[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???
MUNIOR, niestety aktualnie nie mam jak zrobić logów. Jutro jadę do Tomka na Sleznej i pomoże mi znaleść usterkę. Ale jednego jestem pewien, to nie zawór, bo problem identyczny jak wczoraj 120 km/h i czarny dym z tyłu auta, syczenie po prawej stronie, jakby w okolicach pasażera. Obstawiam jakiś wąż od IC albo może uszczelkę na kolektorze ssacym, który jest cały uswiniony, ni to olejem, ni to paliwem. Zdam relacje jak będę już coś wiedział. Dzięki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Albo weżyk z cisnieniem do kompa ,ewentualnie w samym kompie ,choć ten drugi już mniej prawdopodobny.Wtedy do ok.120 jedzie noramalnie ,a pózniej wpadał by w stan awaryjny ,wiadomo nagła odcinaka i nie ma jazdydrivtens pisze: syczenie po prawej stronie, jakby w okolicach pasażera. Obstawiam jakiś wąż od IC albo może uszczelkę na kolektorze ssacym, który jest cały uswiniony, ni to olejem, ni to paliwem.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No raczej nie ,bo węzyk w kompie jak widze że jest w kiepskim stanie ,to wymieniam ...ale czasem coś umknie mojej uwadze W twoim przypadku miałem bardziej na myśli wężyk "do kompa " niż w kompie w środku ...Bo jakby byłby nieszczelny w kompie ,to raczej byś nie słyszał syczenia ,za to jak jest nieszczelny ten "do kompa " to słychać i to wyrażniedrivtens pisze:MUNIOR, kompa mam od Ciebie, więc nie powinna to być wina kompa chyba,
Dzisiaj odkręciłem plastik nad nogami kierowcy i sprawdziłem wężyk. Siedzi ciasno tak jak siedział, ale może rzeczywiście trzeba wymienić je wszystkie łącznie z tymi od N75. Gdzie mogę dostać takie elementy? Bo we Wrocławiu ogólnie jest problem z jakimś dobrym sklepem motoryzacyjnym...
Najgorsze jest to, że na sobotę potrzebuję auto bo jadę do Katowic, a tu ni czasu, ni narzędzi....
Najgorsze jest to, że na sobotę potrzebuję auto bo jadę do Katowic, a tu ni czasu, ni narzędzi....
bozmek, Wygląda na to że problem rozwiązany. jednak do diagnozy było potrzeba drugiej osoby i usterka została bardzo szybko zdiagnozowana pęka kabel idący z turbo do intercoolera. jutro zostanie on wymieniony i mam nadzieję że będzie wszystko w porządku. Cena nowego zamiennika to 89 złotych więc tragedii nie ma. W piątek auto powinno już klekotac normalnie. aż mi się głupio zrobiło jak powiedział że to ten wąż przecież sam go osobiście badałem i nie widziałem żadnych pęknięć nie wiem jak to przeoczyłem... W każdym razie wielkie dzięki za pomoc <ok>
Zamówiłem taki:
http://allegro.pl/przewod-intercoolera- ... 71037.html
Zamówiłem taki:
http://allegro.pl/przewod-intercoolera- ... 71037.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Będzie dobrze teraz. Wąż Intercooler'a
A węzyki dostaniesz w każdym motoryzacyjnym. mają napewno, średnica 3,2 mm Gates 7zł za metr jak dobrze pamietam.
Chyba że chcesz z interneru Przewody podciśnienia
A węzyki dostaniesz w każdym motoryzacyjnym. mają napewno, średnica 3,2 mm Gates 7zł za metr jak dobrze pamietam.
Chyba że chcesz z interneru Przewody podciśnienia
Audi mojego taty (1Z) nie rozpędza się więcej jak 160. Turbina była regenerowana. Podczas jazdy z VAGiem zuważyłem że przepływomierz mierzy znacznie mniej powietrza niż wartość oczekiwana. Ciśnienia doładowania nie ma wogóle. VAG mierzył tylko atmosferyczne. Sprawdziłem zawór N75 i jak dmucham w dolny krociec to powietrze wychodzi równomiernie przez dwa pozostałe (obojętnie czy N75 zasilony czy nie). Czy takie uszkodzenie N75 może wpływać na zupełny brak pomiaru ciśnienia doładowania, czy raczej trzeba szukać dodatkowego źródła uszkodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
N75 i jego węzyki zostaw na razie w spokoju i zacznij od podstawowej rzeczy ,czyli sciągasz wężyk z gruszki i sprawdzasz czy jest doładowanie .Ma być co najmniej 1,5 bara i ma łapać "odcinkę " przy jezdzie z odpietą gruszką .Skoro turbina była robiona ,to jest wielce prawdopodobne że ktoś rozregulował cięgło WG i jest cały czas otwarte . 2 razy miałem do czynienia z regenerowanymi turbinami i zauważyłem taką "ciekawostkę " że jakoś dziwnym zbiegiem okolicznosci ,turbiny po regeneracji ,mają tak ustawione ciągło WG ,że turbina zawsze wstaje pużniej niż fabryczna ....przypadek :?: <hmm> nie sądzępaszczak5 pisze: Czy takie uszkodzenie N75 może wpływać na zupełny brak pomiaru ciśnienia doładowania