[B4 1Z] Szarpanie
Moi rodzy, sukces!! Samochód naprawiony!! Dzisiaj zabrałem się wreszcie za te nieszczęsne ECU, rozebrałem, wyczyściłem obie płytki preparatem do czyszczenia elektroniki IPA, poprawiłem luty w podstawkach e promów (widać było że już ząb czasu je naruszył) i w kilku innych elementach, posprawdzałem elektrolity tak na wszelki wypadek (mogły wyschnąć ale pojemność trzymały idealnie), polakierowałem cała płytkę od strony lutów specjalnym lakierem do laminatów, wyczyściłem styki złącza kontaktem i DZIAŁA!!!! Normalnie inny samochód..... teraz nie jeździ tylko płynie Szarpanie na wolnych ustało, idealnie trzyma te 900 obrotów czyli tyle ile kiedyś ustawiłeś mu Mariusz Zbiera się jak piorun, przy 1600 obrotów na 5 biegu drążek skrzyni biegów nawet się nie kiwnie Jest pięknie!
Dziekuję za pomoc, i polecam w takich przypadkach sprawdzanie tego nieszczęsnego kompa
Dziekuję za pomoc, i polecam w takich przypadkach sprawdzanie tego nieszczęsnego kompa
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Obserwuję temat i miałem identyczny przypadek czego winą był wtrysk sterujący tak ja stwierdził MUNIOR, wymieniłem (oczywiście komplecik AFN'a) i wszystko hula jak należy. Dlatego coś dziwi mnie że przeczyszczenie kompa pomogło "od tak", oczywiście źle nikomu nie życzę ale może zbieg okoliczności że akurat przestał szarpać... tymczasowo? (mój z walniętym wtryskiem też szarpnął jak mu się przypomniało) pojeździsz i wszytko wyjdzie w praniu <ok>
Podstawki kości pamięci miały już mocno pokruszone luty, dodatkowo spora temperatura panująca w kompie powodowała przerwy styku Myślę że to jest to co mu dolegało bo bez powodu taki błąd by nie wyskoczył (sporadyczny błąd sterownika). Zobaczymy jak to się na przestrzeni czasu będzie miało ale jestem dobrej nadziei Poza tym tak dobrze jeszcze nie jeździł więc coś musi w tym być
czy na powracające szarpanie po czyszczeniu nastawnika może mieć wpływ syf nazbierany w baku?
miałem czyszczony nastawnik i uszczelnianą pompę około lutego tego roku (wcześniej właściwie nie szarpało, tylko falowały obroty). obecnie obroty nie falują ale czasem tak szarpie, że jechać się nie da prawie. moja teoria jest taka, że zebrany w baku syf dostał się do nastawnika i znowu go zabrudził, pomimo czyszczenia.
b4 1Z 94r.
miałem czyszczony nastawnik i uszczelnianą pompę około lutego tego roku (wcześniej właściwie nie szarpało, tylko falowały obroty). obecnie obroty nie falują ale czasem tak szarpie, że jechać się nie da prawie. moja teoria jest taka, że zebrany w baku syf dostał się do nastawnika i znowu go zabrudził, pomimo czyszczenia.
b4 1Z 94r.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Po tym nie da się na 100% stwierdzić jaki masz nastawnik ,bo może być równie dobrze nastawnik potencjometryczny do końca lutego 94 ,co indukcyjny od 1 marca 94 ...czyszczenie tego pierwszego ,praktycznie nic nie daje ,chyba że na ścieżkach osadził się brud ,tylko indukcyjny mozna w pełni przywrócić do zycia ,bo to zupełnie inna konstrukcja i zasada działania ...ruki pisze:b4 1Z 94r.
Nie ,bo nastawnik zawalają opiłki ,które przyklejają się do scianek rdzenia elektromagnesu ,a nie brud ze zbiornika .A opiłki "produkuje " pompa ,zwykle przy normalnym paliwie ,dopiero po ok.20 latach jest ich na tyle dużo ,że auto zaczyna szarpać ,ale w naszym kraju ,ludziska leją do baku co popadnie ,czasem świadomie ,czasem nie .Także jak miałeś czyszczony nastawnik i po jakimś czasie objawy wracają ,to masz niestety podtartą pompę i mimo że jest sprawa ,to produkuje nadmierną ilość opiłków .Odepnij sobie impulsator ,jak przestanie szarpać ,to masz znowu zabrudzony nastawnik. Jeśli się okaże że to jednak nastawnik ,to wyjścia są dwa ,albo co jakiś czas czyscić nastawnik ,albo wymienić dół pompy wtryskowej.Sprawdz sobie też czy był rozbierany do czyszczenia ,co widac po lutownych stykach ,bo jak nie był ,to nie było czyszczenie ,tylko pic na wodęruki pisze:czy na powracające szarpanie po czyszczeniu nastawnika może mieć wpływ syf nazbierany w baku?
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 22:35 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 4 razy.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
po pierwsze gdzie to jest? po drugie czy zrobić to np kiedy zacznie szarpać, zatrzymać się i na włączonym silniku odpiąć tę wtyczkę i jechać dalej i czekać skutków?Odepnij sobie impulsator ,jak przestanie szarpać ,to masz znowu zabrudzony nastawnik
czy to rozwiązanie jest "pewniejsze" od czyszczenia? bądź bardziej długotrwałe...albo wymienić dół pompy wtryskowej
zasadniczo był to mechanik polecony nie z jednego źródła tylko z wielu...Zależy kto czyścił CI nastawnik, koledze tez ponoć "" fahofcy"" czyścili nastawnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Po pierwsze to upewnij się jaki masz nastawnik ,bo jak potencjometryczny ,to mój opis ,nie ma tu większego zastosowania .Podpowiedż <ok> jak masz duży aluminiowy przepływomierz ,i powrót paliwa u góry nastawnika ,to masz potencjometryczny ,jak mały czarny z tworzywa i powrót paliwa z tyłu nastawnika ,to masz indukcyjny.W sumie to nie wiemy nawet jakiego typu jest to "szarpanie " ,bo szarpanie ,szarpaniu nie równe ....szarpać ,a raczej przerywać ,potrafi też z powodu wtrysku sterujacego ,tyle że jest to zupełnie inne szarpanie ,które występuje zwykle na wyzszych obrotach ,powyżej 2tys ,i wyglada tak ,że jest to pojedyncze gwałtowne szarpnięcie ,jak by ktoś na sekundę wyłaczył zapłon w czasie jazdyruki pisze:po pierwsze gdzie to jest?
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 22:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobrze 8-)ruki pisze:to dobrze czy źle?
możesz odpiąć ,ale jak szarpie z rzadka i sporadycznie ,to musisz trochę pojezdzić z odpiętą ,a wtedy nie chodzi licznik Choć jak to szarpamnie występuje rzadko ,to coś mi nie pasuje na winę nastawnikaruki pisze: i co z tą wtyczką...
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 23:09 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
dziś robiłem 140 km i powrót. w jedną stronę połowę drogi szarpał bardzo mocno aż zęby dzwoniły :evil: potem połowa drogi spokój i powrót spokojnie nawet nie pstryknął. są to drobne przerywania przeplatane z dużymi walnięciami, ale przeważają drobne i częste.
jakie jest rozwiązanie i profilaktyka żeby to wyeliminować. zależy mi żeby dobrze i raz to zrobić
jakie jest rozwiązanie i profilaktyka żeby to wyeliminować. zależy mi żeby dobrze i raz to zrobić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żeby zrobić raz a dobrze , to trzeba znależć przyczynę tego szarpania ...a z opisanych objawów nie jest ona jednoznaczna .Masz do mnie ok.90 kilometrów z Białej Podlaskiej ,wiec daleko nie masz 8-)ruki pisze:jakie jest rozwiązanie i profilaktyka żeby to wyeliminować. zależy mi żeby dobrze i raz to zrobić
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 23:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko