskowe ,czy kompy to porządne i przemyslane konstrukcje ,czego nie można powiedzieć np.o pompach Lukasa :roll: .Pierburg produkuje przepływomierze i inny elektryczny osprzęt .Akurat w pierwszych 80 tkach z tdi ,zamontowano klapkowy przepływomierz boscha i jego najsłabszy element <ok> nastawnik potencjometryczny ,również tej firmy .Po przeszło dwudziestu latach i setkach tysięcy przejechanych kilometrów ,niesprawność i zużycie ,jednego z tych elementów osprzętu ,nastawnika potencjometrycznego ,przyprawia często o ból głowy niejednego właściciela tego auta ,że nie wspomnę o mechanikach ,łamiacych sobie głowę ,dlaczego auto szarpie ,faluje obrotami , nie reaguje prawidłowo na gaz ...zwykle nie majcy do czynienia z tym autem ,nie podejrzewają nawet ze winny może być nastawnik ,wymieniają wiec kupę niepotrzebnego osprzętu ,narażajac na zbedne koszty ,nieświadomych właścicieli ,a auto nadal fiksuje .Przyjęło się mówić "pierburg " na 80 tkę z nastawnikiem indukcyjnym ...ale zarówno sam nastawnik ,jak i komputer sterujacy ecu ,jest nadal firmy bosch ...także nie bosch jest beee,tylko pierwszy model nastawnika ,tej firmy jest niedoskonały choć po dwudziestu kilku latach pracy ,nadal niektóre z nastawników potencjometrycznych ,mają się dobrze :mrgreen:bazoo6 pisze:Pierburg i bosch w naszych audi to nic innego jak firma przepływomierza . Pierburg jest o wiele lepszy ponieważ tak jak wspominałem wcześniej jest dokładniejsza analiza VAG
Do poniedziałku z racji długiego weekendu ,raczej nie wiele zdziałasz A wracając jeszcze do sedna sprawy ,czyli falowania obrotów po wymianie nastawnika ,to nawet na sprawnym nastawniku będą falować ,jak nastawnik będzie żle "siedział " na pompie i dawka będzie zbyt wysoka ,poza zakresem regulacji kompa, czyli w okolicy 005 i mniej ...prawidłowa dawka to ok.020 ...ale takie podstawowe rzeczy twój mechanik zapewne wie ,skoro się podją ł roboty przy tym A tu parę linków do aukcj z pompami "górnoprzelewowymi" czyli z nastawnikiem potencjometrycznym ,ostrzegam ceny dość kosmiczne ,najtańsza za tysiaka <ok> http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-audi- ... 05985.html http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-gwara ... 37314.html http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-audi- ... 03585.html W razie gdybyś reflektował na zakup ,u mnie na pewno taniej i cała pompa i przeróbka na indukcyjnyAdamF pisze:Sam nie wiem co mam zrobić a autko potrzebuje na poniedziałek;/ A stoi w warsztacie u mechanika bez serduszka ;<
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 22:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 3 razy.
Panie MUNIOR widzę że jest pan ekspertem w tej dziedzinie. Czy ta tak zwana przekładka jest trudna do wykonania?? Jakie elementy są potrzebne i jaki jest tego koszt tak około;/ Może mój mechanik będzie wiedział o co chodzi i zrobi przekładkę ? Niż bawić się w kupno pompy np takiej z tego opisu co mi dał
http://allegro.pl/audi-80-b4-1-9tdi-pom ... 41748.html
Dodam że jestem elektrykiem i trochę ogarniam odkręcanie śrubek xD
[ Dodano: 2014-08-14, 22:07 ]
http://allegro.pl/audi-80-b4-1-9tdi-pom ... 41748.html
Dodam że jestem elektrykiem i trochę ogarniam odkręcanie śrubek xD
[ Dodano: 2014-08-14, 22:07 ]
tylko jak zawsze w kiczowatej lokalizacji ;/elbula pisze: pozdrawiam nie łam sie jestes w dobrych rękach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zależy dla kogoAdamF pisze: Czy ta tak zwana przekładka jest trudna do wykonania
Tego nie wiem :roll:AdamF pisze:Może mój mechanik będzie wiedział o co chodzi i zrobi przekładkę ?
Akurat śrubek do odkręcania przy tej robocie ,prócz tych przy nastawniku ,zbyt wiele nie ma jest za to ok.40 pinów do przeszcepienia i kilka dodatkowych kabelków do puszczenia . Jedyny rozsądny sposób na taką przekładkę ,dla osób które nigdy tego nie robiły ,to zmiana wiązki silnika ,na ori wiązkę z takiej 80 tki na "pierburgu " ....o innych ,mniej pracochłonnych i szybkich metodach ,którymi robię ja ,może raczej zapomnieć 8-) Ja robię to od przeszło trzech lat i przerobiłem w ten sposób przeszło 50 sztuk 80 tek...niestety pierwszą robiłem trzy dni za to teraz przy najbardziej skomplikowanej opcji ,wyrabiam się w ok.3-4 godziny ,a przy najprostrzej w ok.pół godzinki ...ale trening czyni mistrza ,jak to mówią :mrgreen:Dodam że jestem elektrykiem i trochę ogarniam odkręcanie śrubek xD
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 22:17 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.