Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 TDI 1Z] Jak sprawdzić zawór turbiny N75 ???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 18:39

MUNIOR, niestety aktualnie nie mam jak zrobić logów. Jutro jadę do Tomka na Sleznej i pomoże mi znaleść usterkę. Ale jednego jestem pewien, to nie zawór, bo problem identyczny jak wczoraj 120 km/h i czarny dym z tyłu auta, syczenie po prawej stronie, jakby w okolicach pasażera. Obstawiam jakiś wąż od IC albo może uszczelkę na kolektorze ssacym, który jest cały uswiniony, ni to olejem, ni to paliwem. Zdam relacje jak będę już coś wiedział. Dzięki za pomoc ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 wrz 2014, 19:35

drivtens pisze: syczenie po prawej stronie, jakby w okolicach pasażera. Obstawiam jakiś wąż od IC albo może uszczelkę na kolektorze ssacym, który jest cały uswiniony, ni to olejem, ni to paliwem.
Albo weżyk z cisnieniem do kompa ,ewentualnie w samym kompie ,choć ten drugi już mniej prawdopodobny.Wtedy do ok.120 jedzie noramalnie ,a pózniej wpadał by w stan awaryjny ,wiadomo nagła odcinaka i nie ma jazdy ;-)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 02 wrz 2014, 19:53

MUNIOR, kompa mam od Ciebie, więc nie powinna to być wina kompa chyba, ale jutro sprawdzę rzeczywiście ten wężyk. Gdzie ten wężyk z kompa wędruje? Na ciśnienie doładowania chyba i w jakie miejsce dokładnie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5486
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 wrz 2014, 20:12

drivtens pisze:. Gdzie ten wężyk z kompa wędruje? Na ciśnienie doładowania chyba i w jakie miejsce dokładnie?
Wężyk wędruje z IC do Ecu.
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 wrz 2014, 21:39

drivtens pisze:MUNIOR, kompa mam od Ciebie, więc nie powinna to być wina kompa chyba,
No raczej nie ,bo węzyk w kompie jak widze że jest w kiepskim stanie ,to wymieniam ...ale czasem coś umknie mojej uwadze ;-) W twoim przypadku miałem bardziej na myśli wężyk "do kompa " niż w kompie w środku ...Bo jakby byłby nieszczelny w kompie ,to raczej byś nie słyszał syczenia ,za to jak jest nieszczelny ten "do kompa " to słychać i to wyrażnie ;-)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 03 wrz 2014, 12:53

Dzisiaj odkręciłem plastik nad nogami kierowcy i sprawdziłem wężyk. Siedzi ciasno tak jak siedział, ale może rzeczywiście trzeba wymienić je wszystkie łącznie z tymi od N75. Gdzie mogę dostać takie elementy? Bo we Wrocławiu ogólnie jest problem z jakimś dobrym sklepem motoryzacyjnym...
Najgorsze jest to, że na sobotę potrzebuję auto bo jadę do Katowic, a tu ni czasu, ni narzędzi....

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 wrz 2014, 14:45

Nad nogami kierowcy? pasażera raczej a sprawdzałeś pod akumulatorem tam lubi mieć dziurkę ten wężyk a dokładnie rurka ale dziwne że tak ci kopci strasznie a węże te grube szczelne wszystkie masz?

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 03 wrz 2014, 14:50

bozmek, po oględzinach wstępnych wyglądają ok... Może to Intercooler się rozszczelnił, ale taki szum jest jakby puszczał układ powietrze w okolicach nóg pasażera, ew. przy kolektorze... Dzisiaj będę wiedział wszystko, a powiedz gdzie dokładnie przechodzi ten wężyk od Ecu?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 wrz 2014, 14:58

Idzie od icka na błotnik koło obudowy filtra powietrza i wchodzi pod akumulator i przez otwor w sciance do kompa ściąg wężyk z kompa i dmuchnij w niego jak gdzieś masz dziurę to bd syczało.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 03 wrz 2014, 18:29

bozmek, Wygląda na to że problem rozwiązany. jednak do diagnozy było potrzeba drugiej osoby i usterka została bardzo szybko zdiagnozowana pęka kabel idący z turbo do intercoolera. jutro zostanie on wymieniony i mam nadzieję że będzie wszystko w porządku. Cena nowego zamiennika to 89 złotych więc tragedii nie ma. W piątek auto powinno już klekotac normalnie. aż mi się głupio zrobiło jak powiedział że to ten wąż przecież sam go osobiście badałem i nie widziałem żadnych pęknięć nie wiem jak to przeoczyłem... W każdym razie wielkie dzięki za pomoc :) <ok>
Zamówiłem taki:
http://allegro.pl/przewod-intercoolera- ... 71037.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5486
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 wrz 2014, 18:57

Będzie dobrze teraz. Wąż Intercooler'a
A węzyki dostaniesz w każdym motoryzacyjnym. mają napewno, średnica 3,2 mm Gates 7zł za metr jak dobrze pamietam.

Chyba że chcesz z interneru Przewody podciśnienia

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 wrz 2014, 21:23

Ja obstawiałem na te węże bo to kopcenie na to wskazywało. <ok>

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 05 wrz 2014, 10:09

I wszystko gra. Wąż wymieniony i auto znów lata tak jak powinno. <ok>

paszczak5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 07 paź 2008, 10:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paszczak5 » 26 lut 2016, 16:20

Audi mojego taty (1Z) nie rozpędza się więcej jak 160. Turbina była regenerowana. Podczas jazdy z VAGiem zuważyłem że przepływomierz mierzy znacznie mniej powietrza niż wartość oczekiwana. Ciśnienia doładowania nie ma wogóle. VAG mierzył tylko atmosferyczne. Sprawdziłem zawór N75 i jak dmucham w dolny krociec to powietrze wychodzi równomiernie przez dwa pozostałe (obojętnie czy N75 zasilony czy nie). Czy takie uszkodzenie N75 może wpływać na zupełny brak pomiaru ciśnienia doładowania, czy raczej trzeba szukać dodatkowego źródła uszkodzenia

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 lut 2016, 17:22

paszczak5 pisze: Czy takie uszkodzenie N75 może wpływać na zupełny brak pomiaru ciśnienia doładowania
N75 i jego węzyki zostaw na razie w spokoju i zacznij od podstawowej rzeczy ,czyli sciągasz wężyk z gruszki i sprawdzasz czy jest doładowanie .Ma być co najmniej 1,5 bara i ma łapać "odcinkę " przy jezdzie z odpietą gruszką .Skoro turbina była robiona ,to jest wielce prawdopodobne że ktoś rozregulował cięgło WG i jest cały czas otwarte . 2 razy miałem do czynienia z regenerowanymi turbinami i zauważyłem taką "ciekawostkę " że jakoś dziwnym zbiegiem okolicznosci ,turbiny po regeneracji ,mają tak ustawione ciągło WG ,że turbina zawsze wstaje pużniej niż fabryczna ....przypadek :?: <hmm> nie sądzę ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl