Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Szarpanie

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 15 lip 2014, 21:55

Moi rodzy, sukces!! Samochód naprawiony!! Dzisiaj zabrałem się wreszcie za te nieszczęsne ECU, rozebrałem, wyczyściłem obie płytki preparatem do czyszczenia elektroniki IPA, poprawiłem luty w podstawkach e promów (widać było że już ząb czasu je naruszył) i w kilku innych elementach, posprawdzałem elektrolity tak na wszelki wypadek (mogły wyschnąć ale pojemność trzymały idealnie), polakierowałem cała płytkę od strony lutów specjalnym lakierem do laminatów, wyczyściłem styki złącza kontaktem i DZIAŁA!!!! Normalnie inny samochód..... teraz nie jeździ tylko płynie :D Szarpanie na wolnych ustało, idealnie trzyma te 900 obrotów czyli tyle ile kiedyś ustawiłeś mu Mariusz :) Zbiera się jak piorun, przy 1600 obrotów na 5 biegu drążek skrzyni biegów nawet się nie kiwnie :D Jest pięknie!

Dziekuję za pomoc, i polecam w takich przypadkach sprawdzanie tego nieszczęsnego kompa :D

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 15 lip 2014, 22:22

Obserwuję temat i miałem identyczny przypadek czego winą był wtrysk sterujący tak ja stwierdził MUNIOR, wymieniłem (oczywiście komplecik AFN'a) i wszystko hula jak należy. Dlatego coś dziwi mnie że przeczyszczenie kompa pomogło "od tak", oczywiście źle nikomu nie życzę ale może zbieg okoliczności że akurat przestał szarpać... tymczasowo? (mój z walniętym wtryskiem też szarpnął jak mu się przypomniało) pojeździsz i wszytko wyjdzie w praniu <ok>

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 15 lip 2014, 22:50

Podstawki kości pamięci miały już mocno pokruszone luty, dodatkowo spora temperatura panująca w kompie powodowała przerwy styku :) Myślę że to jest to co mu dolegało bo bez powodu taki błąd by nie wyskoczył (sporadyczny błąd sterownika). Zobaczymy jak to się na przestrzeni czasu będzie miało ale jestem dobrej nadziei :) Poza tym tak dobrze jeszcze nie jeździł więc coś musi w tym być ;)

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 17 sie 2014, 21:57

czy na powracające szarpanie po czyszczeniu nastawnika może mieć wpływ syf nazbierany w baku?

miałem czyszczony nastawnik i uszczelnianą pompę około lutego tego roku (wcześniej właściwie nie szarpało, tylko falowały obroty). obecnie obroty nie falują ale czasem tak szarpie, że jechać się nie da prawie. moja teoria jest taka, że zebrany w baku syf dostał się do nastawnika i znowu go zabrudził, pomimo czyszczenia.
b4 1Z 94r.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sie 2014, 22:21

ruki pisze:b4 1Z 94r.
Po tym nie da się na 100% stwierdzić jaki masz nastawnik ,bo może być równie dobrze nastawnik potencjometryczny do końca lutego 94 ,co indukcyjny od 1 marca 94 ...czyszczenie tego pierwszego ,praktycznie nic nie daje ,chyba że na ścieżkach osadził się brud ,tylko indukcyjny mozna w pełni przywrócić do zycia ,bo to zupełnie inna konstrukcja i zasada działania ...
ruki pisze:czy na powracające szarpanie po czyszczeniu nastawnika może mieć wpływ syf nazbierany w baku?
Nie ,bo nastawnik zawalają opiłki ,które przyklejają się do scianek rdzenia elektromagnesu ,a nie brud ze zbiornika .A opiłki "produkuje " pompa ,zwykle przy normalnym paliwie ,dopiero po ok.20 latach jest ich na tyle dużo ,że auto zaczyna szarpać ,ale w naszym kraju ,ludziska leją do baku co popadnie ,czasem świadomie ,czasem nie .Także jak miałeś czyszczony nastawnik i po jakimś czasie objawy wracają ,to masz niestety podtartą pompę i mimo że jest sprawa ,to produkuje nadmierną ilość opiłków .Odepnij sobie impulsator ,jak przestanie szarpać ,to masz znowu zabrudzony nastawnik. Jeśli się okaże że to jednak nastawnik ,to wyjścia są dwa ,albo co jakiś czas czyscić nastawnik ,albo wymienić dół pompy wtryskowej.Sprawdz sobie też czy był rozbierany do czyszczenia ,co widac po lutownych stykach ,bo jak nie był ,to nie było czyszczenie ,tylko pic na wodę ;-)
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 22:35 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 sie 2014, 22:24

Ewentualnie jakość paliwa. Zależy kto czyścił CI nastawnik, koledze tez ponoć "" fahofcy"" czyścili nastawnik tylko to co z góry po zdjęciu dekla i za 2 tygodnie dalej szarpał, po założeniu nastawnika od Muniora szarpań brak 8-)

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 17 sie 2014, 22:34

Odepnij sobie impulsator ,jak przestanie szarpać ,to masz znowu zabrudzony nastawnik
po pierwsze gdzie to jest? po drugie czy zrobić to np kiedy zacznie szarpać, zatrzymać się i na włączonym silniku odpiąć tę wtyczkę i jechać dalej i czekać skutków?
albo wymienić dół pompy wtryskowej
czy to rozwiązanie jest "pewniejsze" od czyszczenia? bądź bardziej długotrwałe...
Zależy kto czyścił CI nastawnik, koledze tez ponoć "" fahofcy"" czyścili nastawnik
zasadniczo był to mechanik polecony nie z jednego źródła tylko z wielu...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sie 2014, 22:39

ruki pisze:po pierwsze gdzie to jest?
Po pierwsze to upewnij się jaki masz nastawnik ,bo jak potencjometryczny ,to mój opis ,nie ma tu większego zastosowania .Podpowiedż <ok> jak masz duży aluminiowy przepływomierz ,i powrót paliwa u góry nastawnika ,to masz potencjometryczny ,jak mały czarny z tworzywa i powrót paliwa z tyłu nastawnika ,to masz indukcyjny.W sumie to nie wiemy nawet jakiego typu jest to "szarpanie " ,bo szarpanie ,szarpaniu nie równe ....szarpać ,a raczej przerywać ,potrafi też z powodu wtrysku sterujacego ,tyle że jest to zupełnie inne szarpanie ,które występuje zwykle na wyzszych obrotach ,powyżej 2tys ,i wyglada tak ,że jest to pojedyncze gwałtowne szarpnięcie ,jak by ktoś na sekundę wyłaczył zapłon w czasie jazdy
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 22:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 17 sie 2014, 22:49

zdjęcie pompy i silnika

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sie 2014, 22:53

ruki pisze:zdjęcie pompy i silnika
Pierburg i wszystko jasne <ok> czytaj post wyżej,o objawach z powodu szwankujacego wtrysku sterującego

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 17 sie 2014, 22:56

to dobrze czy źle? :-) i co z tą wtyczką...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sie 2014, 23:05

ruki pisze:to dobrze czy źle?
Dobrze 8-)
ruki pisze: i co z tą wtyczką...
możesz odpiąć ,ale jak szarpie z rzadka i sporadycznie ,to musisz trochę pojezdzić z odpiętą ,a wtedy nie chodzi licznik ;-) Choć jak to szarpamnie występuje rzadko ,to coś mi nie pasuje na winę nastawnika
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 23:09 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

ruki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 13 lip 2011, 22:42
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ruki » 17 sie 2014, 23:08

dziś robiłem 140 km i powrót. w jedną stronę połowę drogi szarpał bardzo mocno aż zęby dzwoniły :evil: potem połowa drogi spokój i powrót spokojnie nawet nie pstryknął. są to drobne przerywania przeplatane z dużymi walnięciami, ale przeważają drobne i częste.

jakie jest rozwiązanie i profilaktyka żeby to wyeliminować. zależy mi żeby dobrze i raz to zrobić

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 sie 2014, 23:12

ruki pisze:jakie jest rozwiązanie i profilaktyka żeby to wyeliminować. zależy mi żeby dobrze i raz to zrobić
Żeby zrobić raz a dobrze , to trzeba znależć przyczynę tego szarpania ...a z opisanych objawów nie jest ona jednoznaczna .Masz do mnie ok.90 kilometrów z Białej Podlaskiej ,wiec daleko nie masz 8-)
Ostatnio zmieniony 17 sie 2014, 23:15 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 17 sie 2014, 23:13

Obrazek

Wypnij wtyczke od niego i przejedź się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl